Baby skal sove ude første gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2012

hautecouture

Madam Blå skriver:

Det synes jeg også er et rigtig godt udgangspunkt Men jeg har brug for at få hende passet før. Jeg har skrevet tidligere i tråden, at det er af ganske egoistiske årsager. Jeg har brug for at savne hende og komme lidt væk, så jeg har mere overskud til vores skrigture.

... og der er jo heldigvis ikke noget der er rigtigt eller forkert

Du skal selvfølgelig gøre det du har brug for, uanset at andre gør det anderledes Jeg kan sagtens forstå dig - nu har vi en MEGET nem datter, som faktisk kun brokker sig, hvis mor er for længe om, at få lavet en flaske, så har ikke det behov lige pt, men selvfølgelig kan et døgn til at få lidt ro på og bare nyde kæresten og, som du selv skriver, have lov at savne sit barn, gøre underværker for dig. Og så kan diverse psykologer, pædagoger, børneeksperter eller hvad filan det hele hedder, stille så mange grundregler op, som de vil for jeg går efter de kloge ord, jeg fik af overlægen på neo afdelingen da vi blev udskrevet med Aya: "Husk nu Jane; En mor med overskud er en god mor" .... (med slet skjult henvisning til, at det ikke ville være et nederlag at bede om aflastning, da jeg stadig var meget medtaget da vi tog derfra)

Du skal gøre det der er rigtigt for dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

MortilCilas

Madam Blå skriver:

Tror også det bliver rigtig svært at være væk fra hende. Men er nødt til at prøve det. Går tit og tænker at jeg bare så gerne vil ud, og vil derfor rigtig gerne se, om jeg overhovedet kan finde ud af at være ude - helt uden min lille skat.

Nu må det briste eller bære på fredag

Ja, jeg håber det kommer til at gå godt

Anmeld

11. januar 2012

Miia90

Philippa har stadigvæk ikk været passet endnu ( er uger på tirsdag)

Jeg vil slet ikk ha hun skal passe. har ikk fået barn for andre skal passe hende. Men den dag hun kommer og spørg må jeg sove hos farmor og far eller mormor og mormor. så er det okay. men kan slet ikk lide tanken om andre skal passe hende

Anmeld

13. januar 2012

Angelspot

Oliver er næsten 11 mdr og har aldrig sovet ude.

Personligt synes jeg det er alt for tidligt for en baby på 11 uger allerede at være væk fra sit hjem og sin trygge base, samt sin mor. Om man har brug for en friaften eller ej, synes jeg ikke er vigtigt, set i lyset af, at det er babys behov der kommer i første række. Med mindre man er på randen af et nervesammenbrud og har brug for lidt aflastning, men det er naturligvis en personlig vurderingssag hvad man behøver for at kunne klare hverdagen, det er jo hårdt for de fleste at få en baby, inklusive mig selv

At Oliver ikke har sovet ude er ikke fordi jeg ikke kan klare det endnu. Men herhjemme er vi enige om, at med de forandringer der sker i hans liv i øjeblikket, lige nu i form af bevægelsesfrihed med kravlen og det at kunne stå, dagplejestart ikke mindst og så bare en periode af tryghedssøgen, så har han allermest bare brug for at være i trygge rammer med sin mor og/eller far. Så hvis han sover ude, hvad vi gjorde 3 nætter til jul, så er det fordi vi er med.

Men som sagt, er det kun min personlige mening, dem er der jo lige så mange af som der er mennesker, så jeg vil håbe du nyder din fri aften og får ladet batterierne op til enflere dejlige dage med din solstråle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.