en smugle forarget !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2012

Pige2009

raca skriver:

nej sikkerheds nættet ville ikke ryge..

man ville jo havde muglighed for kh hvis man havde været i a-kasse før man blev arbejdsløs.. men hvis man fravælger det fravalger man også at komunen skal støtte en, da man ikke har vist interesse for at kunne sikre sig selv..

man får jo heller ikke nyt hus af komunen vis ens gamle brander og man ikke hvade forskiret is ud af det...

dem der ikke har haft muglighed for at arbejde eller være i arbejdsløshedskasse/fagforening.. tja de må jo være udannnesles modne.. fremfor bare passiv forsøgelse.

Der bliver vi så aldrig enige Hvad angår huset og brandforsikring, så er det lovpligtigt at have en sådan, hvis man ejer hus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

Pige2009

SpunkenJo skriver:

Vi er bestemt ikke uenige

------

Anmeld

8. januar 2012

twinny

både mig og kæresten er på SU med lånet... 

Anmeld

8. januar 2012

Laura.

babyboy2012 skriver:

Ja det er jeg ! 

Jeg er virkelig ved at være træt af at få afvide at studerende ikke skal klage fordi de for jo smidt penge i nakken !  Både fra mennesker i hverdagen, og herinde. 

Jeg har under hele min HF og nuværende udd. fået su. Jeg for 5600 før skat som er dem jeg får "smidt i nakken" resten er noget jeg LÅNER ! 

Det ville på INGEN måde kunne rende rundt for mig hvis ikke jeg fik su-lån. 

Jeg har siden 2007, altså 2 år FØR jeg startede på gym. boet i hus med min forlovede, og vi har fælles økonomi ! Det betyder at de småpenge jeg for ind ikke spæder ret meget i kassen ! 

Jeg har endda fået afvide af en, "jammen så kan i jo bare flytte hver for sig" !? 

Det bliver der satme ikke sagt til folk der er gift, hvis de for brug for eksempelvis kontanthjælp ! 

Bare fordi vi ikke er gift er vi sgu stadigvæk en familie der har brug for mad på bordet, og jeg har KUN mulighed for at studerer fordi jeg har en fantastisk kæreste som giver mig muligheden og i hele den tid jeg er under udd. betaler 80% af alt i vores husholdning ! Vi har ikke kassen og vi lever absolut ikke i luksus ! 

det kan faktisk betale sig for mig at gå på kontanthjælp ! RET skræmmende at tænke på, når nu de så gerne vil have folk til at udd. sig ! 

BØVS ! og sorry for mit sure oplæg, men havde lige brug for at statuerer at man absolut ikke for en guldske placeret i R**H****T bare fordi man studerer og får su ! 

Forstår udemærket godt din vrede, har selv været der !

Anmeld

8. januar 2012

Pige2009

Gigl skriver:

Det synes jeg er flot klaret og nu du nævner det har jeg også selv haft en sommeferie, som blev arbejdet væk et år. 

Han studerer medialogi. Og synes det er ret utroligt hvor meget sådan et uni-studie kan tage af ens tid - nu er han også ultra-stræber, han læser og læser og arbejder og arbejder  

Jeg brugte også en del tid på studiet, men var så heldig at have en ugentlig fridag, hvor jeg arbejde formiddag. Derefter tog jeg hjem og læste resten af dagen Elskede min studietid og savner den megameget!

Anmeld

8. januar 2012

Bassemor<3

For os ville det ikke kunne lade sig gøre at jeg arbejder ved siden af studiet. 

Jeg skal på barsel nu her. men når jeg starter igen ser dagen således ud. 

Jeg står op kl. 6 og tager toget en time i skole kl 10 min i 7. har fri kl. halv 3, der går toget, så det når jeg ikke og kan først komme med halv 4 så er jeg hjemme halv 5. og når vores økonomi er som den er, er der ikke råd til to biler, min kæreste skal også på arbejde og har ikke mulighed for at tage toget eller bussen pga. placering. 

baby skal også hentes og bringes ! 

Så der vil på ingen måde være mulighed for at arbejde når der også skal laves lektier !

Anmeld

8. januar 2012

DitteFisk

Baagøe skriver:

Jeg brugte også en del tid på studiet, men var så heldig at have en ugentlig fridag, hvor jeg arbejde formiddag. Derefter tog jeg hjem og læste resten af dagen Elskede min studietid og savner den megameget!

Det har du også helt ret i Jeg nyder min studietid - at være sammen med venner og veninder hver dag, du ved, en hel klasse - når studietiden er forbi hedder det jo blot de faste kolleger som nu er der (hvis man er så heldig). Og så har jeg jo unægtelig mere fritid med min søn end jeg får med fuldtidsjob (tvivler på det samme er tilfældet for min bedre halvdel, men i hvert fald for mit vedkommende . Vi klarer os jo også i økonomien, trods alt. 

Jeg har udelukkende tænkt i states fordeling af kroner og ører - det er min reelle bekymring. Men som udgangspunkt er jeg glad for dagens DK - og bestemt min egen tilværelse . 

Anmeld

8. januar 2012

DitteFisk

Baagøe skriver:

Hvad er du i øvrigt uddannet, hvis jeg må spørge?

Anmeld

8. januar 2012

Phoenix

Baagøe skriver:

De første to afsnit er jeg enig med dig i Men hvad angår din mening om skævvridning mellem KH og SU er jeg uenig. Vi vælger jo netop uddannelse fremfor KH, da det er en investering i fremtiden, hvorimod KH er tænkt som en overgangsydelse for folk mellem jobs

Det kan jeg godt se du har en pointe i. Men tænker bare at hvis man sidder som KH-modtager og skulle vælge mellem uddannelse og forblive KH-modtager, så er de økonomiske forhold demotiverende pt. Det er jo svært at få studiejob ved siden af nu, hvor krisen kradser.

Men selvfølgelig er det en investering med uddannelse. Og forhåbentlig en der betaler sig. Ville til enhver tid vælge uddannelse frem for KH. 

Anmeld

8. januar 2012

Pige2009

Gigl skriver:

Det har du også helt ret i Jeg nyder min studietid - at være sammen med venner og veninder hver dag, du ved, en hel klasse - når studietiden er forbi hedder det jo blot de faste kolleger som nu er der (hvis man er så heldig). Og så har jeg jo unægtelig mere fritid med min søn end jeg får med fuldtidsjob (tvivler på det samme er tilfældet for min bedre halvdel, men i hvert fald for mit vedkommende . Vi klarer os jo også i økonomien, trods alt. 

Jeg har udelukkende tænkt i states fordeling af kroner og ører - det er min reelle bekymring. Men som udgangspunkt er jeg glad for dagens DK - og bestemt min egen tilværelse . 

Præcis - ja,  dønningerne går højt i disse timer omkring statens fordeling af ydelserne Men tusind tak for en konstruktiv debat Du er bestemt højtagtet hos mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.