en smugle forarget !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2012

samantha1986

babyboy2012 skriver:

Ja det er jeg ! 

Jeg er virkelig ved at være træt af at få afvide at studerende ikke skal klage fordi de for jo smidt penge i nakken !  Både fra mennesker i hverdagen, og herinde. 

Jeg har under hele min HF og nuværende udd. fået su. Jeg for 5600 før skat som er dem jeg får "smidt i nakken" resten er noget jeg LÅNER ! 

Det ville på INGEN måde kunne rende rundt for mig hvis ikke jeg fik su-lån. 

Jeg har siden 2007, altså 2 år FØR jeg startede på gym. boet i hus med min forlovede, og vi har fælles økonomi ! Det betyder at de småpenge jeg for ind ikke spæder ret meget i kassen ! 

Jeg har endda fået afvide af en, "jammen så kan i jo bare flytte hver for sig" !? 

Det bliver der satme ikke sagt til folk der er gift, hvis de for brug for eksempelvis kontanthjælp ! 

Bare fordi vi ikke er gift er vi sgu stadigvæk en familie der har brug for mad på bordet, og jeg har KUN mulighed for at studerer fordi jeg har en fantastisk kæreste som giver mig muligheden og i hele den tid jeg er under udd. betaler 80% af alt i vores husholdning ! Vi har ikke kassen og vi lever absolut ikke i luksus ! 

det kan faktisk betale sig for mig at gå på kontanthjælp ! RET skræmmende at tænke på, når nu de så gerne vil have folk til at udd. sig ! 

BØVS ! og sorry for mit sure oplæg, men havde lige brug for at statuerer at man absolut ikke for en guldske placeret i R**H****T bare fordi man studerer og får su ! 

Jeg vil rose dig for dit indlæg. Er helt enig med dig.

Jeg er selv i gang med uddannelse og får su samt sulån. I denne måned fik jeg dobbelt su og su lån fordi jeg skal i praktik i februar, og den ene måneds su er fuldt beskattet, så jeg har ikke engang råd til alle udgifter i februar måned. Men som dig har jeg også en fantastisk kæreste. Vi deler udgifterne ligeligt, men han betaler så hvis jeg mangler penge, eller lige har brug for en lille ting.

Vi lever ikke over evne og alle pengene bliver vendt. men vi formår stadig at kunne køre på mac d eller andet hvis vi føler vi har en måned med ekstra penge. Men ellers tillader vi os sjældent at tage i biffen, købe tøj osv. Det er fandme ikke sjovt altid at være på su, og jeg har da tænkt tanken at jeg burde droppe studie og finde et job i stedet. Men staten vil jo gerne vi får en uddannelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

Diana...

babyboy2012 skriver:

Jeg er 21 år, og havde såsandelig ikke planlagt at få et barn nu! Men da jeg blev gravid, mens jeg tog p-piller, ja så ville jeg sgu ikke få en abort bare fordi jeg ikke lige var færdig med min udd. 

Nej det jo så også en anden situation og jeg havde gjort det samme. Jeg har jo heller ikke selv fået en uddannelse inden jeg fik børn så det er da så meget min egen skyld at det kommer til at bliver hård men det vi bare van til her hjemme. 

Anmeld

9. januar 2012

Bassemor<3

Diana... skriver:

Men jeg har tænkt lige her på min morgen går tur med hunden  Hvorfor er det i mener at i ikke får penge nok det kan være som SU og KH? 

Vi har absolut ikke mange penge og vi er virkelig nød til at vende hver en krone fx jeg har ikke fået min KH endnu for denne måned jeg var over og betale med min 50 øre samling til aftensmaden igår jeg brugt 40 og har mad til 4 dage? Det skal så sige jeg havde en pak kød i fryseren. De sidste 2 måneder har virkelig været hårde her hjemme men det har faktisk være sjov og se hvor langt man faktisk kan få penge til at række jeg udfordre mig selv hver uge jeg har aldrig brugt så lidt penge som jeg har gjort på det sidste. Tøj ja det køber vi ikke til os selv da der ikke er penge til det så når det er så slidt at man ikke kan være det bekend mere ja så køber vi et nyt sæt ungerne får da selvfølgelig løbende da de ligesom vokser ud af det. Men jeg er på kontanthjælp min mand i arbejde vi er gift sidder med nogen dumme lån som er skyld i at vi sidder så stramt i den og så får man altså ikke særlig meget i kh når man er gift så pengene er virkelig småt. 

Men vi har det godt vi får mad på bordet hver dag og hvis der ikke lige er penge til varm mad så spiser vi et stykke rugbrød men vi får da mad. 

Er det fordi man priotere anderledes skal i også ha penge til ture osv nyt tøj og støvler hele tid?? Ja jeg spørg bare af rent nysgerrighed for der er jo nogen der priotere at man får skiftet gadarobe ofte og at man kan komme ud og spise i bio ja hvad ved jeg? Skal man have alle kanaler kan man ikke bare nøjes med dr1? Hvor hurtigt er ens internet er det nødvendigt at man har det hurtigste kan man ikke bare nøjes? 

Er det det i mener med at der ikke er penge nok? Får i mad på bordet hver dag? får jeres børn ikke en ny ble på når det er nødvendigt? jamen så der jo også penge nok 

Nåå bare lidt gåturs tanker her fra som helt sikkert også fik mig til at tænke at vi selv godt kunne undvære noget mere her hjemme 

Vi fråser ikke med de penge der er, vi har billigt internet, 10 kanaler tror jeg vi har, vi har en bil fordi min kæreste skal kunne komme på arbejde, der kører ingen tog eller bus derud. 

tøj køber jeg meget sjældent og jeg kan ikke engang huske sidste gang jeg var ved frisør ! Det er virkelig ikke fordi vi bare klatter det hele væk ! 

Vi har ca. 3000 kr. om måneden når alt er betalt. incl benzin. og det sidste år har vi haft omkring 1900! Det var ganske vist kun til 2 personer. Men det beløb har vi kun fordi jeg for sulån.

Anmeld

9. januar 2012

Diana...

Vi fråser ikke med de penge der er, vi har billigt internet, 10 kanaler tror jeg vi har, vi har en bil fordi min kæreste skal kunne komme på arbejde, der kører ingen tog eller bus derud. 

tøj køber jeg meget sjældent og jeg kan ikke engang huske sidste gang jeg var ved frisør ! Det er virkelig ikke fordi vi bare klatter det hele væk ! 

Vi har ca. 3000 kr. om måneden når alt er betalt. incl benzin. og det sidste år har vi haft omkring 1900! Det var ganske vist kun til 2 personer. Men det beløb har vi kun fordi jeg for sulån.

Tak for svar. Og du igang med at gøre din egen fremtid sikre er det ikke skønt  Jeg ville ønske jeg sad hvor du sad 

Vi har 2500 når alt er betalt til 4 personer  og jeg har et skønt liv! 

Anmeld

9. januar 2012

Bassemor<3

Diana... skriver:

De fleste bliver sendt i praktik på kursus i aktivering tro mig det de færeste der sidder der hjemme og glor! Jeg selv arbejdet fuld tid i en børnehave fantastisk at kunne gør det når der bliver sparet så meget i børnehaverne så er det da fantastisk at de kan få gratis hjælp via folk på kh nu jeg lige kommet tilbage fra barsel og starter igen i praktisk på fuldtid i en børne have! Hvor jeg så forhåbentlig bliver ansat bagefter  

Stede for og se så meget ned på dem på kh så tag op på et job center og se hvordan det fungere! Det er så trættende at høre på det der! Men det da fedt at vide at i ser jer selv meget bedre! I må ha det godt så!

Jeg har været på kontanthjælp i ca. 3 måneder før jeg startede på min udd. og jeg er aldrig blevet behandlet dårligere ! Jeg blev ikke sat i aktivering, jeg blev set ned på, talt ned til AF DEM PÅ YDELSESKONTORET ! praktisk talt set på som et stort samfundsproblem ! bare fordi jeg havde en overgang mellem skole og min udd. 

Det er skam ikke fordi jeg synes det er ok at folk på KH bliver set ned på overhovedet ! for det er sgu lige så træls ! Jeg kan bare ike forstå at man for lige så meget på KH som en nyuddannet på akasse ! 

og igen er det ret utroligt at de unge der kommer på kontanthjælp bliver tvunget til at tage en udd. altså det er jo fint at de bliver det, men at det kan betale sig at være på KH er jo fulstændig hul i hovedet !

Anmeld

9. januar 2012

skønneunger

SpunkenJo skriver:

Jamen så oplys mig!

Hva laver man for sine KH-kroner....?

de fleste er i fuldtids aktivering! så det er faktisk lige så meget som en almindelig arbejder, det måske ikke nok?

Anmeld

9. januar 2012

Diana...

babyboy2012 skriver:

Jeg har været på kontanthjælp i ca. 3 måneder før jeg startede på min udd. og jeg er aldrig blevet behandlet dårligere ! Jeg blev ikke sat i aktivering, jeg blev set ned på, talt ned til AF DEM PÅ YDELSESKONTORET ! praktisk talt set på som et stort samfundsproblem ! bare fordi jeg havde en overgang mellem skole og min udd. 

Det er skam ikke fordi jeg synes det er ok at folk på KH bliver set ned på overhovedet ! for det er sgu lige så træls ! Jeg kan bare ike forstå at man for lige så meget på KH som en nyuddannet på akasse ! 

og igen er det ret utroligt at de unge der kommer på kontanthjælp bliver tvunget til at tage en udd. altså det er jo fint at de bliver det, men at det kan betale sig at være på KH er jo fulstændig hul i hovedet !

Jeg er da ked af at de var sådan over for dig det er da træls men sådan bliver vi ikke behandlet i min kommune, jo hvis man udviser at man ikke gider en skid så det klart de begynder og sige noget til dem. 

Jeg synes det er SÅ fint at de unge under 25 bliver tvunget i uddannelse det er jo for deres eget bedste! Men de bliver jo ikke bare smidt ud i en de få et hvis antal uger til at finde ud af hvad de vil også bliver de hjulpet i den retning! 

Jeg kan slet ikke forstå hvor i skal bruge så meget energi på hvad andre får hvorfor ikke bare være glad for det ikke er jer der står i denne dumme situation Og lad os lige vende den lidt jeg arbejder 37 timer ugen på KH i en børnehave er det ikke fær at jeg får 13000 før skat??? (Nu får jeg så ikke 13000 før skal da jeg er gift så jeg får en del mindre men nu er det jo det tal andre forsøgere for som ikke er gift) 

Nu er det altså bare sådan i dagens danmark at jobbende IKKE hænger på træerne! Nå der en der søger en medarbejder så der 500 der søger den ENE stilling. 

Mange af dem på kontanthjælp har knoklet hele deres liv (bla mig) Mange har uddannels største delen af dem på kontanthjælp ønsker ikke at være der og er absolut ikke selv uden om det. 

Jeg blev fyret pga min graviditet, jeg har aldrig været arbejdsløs før aldrig. Jeg har søgt så mage job at jeg helt har opgivet at tælle. 

Nogen har været på DP i 2 år også ryger de vider på kh og der er faktisk typisk de lidt ældre der har lidt svære ved at få job. 

Nogen kan ikke få sygedp og ender på kontanthjælp med en dep? Ja jeg kan fortsætte

Hvorfor er det at i alle tror at vi selv ønsker det og bare ikke gider lave en skid? Jeg bliver sgu ked af at i skal bruge SÅ meget krudt på at være irriteret over hvad andre får stedet for at være glad for hvad i selv har og får (en uddannelse)!!!! 

Slet her fra tror snart jeg har sagt alt og vi kan vidst alle blive enige om at i ikke kommer til at forstå det med kh. Jeg håber da ikke det jer der kommer i denne dumme situation på et tidspunkt. Men måske meget sundt så i kan se at det kan ske for alle og at man ikke bare sidder der hjemme og biller næse i sofaen! 

Knus Diana der sidder der hjemme i sofaen lige nu på kh og piller næse  

Anmeld

9. januar 2012

SpunkenJo

Diana... skriver:

De fleste bliver sendt i praktik på kursus i aktivering tro mig det de færeste der sidder der hjemme og glor! Jeg selv arbejdet fuld tid i en børnehave fantastisk at kunne gør det når der bliver sparet så meget i børnehaverne så er det da fantastisk at de kan få gratis hjælp via folk på kh nu jeg lige kommet tilbage fra barsel og starter igen i praktisk på fuldtid i en børne have! Hvor jeg så forhåbentlig bliver ansat bagefter  

Stede for og se så meget ned på dem på kh så tag op på et job center og se hvordan det fungere! Det er så trættende at høre på det der! Men det da fedt at vide at i ser jer selv meget bedre! I må ha det godt så!

Jeg ser bestemt ikke ned på folk der er på KH, men jeg synes det er ærgeligt der ikke er balance i tingene.

Altså, at det bedre kan betale sig at gå på KH fremfor at tage et job med mindsteløn....

Hvis jeg var enlig forsørger til mine to drenge, ville jeg da OVERVEJE (ikke gøre) om ikke vi som familie ville få mere ud af at jeg gik hjemme på KH og nussede om hjemmet, børnene og deltog i kurser, var i jobtræning mm, altimens børnene var små.... For hvis pengene ved at slide på jobbet 37/40 timer er den samme, så hvorfor ikke...

Det der er med KH i min optik, er at jeg synes mindstelønne er for lav, eller KH-satsen for høj!
Der er noget der skal rettes ind........

KH er et super tilbud, ligesom DP også er det.

Men at sidde på KH og klynke over beløet fx. er for lavt, kan gøre mig som lønmodtager tosset. Og at klynke over man skal deltage i div. jobtræning, uagtet hvor tosset det så nærmest end måtte være, synes jeg er utaknemmeligt.

KH er super, og dem som modtager, gør det vel af en fornuftig årsag forestiller jeg mig.

Naivt, måske...? Vælger jeg ikke at tro folk bare sætter sig på sin flade, men det er da tosset at man i princippet kan gøre det, og modtage mere end det deobbelte for at slide sig igennem en uddannelse.....

Anmeld

9. januar 2012

Bassemor<3

Diana... skriver:

Jeg er da ked af at de var sådan over for dig det er da træls men sådan bliver vi ikke behandlet i min kommune, jo hvis man udviser at man ikke gider en skid så det klart de begynder og sige noget til dem. 

Jeg synes det er SÅ fint at de unge under 25 bliver tvunget i uddannelse det er jo for deres eget bedste! Men de bliver jo ikke bare smidt ud i en de få et hvis antal uger til at finde ud af hvad de vil også bliver de hjulpet i den retning! 

Jeg kan slet ikke forstå hvor i skal bruge så meget energi på hvad andre får hvorfor ikke bare være glad for det ikke er jer der står i denne dumme situation Og lad os lige vende den lidt jeg arbejder 37 timer ugen på KH i en børnehave er det ikke fær at jeg får 13000 før skat??? (Nu får jeg så ikke 13000 før skal da jeg er gift så jeg får en del mindre men nu er det jo det tal andre forsøgere for som ikke er gift) 

Nu er det altså bare sådan i dagens danmark at jobbende IKKE hænger på træerne! Nå der en der søger en medarbejder så der 500 der søger den ENE stilling. 

Mange af dem på kontanthjælp har knoklet hele deres liv (bla mig) Mange har uddannels største delen af dem på kontanthjælp ønsker ikke at være der og er absolut ikke selv uden om det. 

Jeg blev fyret pga min graviditet, jeg har aldrig været arbejdsløs før aldrig. Jeg har søgt så mage job at jeg helt har opgivet at tælle. 

Nogen har været på DP i 2 år også ryger de vider på kh og der er faktisk typisk de lidt ældre der har lidt svære ved at få job. 

Nogen kan ikke få sygedp og ender på kontanthjælp med en dep? Ja jeg kan fortsætte

Hvorfor er det at i alle tror at vi selv ønsker det og bare ikke gider lave en skid? Jeg bliver sgu ked af at i skal bruge SÅ meget krudt på at være irriteret over hvad andre får stedet for at være glad for hvad i selv har og får (en uddannelse)!!!! 

Slet her fra tror snart jeg har sagt alt og vi kan vidst alle blive enige om at i ikke kommer til at forstå det med kh. Jeg håber da ikke det jer der kommer i denne dumme situation på et tidspunkt. Men måske meget sundt så i kan se at det kan ske for alle og at man ikke bare sidder der hjemme og biller næse i sofaen! 

Knus Diana der sidder der hjemme i sofaen lige nu på kh og piller næse  

Jeg er helt enig ! det var jo også et der skete med mig den gang, altså jeg blev sat i udd. Jeg startede på min studenterudd. og det er jeg bare skide glad for ! 

Jeg ser ikke på kontanthjælpsmodtagere som nogle nassere! Der findes da folk på kontanthjælp der bare sidder på deres flade, men langt de fleste kæmper jo for at komme tilbage på arbejdsmarkedet ! Så jeg ser ikke ned på KH modtagere overhovedet ! 

Anmeld

9. januar 2012

SpunkenJo

morethanperfect skriver:

Ved nu ikke ligefrem om alle folk på KH ikke laver en skid .. Der er mange der går sygemeldt , skal de så også stemples som : De sidder bare på deres flade og gider ikke lave en skid ?!

Syns ikke det var særlig pænt sagt , men kan sagtens følge din tankegang .

Jeg syns også det burde være samme beløb , man skal jo leve uanset hvad , og det er svært på en SU , og det burde IKKE være nemmere på en KH ! Der er jeg enig. 

samme som Diana...

Jeg ser bestemt ikke ned på folk der er på KH, men jeg synes det er ærgeligt der ikke er balance i tingene.

Altså, at det bedre kan betale sig at gå på KH fremfor at tage et job med mindsteløn....

Hvis jeg var enlig forsørger til mine to drenge, ville jeg da OVERVEJE (ikke gøre) om ikke vi som familie ville få mere ud af at jeg gik hjemme på KH og nussede om hjemmet, børnene og deltog i kurser, var i jobtræning mm, altimens børnene var små.... For hvis pengene ved at slide på jobbet 37/40 timer er den samme, så hvorfor ikke...

Det der er med KH i min optik, er at jeg synes mindstelønne er for lav, eller KH-satsen for høj!
Der er noget der skal rettes ind........
---------

KH er et super tilbud, ligesom DP også er det.

Men at sidde på KH og klynke over beløet fx. er for lavt, kan gøre mig som lønmodtager tosset. Og at klynke over man skal deltage i div. jobtræning, uagtet hvor tosset det så nærmest end måtte være, synes jeg er utaknemmeligt.

KH er super, og dem som modtager, gør det vel af en fornuftig årsag forestiller jeg mig.

Naivt, måske...? Vælger jeg ikke at tro folk bare sætter sig på sin flade, men det er da tosset at man i princippet kan gøre det, og modtage mere end det deobbelte for at slide sig igennem en uddannelse.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.