en smugle forarget !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.729 visninger
128 svar
0 synes godt om
8. januar 2012

Bassemor<3

Ja det er jeg ! 

Jeg er virkelig ved at være træt af at få afvide at studerende ikke skal klage fordi de for jo smidt penge i nakken !  Både fra mennesker i hverdagen, og herinde. 

Jeg har under hele min HF og nuværende udd. fået su. Jeg for 5600 før skat som er dem jeg får "smidt i nakken" resten er noget jeg LÅNER ! 

Det ville på INGEN måde kunne rende rundt for mig hvis ikke jeg fik su-lån. 

Jeg har siden 2007, altså 2 år FØR jeg startede på gym. boet i hus med min forlovede, og vi har fælles økonomi ! Det betyder at de småpenge jeg for ind ikke spæder ret meget i kassen ! 

Jeg har endda fået afvide af en, "jammen så kan i jo bare flytte hver for sig" !? 

Det bliver der satme ikke sagt til folk der er gift, hvis de for brug for eksempelvis kontanthjælp ! 

Bare fordi vi ikke er gift er vi sgu stadigvæk en familie der har brug for mad på bordet, og jeg har KUN mulighed for at studerer fordi jeg har en fantastisk kæreste som giver mig muligheden og i hele den tid jeg er under udd. betaler 80% af alt i vores husholdning ! Vi har ikke kassen og vi lever absolut ikke i luksus ! 

det kan faktisk betale sig for mig at gå på kontanthjælp ! RET skræmmende at tænke på, når nu de så gerne vil have folk til at udd. sig ! 

BØVS ! og sorry for mit sure oplæg, men havde lige brug for at statuerer at man absolut ikke for en guldske placeret i R**H****T bare fordi man studerer og får su ! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

Maja_4000

8. januar 2012

TaAsJu

Jeg kan kun nikke til det du skriver, under ingen omstændigheder ville jeg have råd til og læse hvis min mand ikke tjente bare okay... Og betalte stort set alle vores udgifter!!!

Kan godt forstå du gerne vil bo sammen som familie om man er gift eller ej!!! Bliver så tosse.. Vi har fået dog smidt den i hovdet så kan i da bare blive skilt!!! nej sku...

Anmeld

8. januar 2012

Bassemor<3

Mor til 2, snart 3 skriver:

Jeg kan kun nikke til det du skriver, under ingen omstændigheder ville jeg have råd til og læse hvis min mand ikke tjente bare okay... Og betalte stort set alle vores udgifter!!!

Kan godt forstå du gerne vil bo sammen som familie om man er gift eller ej!!! Bliver så tosse.. Vi har fået dog smidt den i hovdet så kan i da bare blive skilt!!! nej sku...

Nej det er virkelig bare utroligt ! Tror folk ikke man kan have en fungerende familie bare fordi man ikke er gift !? Jeg skal studerer i 2 år endnu og jeg ender op med en klækkelig studiegæld ! MEN JEG HAR FÅET EN UDD. ! 

Anmeld

8. januar 2012

Phoenix

Man bliver bestemt ikke rig af at være på SU. Og kan næppe få pengene til at slå til medmindre man låner eller arbejder ved siden af. Man får derimod mere udbetalt, hvis man fx modtager kontanthjælp.

Alligevel synes jeg nu det er fint at vi har et samfund, hvor uddannelse ikke koster penge og man trods alt får SU.

Synes bare der er en skævhed i økonomien mellem det at fx være ene forsørger på SU og modtage kontanthjælp. 

Anmeld

8. januar 2012

MortilCilas

Jeg kan godt forstå dig! Man kører på lånte penge, og det med kontanthjælp er så sandt, jeg får 1000kr mindre på SU, og det er mange penge at miste, og låner derfor også hver måned, for at kunne få det hele til at køre rundt!

Synes det er uretfærdigt at i nuet kan det betale sig at gå på kontanthjælp! Der får man også kørselspenge, til kursus du bliver sendt på osv.!

Anmeld

8. januar 2012

TaAsJu

Syntes nogen gange bare folk skal tænke sig om.., vi er jo så gift, men jeg har også studielån for ellers hænger det ikke helt sammen...
Ja og når du så er færdig og får en koay løn betaler man stadig for og have taget sig en uddannelse...

Anmeld

8. januar 2012

Bassemor<3

Jeg tror bare man skal passe på med at skære alle over en kamp. 5600 er jo fint til den studerende der bor på et kollegieværelse, ikke har bil, lån osv, og som har tid til at studiejob. Men sådan ser det bare langt fra ud for alle studerende. Jeg siger ikke at man skal have mere hvis ens situation ser anderledes ud, men jeg gider ikke hører på at man bliver gloet ned på og set på som om man lever på et sølvfad fordi man er studerende ! 

ISÆR her hvor krisen krasser og mange bliver fyret, er der mange som starter på en udd. og mange af dem har allerede et etableret liv, familie, børn, hus osv. og derfor er 5600 bare langt fra nok. 

Anmeld

8. januar 2012

Bassemor<3

Mor til 2, snart 3 skriver:

Syntes nogen gange bare folk skal tænke sig om.., vi er jo så gift, men jeg har også studielån for ellers hænger det ikke helt sammen...
Ja og når du så er færdig og får en koay løn betaler man stadig for og have taget sig en uddannelse...

Nemlig !  

ser det som en investering i fremtiden, men jeg har meget svært ved at forstå at man skal ses ned på fordi man tager en udd. 

Anmeld

8. januar 2012

SpunkenJo

babyboy2012 skriver:

Ja det er jeg ! 

Jeg er virkelig ved at være træt af at få afvide at studerende ikke skal klage fordi de for jo smidt penge i nakken !  Både fra mennesker i hverdagen, og herinde. 

Jeg har under hele min HF og nuværende udd. fået su. Jeg for 5600 før skat som er dem jeg får "smidt i nakken" resten er noget jeg LÅNER ! 

Det ville på INGEN måde kunne rende rundt for mig hvis ikke jeg fik su-lån. 

Jeg har siden 2007, altså 2 år FØR jeg startede på gym. boet i hus med min forlovede, og vi har fælles økonomi ! Det betyder at de småpenge jeg for ind ikke spæder ret meget i kassen ! 

Jeg har endda fået afvide af en, "jammen så kan i jo bare flytte hver for sig" !? 

Det bliver der satme ikke sagt til folk der er gift, hvis de for brug for eksempelvis kontanthjælp ! 

Bare fordi vi ikke er gift er vi sgu stadigvæk en familie der har brug for mad på bordet, og jeg har KUN mulighed for at studerer fordi jeg har en fantastisk kæreste som giver mig muligheden og i hele den tid jeg er under udd. betaler 80% af alt i vores husholdning ! Vi har ikke kassen og vi lever absolut ikke i luksus ! 

det kan faktisk betale sig for mig at gå på kontanthjælp ! RET skræmmende at tænke på, når nu de så gerne vil have folk til at udd. sig ! 

BØVS ! og sorry for mit sure oplæg, men havde lige brug for at statuerer at man absolut ikke for en guldske placeret i R**H****T bare fordi man studerer og får su ! 

Jeg er sådan lidt midtimellem, fordi jeg mener nemlig man skal være satans taknemmelig for at vi i DK kan få penge for at studere. hvor er det sort!
- I mangen andre lande skal man selv betale!!!

Tilgengæld, så er der jo noget HELT GALT, når det bedre kan betale sig at gå på KH fremfor at blive i skolen og gøre sin uddannelse færdig.

Det er bare så ulogiskt i min verden, og man burde i min optik bare få samme beløb om man så var stud eller på KH.
- reducer KH-beløbet og hæv SU'en!!!

Hvor er din mand fantastisk, at han kan få det til at hænge sammen økonomiskt for jer, så du kan tage din drømmeuddannelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.