en smugle forarget !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2012

Pige2009

Phoenix skriver:

Man bliver bestemt ikke rig af at være på SU. Og kan næppe få pengene til at slå til medmindre man låner eller arbejder ved siden af. Man får derimod mere udbetalt, hvis man fx modtager kontanthjælp.

Alligevel synes jeg nu det er fint at vi har et samfund, hvor uddannelse ikke koster penge og man trods alt får SU.

Synes bare der er en skævhed i økonomien mellem det at fx være ene forsørger på SU og modtage kontanthjælp. 

De første to afsnit er jeg enig med dig i Men hvad angår din mening om skævvridning mellem KH og SU er jeg uenig. Vi vælger jo netop uddannelse fremfor KH, da det er en investering i fremtiden, hvorimod KH er tænkt som en overgangsydelse for folk mellem jobs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

Bassemor<3

Baagøe skriver:

De første to afsnit er jeg enig med dig i Men hvad angår din mening om skævvridning mellem KH og SU er jeg uenig. Vi vælger jo netop uddannelse fremfor KH, da det er en investering i fremtiden, hvorimod KH er tænkt som en overgangsydelse for folk mellem jobs

Anmeld

8. januar 2012

DitteFisk

Og så får vi jo heller ikke bare "smidt penge i nakken" - vi har en ret så høj skat i DK - deraf vores velfærd - vi betaler selv for den (og thank god for that). Synes ikke man kan kalde os forkælede. Tsk. 

Anmeld

8. januar 2012

Pige2009

Jeg er sådan lidt midtimellem, fordi jeg mener nemlig man skal være satans taknemmelig for at vi i DK kan få penge for at studere. hvor er det sort!
- I mangen andre lande skal man selv betale!!!

Tilgengæld, så er der jo noget HELT GALT, når det bedre kan betale sig at gå på KH fremfor at blive i skolen og gøre sin uddannelse færdig.

Det er bare så ulogiskt i min verden, og man burde i min optik bare få samme beløb om man så var stud eller på KH.
- reducer KH-beløbet og hæv SU'en!!!

Hvor er din mand fantastisk, at han kan få det til at hænge sammen økonomiskt for jer, så du kan tage din drømmeuddannelse.

Det giver jo ingen mening Grunden til, at vi vælger uddannelse fremfor KH er jo netop, at det er en investering i fremtiden, så vi forhåbentlig slipper for KH KH er jo netop kun tænkt som en overgangsydelse for folk der er mellem jobs

For mig giver det mere mening at sammenligne KH med mindstelønnen, da det i bund og grund ikke kan betale sig for mig at arbejde med det arbejde, jeg pt. har. DET synes jeg er tragisk. Men jeg har valgt at arbejde på trods...

Anmeld

8. januar 2012

DitteFisk

Baagøe skriver:

Jeg tænker at en a-kasse er en overgangsydelse. KH er vel blot et sikkerhedsnet vi har her i DK - en midlertidig kontant hjælp. Og når man ser sådan på det, så skal en KH vel også kun være i stand til at dække faste udgifter og basale behov.. som SU

Anmeld

8. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

babyboy2012 skriver:

Ja det er jeg ! 

Jeg er virkelig ved at være træt af at få afvide at studerende ikke skal klage fordi de for jo smidt penge i nakken !  Både fra mennesker i hverdagen, og herinde. 

Jeg har under hele min HF og nuværende udd. fået su. Jeg for 5600 før skat som er dem jeg får "smidt i nakken" resten er noget jeg LÅNER ! 

Det ville på INGEN måde kunne rende rundt for mig hvis ikke jeg fik su-lån. 

Jeg har siden 2007, altså 2 år FØR jeg startede på gym. boet i hus med min forlovede, og vi har fælles økonomi ! Det betyder at de småpenge jeg for ind ikke spæder ret meget i kassen ! 

Jeg har endda fået afvide af en, "jammen så kan i jo bare flytte hver for sig" !? 

Det bliver der satme ikke sagt til folk der er gift, hvis de for brug for eksempelvis kontanthjælp ! 

Bare fordi vi ikke er gift er vi sgu stadigvæk en familie der har brug for mad på bordet, og jeg har KUN mulighed for at studerer fordi jeg har en fantastisk kæreste som giver mig muligheden og i hele den tid jeg er under udd. betaler 80% af alt i vores husholdning ! Vi har ikke kassen og vi lever absolut ikke i luksus ! 

det kan faktisk betale sig for mig at gå på kontanthjælp ! RET skræmmende at tænke på, når nu de så gerne vil have folk til at udd. sig ! 

BØVS ! og sorry for mit sure oplæg, men havde lige brug for at statuerer at man absolut ikke for en guldske placeret i R**H****T bare fordi man studerer og får su ! 

tak..... Det oplæg har jeg ventet på en ville skrive!!!!
Det er bare så meget rigtigt...

Pt går jeg på dagpenge, men det 'tjener' jeg mer ved, end hvis jeg begyndte på ny udd. Uhyggeligt at tænke på- derfor står jeg også fast lige nu. Rigtig øv!

Anmeld

8. januar 2012

Pige2009

babyboy2012 skriver:

Skønt ! gid det var mig 

Synes det er dejligt, I kan finde ud af det. Ved godt, det ikke i alle tilfælde kan være nemt at være studerende, men for mig var det bare en skøn tid i alle 5 år på uni, selvom jeg "kun" levede på SU og med studiejob

Anmeld

8. januar 2012

SpunkenJo

Baagøe skriver:

Det giver jo ingen mening Grunden til, at vi vælger uddannelse fremfor KH er jo netop, at det er en investering i fremtiden, så vi forhåbentlig slipper for KH KH er jo netop kun tænkt som en overgangsydelse for folk der er mellem jobs

For mig giver det mere mening at sammenligne KH med mindstelønnen, da det i bund og grund ikke kan betale sig for mig at arbejde med det arbejde, jeg pt. har. DET synes jeg er tragisk. Men jeg har valgt at arbejde på trods...

Ja, naturligvis er den rette sammenligning mindstelønnen, men det er stadig interesant hvis man ku rykke nogle af KH-kronerne over i SU-puljen, og gøre det endnu mere interesant at læse til noget.

giver det ikke også mere mening for dig at jobbe for dine kroner, fremfor bare at modtage?

Anmeld

8. januar 2012

Bassemor<3

Baagøe skriver:

Synes det er dejligt, I kan finde ud af det. Ved godt, det ikke i alle tilfælde kan være nemt at være studerende, men for mig var det bare en skøn tid i alle 5 år på uni, selvom jeg "kun" levede på SU og med studiejob

Jeg er virkelig også bare SÅ taknemmelig for at min dejlige kæreste tager så meget af læsset at jeg kan studerer !  

Anmeld

8. januar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Gigl skriver:

Jeg tænker at en a-kasse er en overgangsydelse. KH er vel blot et sikkerhedsnet vi har her i DK - en midlertidig kontant hjælp. Og når man ser sådan på det, så skal en KH vel også kun være i stand til at dække faste udgifter og basale behov.. som SU

Kh er et fint sikkerhedsnet vi har her i landet. Men, jeg synes det er så skræmende at man får mere udbetalt- og bedre ka leve på det, end hvis man faktisk forsøger at vil ku klare sig selv og dermed tager en udd. Der er simpelthen noget som ikke hænger sammen!!! man ska ikk ku leve så fedt på en kh- det gør netop at, især unge (ikke for at ramme nogle), de ikk kommer i gang med en udd igen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.