en smugle forarget !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2012

Bassemor<3

Gigl skriver:

Jeg tænker at en a-kasse er en overgangsydelse. KH er vel blot et sikkerhedsnet vi har her i DK - en midlertidig kontant hjælp. Og når man ser sådan på det, så skal en KH vel også kun være i stand til at dække faste udgifter og basale behov.. som SU

men for en i min situation, er der jo ikke engang til at dække basale behov som mad og husleje 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

Bassemor<3

LouiseVous skriver:

Kh er et fint sikkerhedsnet vi har her i landet. Men, jeg synes det er så skræmende at man får mere udbetalt- og bedre ka leve på det, end hvis man faktisk forsøger at vil ku klare sig selv og dermed tager en udd. Der er simpelthen noget som ikke hænger sammen!!! man ska ikk ku leve så fedt på en kh- det gør netop at, især unge (ikke for at ramme nogle), de ikk kommer i gang med en udd igen...

SÅ enig ! 

Anmeld

8. januar 2012

raca

Baagøe skriver:

De første to afsnit er jeg enig med dig i Men hvad angår din mening om skævvridning mellem KH og SU er jeg uenig. Vi vælger jo netop uddannelse fremfor KH, da det er en investering i fremtiden, hvorimod KH er tænkt som en overgangsydelse for folk mellem jobs

folk mellem job skulle jo gerne havde været i A-kasse..

jo dem der ikke har optjænt nok skulle kunne komme på KH...

men jeg syntes dem der bare har fravalgt A-kassen skulle nægtes kontant hjælp..

og hvis de slet ikke havde været ude at arbejde skulle de vejledes og kraftigs motiveres til og tage en udannelse.. middel kunne være lav KH

så det kun var en alder sidste nødlæsning når folk kom på KH

Anmeld

8. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
8. januar 2012

DitteFisk

babyboy2012 skriver:

men for en i min situation, er der jo ikke engang til at dække basale behov som mad og husleje 

Derfor er jeg også enig i at der er noget skævt .. jeg synes at det burde kunne udlignes; at SU'en blev hævet, KH'en blev tilsvarende sænket, så de rammer hinanden på midten. Dvs, ikke en væsentlig sænkning for KH'ere. På den måde vil alle have til faste udgifter og basale behov.

Anmeld

8. januar 2012

Bassemor<3

raca skriver:

folk mellem job skulle jo gerne havde været i A-kasse..

jo dem der ikke har optjænt nok skulle kunne komme på KH...

men jeg syntes dem der bare har fravalgt A-kassen skulle nægtes kontant hjælp..

og hvis de slet ikke havde været ude at arbejde skulle de vejledes og kraftigs motiveres til og tage en udannelse.. middel kunne være lav KH

så det kun var en alder sidste nødlæsning når folk kom på KH

Enig, synes måske ikke at folk uden a kasse skulle nægtes KH men de skulle have betydeligt mindre ! 

Man bliver sat i udd. bare ikke alle. Er man under 25 og uuddannet bliver man tvunget ind på en udd. ellers kan man ikke få KH synes bare det burde være sådan for alle !

Anmeld

8. januar 2012

Bassemor<3

Gigl skriver:

Derfor er jeg også enig i at der er noget skævt .. jeg synes at det burde kunne udlignes; at SU'en blev hævet, KH'en blev tilsvarende sænket, så de rammer hinanden på midten. Dvs, ikke en væsentlig sænkning for KH'ere. På den måde vil alle have til faste udgifter og basale behov.

Tror ikke man kan gøre det på den måde. Forskellen ligger jo i at helt unge mennesker der starter på en udd. og for su ofte har en situation hvor de bor i kollegie, lige ved siden af studiet, de har ingen gæld, ingen bil, osv. derfor kan de GODT få det til at løbe rundt uden su-lån. 

Men for en i min situation kan det jo ikke lade sig gøre uden lån.

På kontanthjælp er der en stor gruppe der er i samme situation som mig, som ikke har mulighed for at det løber rundt hvis priserne bliver sat ned. 

hvis man begynder på kontanthjælp før man er 25 og man ingen udd. har bliver man tvinget til at tage en. 

Anmeld

8. januar 2012

Bassemor<3

synes desuden også det er uhyggeligt at man bare fordi man bor med en INGEN muligheder har. Man kan kun få 5600 i su. 

bor man alene for man 2x5600 kr

+ boligstøtte

+ penge til institution

^ altså hvis man har børn, som i mit tilfælde. 

Det kan derfor betale sig at jeg flytter fra min kæreste ! det er bare ikke fedt ! 

jeg kunne aldrig finde på at flytte fra min kæreste, men er ret forarget over at man INTET ekstra kan få. Det fint man ikke for lige så meget som hvis man var enlig, men lidt ekstra ville absolut ikke skade i vores hosholdning ! 

Anmeld

8. januar 2012

Pige2009

babyboy2012 skriver:

Tak og igen - stor cadeau til dig for dit valg

Anmeld

8. januar 2012

Pige2009

Gigl skriver:

Jeg tænker at en a-kasse er en overgangsydelse. KH er vel blot et sikkerhedsnet vi har her i DK - en midlertidig kontant hjælp. Og når man ser sådan på det, så skal en KH vel også kun være i stand til at dække faste udgifter og basale behov.. som SU

Ja, men den vitale forskel mellem SU og KH er jo netop, at SU'en kan suppleres op med studiejob og /eller SU-lån. Det kan KH ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.