en smugle forarget !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2012

Dianaaa

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

Bassemor<3

SpunkenJo skriver:

Jeg er sådan lidt midtimellem, fordi jeg mener nemlig man skal være satans taknemmelig for at vi i DK kan få penge for at studere. hvor er det sort!
- I mangen andre lande skal man selv betale!!!

Tilgengæld, så er der jo noget HELT GALT, når det bedre kan betale sig at gå på KH fremfor at blive i skolen og gøre sin uddannelse færdig.

Det er bare så ulogiskt i min verden, og man burde i min optik bare få samme beløb om man så var stud eller på KH.
- reducer KH-beløbet og hæv SU'en!!!

Hvor er din mand fantastisk, at han kan få det til at hænge sammen økonomiskt for jer, så du kan tage din drømmeuddannelse.

Det er skam heller ikke fordi jeg ikke er super glad for at jeg kan tage min udd. jeg er lykkelig for at man kan få penge for at studerer i dk ! 

især for folk med børn kan det betale sig at gå på kontanthjælp ! 

Jeg kan fordi jeg bor med min kæreste IKKE få noget som helst ekstra i su når jeg har født i februar, jo jeg kan få lov at LÅNE 1400 kr mere. 

på kontanthjælp kan jeg få  13.732 kr !!! 

Der er vitterligt en meget stor forskel på 5600 og  13.732 kr!

Anmeld

8. januar 2012

B&J

jeg kan virkelig godt forstå dig hvis jeg ikke havde boede ved min da værende kæreste ved jeg ikke hvordan jeg skulle få 4200kr til at løbe rundt desværre og han var på kontanthjælp så vi havde kun lige penge til at leve for ikke noget luksus... syntes det er sååååå ring at en på kontanthjælp får flere i penge ind en på su.. og ja lige nu er jeg på kontanthjælp men det syntes jeg er så skrækkeligt

Anmeld

8. januar 2012

Kløver

Jeg synes da netop kun man skal bifalde folk vil uddanne sig. Jeg er selv ked af jeg ikke fik muligheden pga sygdom. Vi har jo netop brug for folk med uddannelser, og Er jo også meget forskelligt hvordan folk kan klare sig på en Su, er jo stor forskel på hvor man bor, for der kan være meget stor forskel på husleje, osv.
Selvfølgelig er der forskel på folk, men er jo få som oftest ødelægger det for resten, og uanset hvilke gruppe mennesker man snakker om, om det er folk på su, pension, enlige mødre osv, vil der altid være nogle som har enten har nødt i røven, Er bedrevidende, skeptiske eller mistroiske. Jeg synes som sagt kun det er fedt der er nogle som vil gøre stor indsats for at tage en udd.
Nogle gange er det også dem som ikke burde råbe op, som råber højest, og skal da ikke sidde og være hellig, men prøver altid at have kast ikke sten hvis du selv bor i et glashus i mente, og feje for egen dør
Knus en af de få som rent faktisk er mere end taknemmelig for de kr der kommer fra kommunen, hver måned, ihvertfald i min kategori ;-)

Anmeld

8. januar 2012

Bassemor<3

B&J skriver:

jeg kan virkelig godt forstå dig hvis jeg ikke havde boede ved min da værende kæreste ved jeg ikke hvordan jeg skulle få 4200kr til at løbe rundt desværre og han var på kontanthjælp så vi havde kun lige penge til at leve for ikke noget luksus... syntes det er sååååå ring at en på kontanthjælp får flere i penge ind en på su.. og ja lige nu er jeg på kontanthjælp men det syntes jeg er så skrækkeligt

ja der er ingen tvivl om at det er mere besværligt og træls at være på kontanthjælp end på su, men stadigvæk foruroligende at det kan betale sig at gå på kontanthjælp 

Anmeld

8. januar 2012

B&J

babyboy2012 skriver:

ja der er ingen tvivl om at det er mere besværligt og træls at være på kontanthjælp end på su, men stadigvæk foruroligende at det kan betale sig at gå på kontanthjælp 

ja nemlig det giver ingen mening... overhovede men jaa ønsker da ud af min kontanthjælp det er bare lige jobbet der skal komme....

og kan virkelig godt forstå da jeg tog min HG at der var så mange der boede hos mor og far dengang når man ikke får flere penge når man er på su

Anmeld

8. januar 2012

Pige2009

babyboy2012 skriver:

Nemlig !  

ser det som en investering i fremtiden, men jeg har meget svært ved at forstå at man skal ses ned på fordi man tager en udd. 

Jeg har nu aldrig oplevet, at nogen har set ned på mig, mens jeg læste - tværtimod

Anmeld

8. januar 2012

Bassemor<3

Baagøe skriver:

Jeg har nu aldrig oplevet, at nogen har set ned på mig, mens jeg læste - tværtimod

Skønt ! gid det var mig 

Anmeld

8. januar 2012

SpunkenJo

babyboy2012 skriver:

Det er skam heller ikke fordi jeg ikke er super glad for at jeg kan tage min udd. jeg er lykkelig for at man kan få penge for at studerer i dk ! 

især for folk med børn kan det betale sig at gå på kontanthjælp ! 

Jeg kan fordi jeg bor med min kæreste IKKE få noget som helst ekstra i su når jeg har født i februar, jo jeg kan få lov at LÅNE 1400 kr mere. 

på kontanthjælp kan jeg få  13.732 kr !!! 

Der er vitterligt en meget stor forskel på 5600 og  13.732 kr!

Ja det er meget ulogiskt skruet sammen.

Sæt dig på din flade røv og lav ingenting og få "kassen" eller meld dig på en uddannelse og blir ruineret!!!

Tænk hvis man istedet bare sagde at både SU og KH var samme beløb fx. ca. 8000 kr.

Det ville da give mening, ik?

Anmeld

8. januar 2012

Bassemor<3

SpunkenJo skriver:

Ja det er meget ulogiskt skruet sammen.

Sæt dig på din flade røv og lav ingenting og få "kassen" eller meld dig på en uddannelse og blir ruineret!!!

Tænk hvis man istedet bare sagde at både SU og KH var samme beløb fx. ca. 8000 kr.

Det ville da give mening, ik?

ved jeg ikke, kan ikke rigtig sætte beløb på 

Men jeg for 8156 kr udbetalt og de 3000 af dem er nogle jeg låner 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.