Kontanthjælp, er målløs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2012

AnnaK89

Diana... skriver:

Nej det ikke fær at man ikke får mere for at studere det jeg enig i. 

Men hvorfor skal det gå ud over dem på kontanthjælp med jeres holdninger synes godt nok i strenge det må jeg sgu ærlig indrømme det er jo kun forsørge der får de 13000 før skat og så skal de absolut ikke være gift for så får de ikke så meget! 

Dem på kontanthjælp de har aldrig knoklet eller hvad de er kun dovne og laver ikke en skid eller hvad??? 

Som jeg skrev tidligere - så er det ikke en generalisering, for nogle har da en gyldig grund til at være på KH.

Du kan tage mit ex, som jeg skrev om min forhenværende veninde!

Hun gør det fordi at hun kan og ikke gider at lave noget, og har aldrig gjort det og det kender jeg mange andre som heller ikke har.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

Kofoed.

MinNoah skriver:

Sådan nogle debatter her kan virkelig irritere mig... For det første HVORDAN TILLADER FOLK SIG AT BROKKE SIG OVER "kuN" at få 9600 kr udebetalt, for ikke at lave en dyt?!

Vi studerende knokler røven ud af bukserne og får 5600 kr FØR skat! Og ja jeg skal også forsørge mit barn, men fordi jeg har en kæreste der får 22.000 kr i løn om måneden FØR skat, så får man intet ekstra su... (min kæreste knokler 37 timer om ugen, har en 4-årig uddannelse, og får udbetalt 13.500 kr ca. om måneden, så synes ikke i andre skal brokke jer over jeres knap 10. 000 for IKKE at have en uddannelse og ikke lave noget)

Jeg synes simpelthen det er rystende at sidde og se nyhederne hvor en masse unge stiller op... "ja jeg har ikke arbejdet i 6 år, så nu kan det være ligemeget " - ja så lev dog af KH resten af dit liv fordi du ikke orker at søge job, jeg bliver SÅ forarget!

Jeg vil GERNE bidrage til at hjælpe dem der ufrivilligt havner på KH et stykke tid, det er OK de får en sum penge så de ikke skal flytte fra hus og hjem.... Så længe de er villige til at søge ALLE jobs man kan få.

Og tilsidst vil jeg sige at jeg er taknemmelig for at få penge under uddannelse.... og ja man kan ikke rejse, købe mærkevarer osv. Men man kan sgu godt leve alligevel, og holde jul...........

Ja undskyld, jeg får mega meget hug for dette indlæg, men jeg er træt af at folk brokker sig over at de "Kun" får det og det udbetalt, og ih hvor er det synd for mig at jeg ikke har 10 kr til en pose kartofler og 50 kr til en flæskesteg, så jeg kan ikke holde jul.....(men jeg kan godt ryge cigaretter, have samtlige tv-kanaler der findes, internet, hund og mobil!)

Jeg VED hvad det vil sige at leve LANGT under fattigdomsgrænsen, men det handler sgu om at prioritere sine penge!

punktum

Jeg spørger bare, da det er meget tydeligt du ikke ved det. Hvad tror du man laver på kontant hjælp og tror du at alle får 13000 før skat? Tror du ikke systemet har nogle regler?

Anmeld

8. januar 2012

MSM

SpunkenJo skriver:

Jeg forstår måske ikke helt hvad du mener?

Uanset hvad, så er jeg ærgelig over at se det bedre kan betale sig at gå på KH fremfor at tage sig en uddannelse!

ØV!

Jeg mener at kontanthjælpen er steget med ca. 75 kr. Alle ting stiger som regel lidt så det er meget naturlig

Men alle vælger jo altså ikke selv at være på kontanthjælp..

Anmeld

8. januar 2012

MinNoah

Diana... skriver:

Nej de får ikke kontanthjælp selvfølgelig de da videre i systemet så! 

Det er jeg da glad for at læse....... Dit indlæg kunne misforståes lidt nemlig

Anmeld

8. januar 2012

Tin

Profilbillede for Tin
MSM skriver:

Jeg siger ikke at det ikke er vanvittigt dyrt!! Forsøgte mere at fortælle at du også får lidt hjælp. Bare på en anden måde.. Men som du selv skriver så bliver man ikke belønnet for at ville selv..

Ja jeg ved at jeg får hjælp fra kommunen påbaggrund af vores drenge og det er jeg dybt taknemmelig for. 

Jeg synes bestemt også at det er ok at hjælpe hvor det er nødvendigt, men mener bare ikke at det er rimeligt at KH skal sættes op.......jeg får feks tabt arbejdsfortjeneste..........den sats er ikke steget, er det rimeligt så? Jeg bruger nemlig de timer om ugen på mine drenge, og hvis jeg ikke gjore det skulle de enten i døgnaflastning eller også skulle kommunen betale meget større summer penge for at få andre til at varetage mine drenge! Nu har jeg så bare valgt at gøre det selv......men desværre er der ingen "bonus-ordning" til mig.

Anmeld

8. januar 2012

MSM

AnnaKJ skriver:

Nu er det jo også skrevet i "" 

Så læste jeg det forkert.. Du havde bare skrevet "i det mindste" som om at kontanthjælpsmodtagere slet ikke gjorde men det skrevne ord kan jo let misforstås..

Anmeld

8. januar 2012

MinNoah

Kofoed. skriver:

Jeg spørger bare, da det er meget tydeligt du ikke ved det. Hvad tror du man laver på kontant hjælp og tror du at alle får 13000 før skat? Tror du ikke systemet har nogle regler?

Synes du skal lade være med at tale nedladende til mig.....

jeg ved godt at man skal være forsørger for at få 13 tusind et eller andet, men og hvad så?! Jeg synes stadig det er meget!

Og ja jeg ved godt man sendes i aktivering osv. Men som en anden skriver, så skal der ikke meget til før man kan "Bøje" reglerne, eller sige man har det psykisk dårligt så man slipper for det....

Anmeld

8. januar 2012

Laura.

Chraz skriver:

kunne de da for filan ikke sætte SUen op i stedet så man kunne tage sig en uddannelse uden at skulle skylde 100.000 væk bagefter fordi man har været nødt til at tage et SUlån.. Synes godt nok det er for langt ude hvis det stiger så meget. Brug dog de 4500 om måneden på SUen i stedet.  

Anmeld

8. januar 2012

Mira0911

Diana... skriver:

Nej det ikke fær at man ikke får mere for at studere det jeg enig i. 

Men hvorfor skal det gå ud over dem på kontanthjælp med jeres holdninger synes godt nok i strenge det må jeg sgu ærlig indrømme det er jo kun forsørge der får de 13000 før skat og så skal de absolut ikke være gift for så får de ikke så meget! 

Dem på kontanthjælp de har aldrig knoklet eller hvad de er kun dovne og laver ikke en skid eller hvad??? 

Jeg må meddele at os på kontanthjælp bliver betragtet som nogle lud dovne pandaer... Sådan vil det vidst altid være... 

Altså jeg har været i aktivering.... Jeg har været i praktik.... Jeg har søgt på livet løs efter jobs... Jeg har taget ud til arbejdspladser og fortalt jeg godt kunne tænke mig at arbejde hos dem - Jeg bliver stadig betragtet som en lud dovnen panda - uanset hvilken slags menneske det er, om det er folk fra aktiveringen eller praktikstedet... 

Er glad for jeg søger ind på en uddannelse til Maj og forhåbentlig kommer ind på den... 

Anmeld

8. januar 2012

Diana...

AnnaKJ skriver:

Men vi bidrager "i det mindste" med noget til samfundet.

Selvfølgelig skal vi være glade for at der er noget der hedder SU, men lige nu virker det jo mere tiltalende, bare at få KH og gå hjemme, end rent faktisk at få en uddannelse.

Og det er der jo mange der vælger, for hvis de skal på SU og SU-lån, så har de en gæld der skal betales bagefter.

Jeg er virkelig helt paf over dine holdninger hvorfor ikke bare være lige glad og være glad for du tydeligvis er bedre en os på kontant hjælp! Jeg synes virkelig det er ærgeligt at du bruger så mange kræfter på at være så sur over noget som du ikke ved så meget om! Hvorfor ikke bare være glad for vi alle sammen kan få hjælp når vi er i nød på den ene eller anden måde! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.