MinNoah skriver:
Sådan nogle debatter her kan virkelig irritere mig... For det første HVORDAN TILLADER FOLK SIG AT BROKKE SIG OVER "kuN" at få 9600 kr udebetalt, for ikke at lave en dyt?!
Vi studerende knokler røven ud af bukserne og får 5600 kr FØR skat! Og ja jeg skal også forsørge mit barn, men fordi jeg har en kæreste der får 22.000 kr i løn om måneden FØR skat, så får man intet ekstra su... (min kæreste knokler 37 timer om ugen, har en 4-årig uddannelse, og får udbetalt 13.500 kr ca. om måneden, så synes ikke i andre skal brokke jer over jeres knap 10. 000 for IKKE at have en uddannelse og ikke lave noget)
Jeg synes simpelthen det er rystende at sidde og se nyhederne hvor en masse unge stiller op... "ja jeg har ikke arbejdet i 6 år, så nu kan det være ligemeget " - ja så lev dog af KH resten af dit liv fordi du ikke orker at søge job, jeg bliver SÅ forarget!
Jeg vil GERNE bidrage til at hjælpe dem der ufrivilligt havner på KH et stykke tid, det er OK de får en sum penge så de ikke skal flytte fra hus og hjem.... Så længe de er villige til at søge ALLE jobs man kan få.
Og tilsidst vil jeg sige at jeg er taknemmelig for at få penge under uddannelse.... og ja man kan ikke rejse, købe mærkevarer osv. Men man kan sgu godt leve alligevel, og holde jul...........
Ja undskyld, jeg får mega meget hug for dette indlæg, men jeg er træt af at folk brokker sig over at de "Kun" får det og det udbetalt, og ih hvor er det synd for mig at jeg ikke har 10 kr til en pose kartofler og 50 kr til en flæskesteg, så jeg kan ikke holde jul.....(men jeg kan godt ryge cigaretter, have samtlige tv-kanaler der findes, internet, hund og mobil!)
Jeg VED hvad det vil sige at leve LANGT under fattigdomsgrænsen, men det handler sgu om at prioritere sine penge!
punktum
Jeg spørger bare, da det er meget tydeligt du ikke ved det. Hvad tror du man laver på kontant hjælp og tror du at alle får 13000 før skat? Tror du ikke systemet har nogle regler?