Kontanthjælp, er målløs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2012

MinNoah

Diana... skriver:

Tror du det er af egen fri vilje at der er så mange arbejdsløse? Ja undskyld mig men synes sgu du lige hård nok der er faktisk rigtig mange der på kontanthjælp der også har uddannelse og har arbejdet hård. Jeg selv er også på kontanthjælp og sidder ikke bare og suger penge ud af kommunen og laver ikke en skid. Jeg arbejder i en børnehave og ja jeg vil heller arbejde i praktik i en børnehave som kan hjælpe mig vider med min uddannelse end ud og arbejde som ansat i et firma som overhoved ikke kan hjælpe mig nogen vegne! 

Det er de færeste der er på kontanthjælp der bare sidder og glor enten er de i aktivering ellers bliver de send i praktik dem under 25 bliver send i uddannelse og det SKAL de for eller kan de ikke modtage kontanthjælp! 

Knus Diana der håber at finde et fuldtidsjob som pædagogmedhjælper hvis ikke ja så vil jeg gerne fortsætte med at være i praktik i en børnehave til ingen penge da jeg nemlig er gift! 

Jeg håber da at dem under 25 der så bliver tvunget på en uddannelse så får SU og IKKE kontanthjælp!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

Dianaaa

AnnaKJ skriver:

Synes bare det virker lidt dobbeltmoralsk, at du siger du godt kan forstå mig, når du lige har sat og skrevet hvor lidt det er i får på KH 

jamen 9600  så er  der da heller ikk så meget at gøre med !   men i forhold til S.U så JOO, så er det jo en del mere, jeg syntes bare heller ikke rigtigt heeeelt at man kan samligne S.U og KH. jeg syntes det sucks at være på KH , jeg har ikke selv valgt det

Anmeld

8. januar 2012

MSM

SpunkenJo skriver:

Det håber jeg Kraftedeme er LØGN!!!

Jo, jeg blir harm!!

Nu kan det da slet ikke betale sig hverken at gå på arbejde eller tage sig en uddannelse!!!

SATANS RØDE REGERING!

Hvis den kun er steget med 75 kr. så er det vidst lige så meget den blå regering som den røde..

Anmeld

8. januar 2012

AnnaK89

MinNoah skriver:

Ja man har mulighed for højere løn... men det går jo nogenlunde lige op med det man skal betale tilbage i SU-lån mm.

Jeg uddanner mig fx sygeplejerske, det tager 3,5 år, man kan hurtigt få meget su-gæld, og en start løn for en sygeplejerske er ikke noget at råbe hurra for.

Præcis!

Jeg er på nøjagtig samme uddannelse og jeg glæder mig da VILDT meget til at skulle betale SU-lån tilbage for min lave startløn 

(Kan du læse ironien? )

Anmeld

8. januar 2012

Diana...

AnnaKJ skriver:

Men det får vi jo ikke engang i SU+SU-lån og vi (undskyld udtrykket) knokler for at få en uddannelse.

Vi har også børn, udgifter og andet der skal være penge til og efter endt uddannelse står vi sku med en gæld op over 200.000 kr  

Så klage skal I da ikke 

Undskyld mit sure opstød!

Nej det ikke fær at man ikke får mere for at studere det jeg enig i. 

Men hvorfor skal det gå ud over dem på kontanthjælp med jeres holdninger synes godt nok i strenge det må jeg sgu ærlig indrømme det er jo kun forsørge der får de 13000 før skat og så skal de absolut ikke være gift for så får de ikke så meget! 

Dem på kontanthjælp de har aldrig knoklet eller hvad de er kun dovne og laver ikke en skid eller hvad??? 

Anmeld

8. januar 2012

MSM

Tin skriver:

Jo hvis du gerne vil have at jeg belaster systemet yderlig! Som jeg har skrevet koster det kommunen over 70000kr årligt pr barn, hvis jeg skal sælge bilen for at overleve! 

Jeg siger ikke at det ikke er vanvittigt dyrt!! Forsøgte mere at fortælle at du også får lidt hjælp. Bare på en anden måde.. Men som du selv skriver så bliver man ikke belønnet for at ville selv..

Anmeld

8. januar 2012

AnnaK89

MSM skriver:

Synes det er lidt frækt at sige at folk på KH ikke bidrager til samfundet.. For det gør de formentlig på mange måder.

Men vi er og bliver ikke enige, hvilket også er helt ok!!!

Nu er det jo også skrevet i "" 

Anmeld

8. januar 2012

SpunkenJo

MSM skriver:

Hvis den kun er steget med 75 kr. så er det vidst lige så meget den blå regering som den røde..

Jeg forstår måske ikke helt hvad du mener?

Uanset hvad, så er jeg ærgelig over at se det bedre kan betale sig at gå på KH fremfor at tage sig en uddannelse!

ØV!

Anmeld

8. januar 2012

Diana...

MinNoah skriver:

Jeg håber da at dem under 25 der så bliver tvunget på en uddannelse så får SU og IKKE kontanthjælp!?

Nej de får ikke kontanthjælp selvfølgelig de da videre i systemet så! 

Anmeld

8. januar 2012

kirsti

MinNoah skriver:

<br /><br /><p> Jeg håber da at dem under 25 der så bliver tvunget på en uddannelse så får SU og IKKE kontanthjælp!?</p>

Selvfølgelig gør de det og kan så yderligere oplyse at er du under 25år falder kh efter 6mdr til su sats

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.