tithi skriver:
Hva mener du egentlig med at 'bøje" reglerne?
Jeg er på kh og ikke i aktivering, ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg ikke kan. Jeg er blevet erklæret uarbejdsdygtig, og en psykiater har vurderet at det er bedst at jeg ikke bliver presset før efter endt barsel. Efter endt barsel skal jeg sandsynligvis i arbejdsprøvning, hvor jeg skal vurderes i forhold til flexjob.
Bøjer jeg reglerne?
Nej ikke hvis du er oprigtig omkring det du "fejler" (nu aner jeg jo ikke hvad det er, så derfor "")
Men har da en forhenværende veninden, hun slap konstant for aktivering. Hun sagde bare til dem, at hun havde det dårligt psykisk og det var det. Ikke noget med psykolog vurdering eller noget.
Da hun fik hendes første datter, kom hun på KH (barsel) og derefter gad hun ikke noget (det har hun selv fortalt).
Så hun sagde til kommunen at hun havde det psykisk dårligt og kunne ikke overskue noget.
Men idag har hun fået et barn mere, på kommunens regning og fortsat siger hun at hun har det dårligt 
Så skal man jo nok ikke vælge at få flere børn 
Hun sidder selv om fortælle, at hun bare ikke gider skole og arbejde og mener ikke hun behøver at lave noget for de penge hun får hver måned.
På den måde mener jeg, bøje reglerne.
Anmeld