Kontanthjælp, er målløs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2012

DitteFisk

MinNoah skriver:

Jo som nyuddanet er dagpenge omkring 12.000 FØR skat, og der skal man jo stadig betale til a-kassen, så det KAN ikke betale sig, SKRÆMMENDE!

Præcis - øv det er surt.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

MSM

Tin skriver:

Hvis jeg kunne ville jeg meget gerne arbejde i 37 timer. Derudover har jeg knoklet og skabt mig som en idiot for at få den nødvendige hjælp til vores drenge og alligevel må vi nøjes med den minimale hjælp vi har!

Jeg ved godt at KH-modtagere og mit liv ikke kan samlignes.....men ja jeg bliver sku harm! Ikke mindst fordi hvis jeg ikke havde fået mit job....hvad så? Så havde eneste løsning i vores familie været at vi ville have været nødtil at sælge alt, blive skilt så jeg kunne forsørge mine børn på KH, få økonomisk friplads, forhøjet børnetilskud, varmesikring mv! For selvo jeg troligt havde betalt til en a-kasse gennem mange mange år kunne de jo ikke hjælpe mig da jeg ikke længere havde timer nok, og KH........det kunne jeg ikke få da min mand jo skulle forsørge....næhhh sælg bilen sagde de.........Hmmmmm okay og det ville så betyde at kommunen skulle sende 1 taxa 3 gange ugentligt så mine drenge kunne komme i behandling mv???? Hvad koster det årligt?

Over 70000kr pr barn kan jeg fortælle!!!!! Hvad delen er det for et forkvaklet system! Men nu er jeg desværre typen der vil selv! Og derfor blev jeg ved at kæmpe til jeg fik de 15 timer så vi lige kan holde fodgen for døren! Så kan jeg nemlig også selv forsætte med at køre mine drenge i behandling uden at belaste kommunen og systemet yderlig!

Men jeg kan hermed slå fast......Man bliver altså bare ikke belønnet fordi man vil klare sig selv i dette land....langt de fleste gange bliver man faktisk direkte straffet for det.....og ja det synes jeg faktisk er sørgelig, men samtidig kan jeg bedre forstå de der modtager KH!!!!!

Men har du ikke mulighed for at få en taxa til at køre dem??

Anmeld

8. januar 2012

AnnaK89

tithi skriver:

Hva mener du egentlig med at 'bøje" reglerne?

Jeg er på kh og ikke i aktivering, ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg ikke kan. Jeg er blevet erklæret uarbejdsdygtig, og en psykiater har vurderet at det er bedst at jeg ikke bliver presset før efter endt barsel. Efter endt barsel skal jeg sandsynligvis i arbejdsprøvning, hvor jeg skal vurderes i forhold til flexjob.

Bøjer jeg reglerne?

Nej ikke hvis du er oprigtig omkring det du "fejler" (nu aner jeg jo ikke hvad det er, så derfor "") 

Men har da en forhenværende veninden, hun slap konstant for aktivering. Hun sagde bare til dem, at hun havde det dårligt psykisk og det var det. Ikke noget med psykolog vurdering eller noget. 

Da hun fik hendes første datter, kom hun på KH (barsel) og derefter gad hun ikke noget (det har hun selv fortalt). 

Så hun sagde til kommunen at hun havde det psykisk dårligt og kunne ikke overskue noget.

Men idag har hun fået et barn mere, på kommunens regning og fortsat siger hun at hun har det dårligt 

Så skal man jo nok ikke vælge at få flere børn 

Hun sidder selv om fortælle, at hun bare ikke gider skole og arbejde og mener ikke hun behøver at lave noget for de penge hun får hver måned.

På den måde mener jeg, bøje reglerne.

Anmeld

8. januar 2012

Diana...

Tin skriver:

FÅR MAN SÅÅÅÅÅ MEGET PÅ KH??????

Jeg er målløs!!!!

Det er knap hvad jeg får før skat! Og jeg har 5 børn at forsørge! Det er totalt til grin og jeg føler virkelig at jeg har spildt mit liv!

Jeg er uddannet og blev det tidligt. Har haft fast job i over 10 år, har fået børn, hvoraf 2 er handiccappet og som har krævet meget af min fulde tid får at de ikke skal blive en byrde for samfundet. Jeg valgte på baggrund af det at opsige mit job og tage mig 100% af mine børn, med min mand som eneforsørger!

Mine børn er nu velbehandlet og jeg atter på arbejdsmarkedet....dog ikke i eget erhverv da min uddannelse er blevet for gammel og da jeg pga børnene ikke kan ofre mig 37 timer på arbejdsmarkedet får jeg tabt arbejdsfortjeneste 15 timer ugentligt fra kommunen (hvilket svarer til ca 6500 kr før skat om mdr) Ved siden af arbejder jeg 15 timer med rengøring (det var hvad jeg kunne få!!!) Og her tjener jeg ca 6000kr før skat om mdr........

Så ja jeg er deleme harm!!!!! Jeg knokler min røv i laser mens der sidder nogle og suger penge ud af kommunen og laver absolut intet!!!!! De får mere end jeg og jeg skal være med til at forsørge dem????? Det kan delem ikke være rigtigt!

Føj siger jeg bare!

Tror du det er af egen fri vilje at der er så mange arbejdsløse? Ja undskyld mig men synes sgu du lige hård nok der er faktisk rigtig mange der på kontanthjælp der også har uddannelse og har arbejdet hård. Jeg selv er også på kontanthjælp og sidder ikke bare og suger penge ud af kommunen og laver ikke en skid. Jeg arbejder i en børnehave og ja jeg vil heller arbejde i praktik i en børnehave som kan hjælpe mig vider med min uddannelse end ud og arbejde som ansat i et firma som overhoved ikke kan hjælpe mig nogen vegne! 

Det er de færeste der er på kontanthjælp der bare sidder og glor enten er de i aktivering ellers bliver de send i praktik dem under 25 bliver send i uddannelse og det SKAL de for eller kan de ikke modtage kontanthjælp! 

Knus Diana der håber at finde et fuldtidsjob som pædagogmedhjælper hvis ikke ja så vil jeg gerne fortsætte med at være i praktik i en børnehave til ingen penge da jeg nemlig er gift! 

Anmeld

8. januar 2012

SpunkenJo

Kvindemin skriver:

Skal det stige? Og har jeg hørt rigtigt at det stiger til omkring 13.000 udbetalt. I så fald, er jeg målløs. Hvordan pokker er det dog at dagens Danmark er skruet sammen. Stakkels alle vore beskæftigende, de må virkelig føle at man tagerrøven på dem!
Bliver man ikke lidt harm???

Det håber jeg Kraftedeme er LØGN!!!

Jo, jeg blir harm!!

Nu kan det da slet ikke betale sig hverken at gå på arbejde eller tage sig en uddannelse!!!

SATANS RØDE REGERING!

Anmeld

8. januar 2012

MinNoah

kirsti skriver:

Til gengæld har du også muligheden for en langt højere løn og bedre job efterfølgende og er du på kh og under 30 får man sjældent lov bare at gå hjemme! Er du under 25 kan du faktisk blive pålagt at starte udd hvis du ikke har nogen

Ja man har mulighed for højere løn... men det går jo nogenlunde lige op med det man skal betale tilbage i SU-lån mm.

Jeg uddanner mig fx sygeplejerske, det tager 3,5 år, man kan hurtigt få meget su-gæld, og en start løn for en sygeplejerske er ikke noget at råbe hurra for.

Anmeld

8. januar 2012

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
kirsti skriver:

Nu bliver jeg lidt harm her når du er på kh aktiveres du fuld tid altså 37 timer så du kan da på ingen måde sammenligne din udbetaling for et helt andet timetal med en udbetaling for 37 timer!

Hver gang de her tråde om kh startes bliver jeg trist over at læse hvor meget folk dømmer og har meninger om ting de ikke har sat sig ind i! Jeg arbejder med kontanthjælpsmodtagere og kender regler og satser og de tråde der kører herinde om kh bliver ofte kørt ud i en diskussion der flyder med halve sandheder og ting folk har hørt eller tror de har hørt og som er milevidt fra virkeligheden!

I stedet for at sidde og brokke over hvor meget eller lidt kontanthjælpsmodtagere får burde i være taknemmelige for at vi lever i et velfærdssamfund!!!!!!
Nogen får kontanhjælp, nogen får store operationer og anden lægelig behandling, nogen får som hende jeg citere her hjælp til handicappede børn, nogen ligger på sygehuset i flere mdr med fortidligt fødte børn! Jeg er ret overbevist om at i alle nok skal få jeres del i skattekronerne på den ene eller anden måde

Lige præcis!!

Anmeld

8. januar 2012

kirsti

Tin skriver:

<br /><br /><p> Hvis jeg kunne ville jeg meget gerne arbejde i 37 timer. Derudover har jeg knoklet og skabt mig som en idiot for at få den nødvendige hjælp til vores drenge og alligevel må vi nøjes med den minimale hjælp vi har!</p><p> Jeg ved godt at KH-modtagere og mit liv ikke kan samlignes.....men ja jeg bliver sku harm! Ikke mindst fordi hvis jeg ikke havde fået mit job....hvad så? Så havde eneste løsning i vores familie været at vi ville have været nødtil at sælge alt, blive skilt så jeg kunne forsørge mine børn på KH, få økonomisk friplads, forhøjet børnetilskud, varmesikring mv! For selvo jeg troligt havde betalt til en a-kasse gennem mange mange år kunne de jo ikke hjælpe mig da jeg ikke længere havde timer nok, og KH........det kunne jeg ikke få da min mand jo skulle forsørge....næhhh sælg bilen sagde de.........Hmmmmm okay og det ville så betyde at kommunen skulle sende 1 taxa 3 gange ugentligt så mine drenge kunne komme i behandling mv???? Hvad koster det årligt?</p><p> &nbsp;</p><p> Over 70000kr pr barn kan jeg fortælle!!!!! Hvad delen er det for et forkvaklet system! Men nu er jeg desværre typen der vil selv! Og derfor blev jeg ved at kæmpe til jeg fik de 15 timer så vi lige kan holde fodgen for døren! Så kan jeg nemlig også selv forsætte med at køre mine drenge i behandling uden at belaste kommunen og systemet yderlig!</p><p> Men jeg kan hermed slå fast......Man bliver altså bare ikke belønnet fordi man vil klare sig selv i dette land....langt de fleste gange bliver man faktisk direkte straffet for det.....og ja det synes jeg faktisk er sørgelig, men samtidig kan jeg bedre forstå de der modtager KH!!!!!</p>

Jeg er fuldstændig enig i at der er alt for meget kasse tænkning i systemet men uden den opdeling vil det kommunalt set være umuligt at ligge budgetter!

Hvad angår forsørgerpligten ser jeg den som gammel og forældet og herhjemme bliver vi alene pga den del i lovgivningen ikke gift! Der er rigtig mange på kh der vælger at blive skilt men jo fortsat bor sammen men så ryger de ikke længere under den regel

Anmeld

8. januar 2012

Tin

Profilbillede for Tin
MSM skriver:

Men har du ikke mulighed for at få en taxa til at køre dem??

Jo hvis du gerne vil have at jeg belaster systemet yderlig! Som jeg har skrevet koster det kommunen over 70000kr årligt pr barn, hvis jeg skal sælge bilen for at overleve! 

Anmeld

8. januar 2012

AnnaK89

tithi skriver:

Det er da at generaliserer! jeg har ikke VALGT kh, jeg har ganske enkelt ikke været længe nok på arbejdsmarkedet til at optjene nok anciennitet hos en a-kasse til at få dagpenge i stedet for kh.

Det er ikke at generaliserer, da jeg skrev MANGE mennesker, ikke ALLE mennesker!

Læs hvad der bliver skrevet først!

Jeg har ikke sagt at der ikke kan være en gyldig grund til at få KH, men kender bare selv utrolig mange som er på det fordi at det er nemt!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.