Muhmi skriver:
Hold da op... Hehe
Jo jeg har været studerende... OGSÅ i kbh hvor jeg boede i bofælleskab og ikke havde særligt mange penge + en kæreste i nord-sjælland som jeg skulle besøge... Og ja, jeg HAR skam købt bøger og ditten og datten til uddannelse... Og ja, jeg havde skam også et lille weekendarbejde ved siden af for at klare mig...
Og jeg snakker overhovedet ikke nedladende om studerende, nu må du altså lige styre hormonerne...
Og hvis du er så skide misundelig på den kontanthjælp, så må du jo blive arbejdsløs og sidde og skrabe penge sammen mens du er på barsel.... Tror du virkelig at jeg nyder at kalde mig kontanthjælpsmodtager????? Ærlig talt, fald lige ned engang...
Jeg sidder jo ikke og kalder mig fattig fordi jeg er på kontanhjælp... Jeg lærer at klare mig med det jeg har, istedet for at brokke mig over hvor hårdt det er at få penge foræret......
Og du synes ikke det er overfusende at sige jeg skal styre mine hormoner?
Det er klart, at når man er en del af en gruppe, som jeg, studerende, så reagere man, når man mener man bare kan undvære internet, telefon og bo i billigere sted, og at man bare skal være taknemmelig for sin SU. Den holdning er jo specielt sympatiserende eller realistisk..
Du kan selv se hvordan du reagerede på min udtalelse omkring kontanthjælp.
Jeg har bare den holdning, at man ikke skal have så travlt med alle andre. Jeg kunne også sagtes sidde og bidde af alle dovne kontanthjælpsmodtagere som bare skal lette røven... Men det gør jeg ikke. For jeg er udemærket klar over det ikke er særlig sjovt at være på kontanthjælp og at det er de færreste der har valgt det..
Jeg er på ingenmåde jaloux på kontanthjælp, jeg synes bare det er træls at man som studerende ikke bliver anerkendt for det man gør, men bliver anset for at være "forkælet" for i andre lande skal man jo selv betale uddannesle.. Ja, men i andre lande bliver der også skidt på de arbejdsløse..
Hvorfor kan vi ikke bare være glade for at vi hver især har de muligheder vi har? Glæde os på hinandens vejne for at vi kan have et liv og være glade, i stedet for at bitche over hvem der får hvad..