Nu er jeg selv studerende og gravid, med termin om 7 uger. Jeg må sige jeg bliver ret så tosset over at læse TS kommentar og holdninger til studerende.
Jeg har egentlig aldrig brokket mig over min SU, da jeg ikke ville kunne klare mig uden. Jeg vil ikke være i stand til at gennemføre en uddannelse uden min SU.
Jeg læser på en lang vidergående uddannelse, hvilket betyder jeg er på SU i 5 år. Ja, jeg får penge fra staten. Til gengæld har jeg arbejdet siden jeg var 14 og har pt 3 jobs ved siden af mit studie. Så jeg synes jeg bidrager ret godt til samfundet.
Er du forresten klar over hvor dyrt det er at købe bøger, transport osv?
TS, du har vidst ikke været studerende. Hvordan kan du overhoved tillade sig at snakke så nedladende om studerende og deres SU på sølle 5.000 kroner, når du er på, ja undskyld, fucking kontanthjælp.
Jeg er glad for vores velfærdssamfund, og når jeg er færdig uddannet om 3 år, vil jeg med glæde betale min skat, til et samfund som har gjort så meget godt for mig.
Men jeg synes det er dobbeltmoralsk at pegefingre af andre når man selv er på en overførelsesindkomst.
Anmeld