Er de studerende så fattige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2012

TheLittleOne

Syntes de skal lade vær med at beklage sig.... Hold op med at gå så meget i byen og lad vær med at købe nye mobiler, tøj og andet lort i 3 måneder så kan de sku se penge på kontoen !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

Sofia

Jeg synes ikke man er fattig som studerende, men man er da helt klart dem med lavest indtægt i DK. Lavere end dem på KH. Og man studerer jo altså for sin SU, så man i sidste ende kommer ud med en uddannelse der gør at man kan tjene DK!

Anmeld

8. januar 2012

Jibbe

Rosa skriver:

<br /><br /><p> Jeg har boet på et værelse i Århus til 2800 og to etværelses på ca. 20kvm i alt for 3000 og 3200kr. Det KOSTER det at bo i Universitetsbyerne. Jeg synes det ser helt rimeligt ud.&nbsp;</p>

Jeg har boet i Svendborg og studeret og der kostede et kollegieværelse mellem 26-3200 dengang! For 6 år siden! Vil slet ikke vide hvad det koster nu. Og Svendborg er altså ikke Århus-Aalborg-Odense eller Kbh. Så er helt enig. Synes hendes budget ser fornuftigt ud. Det fåes bare ikke billigere i universitetsbyerne.

Anmeld

8. januar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Uddannelse er gratis i Danmark. SU er gratis i Danmark. Kan slet ikke se at hun kan tillade sig at brokke sig over SU'en! 

Jo hun kommer ud på den anden side og "betaler" af til samfundet ved at arbejde og betale skat, men det gør de studerende som betaler alt selv også!! 

vi er et velfærdssamfund og får vores uddannelse gratis...men husk på at vi altså også betaler væsentlig mere i skat for at vi kan have det så godt. så helt gratis er ingenting

Anmeld

8. januar 2012

Timse

synes man skal passe lidt på med alt det med tøj, nye telefoner og fredagsbar.

Jeg har været på su en del år efterhånden, arbejdede de første og su lån her de sidste. og jeg har aldrig haft penge til overs til de ovenstående ting med mindre jeg virkelig sparede op. jeg ved ikke om jeg vil kalde mig fattig, men penge er der virkelig ikke mange af, og det er bestemt ikke bare fordi man ikke prioterer korrekt. og internet er et must, på langt de fleste uddannelser foregår al kommunikation og afleveringer via nettet, og til jer der mener man kan undvære vil jeg gerne se jeg køre på biblioteket halv syv om morgenen for at se hvordan jeres timer så ud den dag inden i tilbragte en time eller mere på offentlig transport.

Det er pisse hårdt at være studerende, men ja det er et privilegie med su, men for mange som fx mig der ikke har fået økonomisk hjælp fra forældrene så er det penge så man kan overleve og bestemt ikke bare fredagscafe eller tøjpenge... Men kender da godt dem der brugte dem sådan, den mulighed havde jeg bare ikke

Anmeld

8. januar 2012

bybaby

jeg føler mig ski fattig på su er enligmor og får lidt over 8000 kr udbetalt når vores udgifter er betalt har vi ca 300 kr om ugen til alt mad tøj og transport så min søn kan se sin far

så bare det at en af os bliver syg og skal have pencilin kan ødelægge ens buget for den uge..

kan ikke tage et job efter skole da jeg flere dage i ugen først har fri efter kl 16

Anmeld

8. januar 2012

Pianisten

Noneother skriver:

-og helt ærligt, så er 150kr. om måneden til telefon sgu osse lavt nok sat. Det burde være tilladt at have et eller andet form for liv som studerende.

Du kan altså få rigeligt med liv for 150 kr. om måneden synes jeg. Jeg giver 149 for mit abonnement og der er 6 timers tale i, fri sms og mms og 1gb data

Anmeld

8. januar 2012

Pianisten

Jibbe skriver:

Jeg har boet i Svendborg og studeret og der kostede et kollegieværelse mellem 26-3200 dengang! For 6 år siden! Vil slet ikke vide hvad det koster nu. Og Svendborg er altså ikke Århus-Aalborg-Odense eller Kbh. Så er helt enig. Synes hendes budget ser fornuftigt ud. Det fåes bare ikke billigere i universitetsbyerne.

Åh ja, jeg gav 3600 for 32 m2 i Svendborg sidste år

Anmeld

8. januar 2012

Diana...

Altså jeg forstå hende til dels. Jeg ville så bare mene i stedet for at spare der hvor du siger ville jeg så blive boende hjemme hvis den mulighed selvfølgelig var der. Taletidskort er dyr i min og nogen gange skal man ringe til nogen hvor man ikke bare lige kan bede dem om at ringe en op  Jeg synes 150 faktisk er ok billigt! 

Huslejen tja den synes jeg faktisk også er billig da jeg selv har lejet et værelse ud i midt københavn til 4500,- Så det ikke alle værelse der er billige 

Men igen vi er hvis et af de eneste lande som får SU så hun skal jo bare være glad for hun får noget så må hun jo passe sig ind efter det eller få sig et deletids arbejde ved siden af 

Knus Diana

Anmeld

8. januar 2012

Kris89

sne190810 skriver:

Nej, selvfølgelig kan man ikke klare sig KUN på SU. Det er den jo heller ikke lavet til. Det er jo en hjælpende hånd, som spæder til din inkomst fra f.eks. et studiejob.

Jesus kristus, jeg har arbejdet siden jeg var 13 (startede med at gå med aviser...... ) og den dag idag gør jeg det stadig. SELVOM jeg er under uddannelse OG har barn.

Jeg vil nemlig gerne have en 1000-2000 kr ekstra om måneden som jeg kan spare/snolde op  Dét behov har jeg nemlig, og så må jeg jo arbejde for det. Og så er det også fordi jeg helst vil undgå SU-lån..

Jeg syntes det er SÅ forkælet at mene at SUen er for lav. For lav? For lav i forhold til hvad?! Jeg mindes ingen andre lande hvor man ligefrem for penge for at tage en uddannelse .. Groft sagt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.