Gaver skal ikke handle om at "når jeg giver skal du også" Det skal handle om at man faktisk har LYST til at give hinanden en gave man har ønsket sig !
Her er det ikke hvert år vi giver fødselsdagsgaver, ofte tager vi ud og spise og i bio sammen på hinandens fødselsdage. I år gav vi hinanden en tur til england, sådan et minicruise. en kæreste tur før vi skal være forældre til februar.
Til jul plejer vi heller ikke altid at give gaver, vi havde faktisk aftalt at vores gaver til hinaden i år er de nye madrasser vi har købt her i december. Men min kæreste fik lyst til at give mig en julegave, og fortalte at han købte gave til mig, så jeg også havde mulighed for at købe en gave.
Vi snakker ALDRIG om hvor meget vi skal bruge på hinaden, det handler for os ikke om prisen. Vi har fælles økonomi og derfor kommer pengene samme sted fra, og derfor er det ikke pengene vi går op i men gaven !
Jeg købte en oplevelse, ølsmagning for 2 til min kæreste, og jeg fik et digitalkamera. Han havde hørt mig sige for lang tid siden at jeg manglede sådan et, og derfor købte han det for at gøre mig glad.
Jeg synes i skal vælge at aftele ikke at give hinanden gaver næste år, da det tydeligvis er blevet et spørgsmål om størrelse og skuffede miner, derfor synes jeg at i skulle tag at tage ud og opleve noget sammen, og så give hinanden det.
Når gaver bliver en forpligtelse så er det ikke noget som helst værd mere.
Det skal siges at jeg absolut ikke er skuffet eller sur hvis vi ikke giver gaver, jeg blev til gengæls virkelig glad og overrasket over at min søde kæreste valgte at huske at jeg for laaaaang tid siden havde sagt jeg manglede sådan et kamera og så købte det til mig, da jeg mindst ventede det ! for mig betyder det mere end at man SKAL give hinanden gaver i samme prisklasse !
Vores gaver var i år ikke i samme prisklasse, min til ham kostede 300 og den jeg fik af ham kostede 600, og vi blev bare skide glade begge to. Hvad betyder det så med prisen når alle er glade.
Jeg håber i finder ud af det, for gaver er ikke hyggelige når det bliver en forpligtelse.