jeg er så trist

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.455 visninger
86 svar
0 synes godt om
25. december 2011

Anonym trådstarter

jeg har fødselsdag om to dage. ja det er et skide dårligt tidspunkt ift økonomi og gaver osv... Dec. er dyr nok i forvejen, men jeg har jo ikke valgt hvornår min mors termin skulle være og alligevel er det mig der bliver skraffet for det hele tiden.

Min kæreste skulle for det første låne penge for overhovedet at kunne købe en gave til mig til jul og nu her til min fødselsdag fordi han ikke havde tænkt over at spare op og fordi de penge han havde har han brugt på sig selv.
Alene det har jeg været super ked af og frabedte mig faktisk at han overhoved købte noget, da lånte penge jo skal betales tilbage og han ingen har at betale dem med.

Vi sidder så i bilen på vej hjem og han siger at nu må jeg ikke forvente for meget af min fødselsdagsgave for han havde jo ikke haft så mange penge (de er jo brugt på ham selv) og min julegave var ret dyr (ca 2000 kr) så derfor var der ikke meget tilbage af de lånte penge til at købe fødselsdagsgave for. Jeg kan ikke dy mig og siger med lidt sur mine at han jo også kun har vidst i 1 år at min fødselsdag og julen ramte sammen og selvfølgelig ikke har haft tid til at spare op. Men jeg kan bare mærke at jeg bliver SÅ ked af det! Når han har fødselsdag får han for min. 1500 kr HVERT år og til jul får han for min. det samme! Men fordi jeg har fødselsdag 3 dage efter jul så kan jeg sørme ikke få store gaver!

Det lyder måske ret overfladisk, men for jer der også har fødselsdag tæt på jul, ved nok hvad jeg mener. Når man år efter år efter år bliver overset på sin fødselsdag fordi folk er for trætte og udkørte efter julen, så føler man sig meget uelsket og uønsket hvilket resulterer I at jeg i hvert fald, har brug for ekstra opmærksomhed fra min kæreste på den dag! Men jeg føler bare min kæreste er en kold skid der er fuldstændig ligeglad med mig på trods af at han rent faktisk udemærket godt ved hvordan jeg har det med min fødselsdag.

De sidste par år har jeg fået et kort hvori der stod at min gave var en teater tur (der aldrig er blevet til noget - det er 2 år siden nu), et gavekort til et center på 400 kr sidste år.

Hvad skal jeg gøre ved problemet Det fylder utrolig meget i mit lille hovedet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2011

Emily2012<3

Anonym skriver:

jeg har fødselsdag om to dage. ja det er et skide dårligt tidspunkt ift økonomi og gaver osv... Dec. er dyr nok i forvejen, men jeg har jo ikke valgt hvornår min mors termin skulle være og alligevel er det mig der bliver skraffet for det hele tiden.

Min kæreste skulle for det første låne penge for overhovedet at kunne købe en gave til mig til jul og nu her til min fødselsdag fordi han ikke havde tænkt over at spare op og fordi de penge han havde har han brugt på sig selv.
Alene det har jeg været super ked af og frabedte mig faktisk at han overhoved købte noget, da lånte penge jo skal betales tilbage og han ingen har at betale dem med.

Vi sidder så i bilen på vej hjem og han siger at nu må jeg ikke forvente for meget af min fødselsdagsgave for han havde jo ikke haft så mange penge (de er jo brugt på ham selv) og min julegave var ret dyr (ca 2000 kr) så derfor var der ikke meget tilbage af de lånte penge til at købe fødselsdagsgave for. Jeg kan ikke dy mig og siger med lidt sur mine at han jo også kun har vidst i 1 år at min fødselsdag og julen ramte sammen og selvfølgelig ikke har haft tid til at spare op. Men jeg kan bare mærke at jeg bliver SÅ ked af det! Når han har fødselsdag får han for min. 1500 kr HVERT år og til jul får han for min. det samme! Men fordi jeg har fødselsdag 3 dage efter jul så kan jeg sørme ikke få store gaver!

Det lyder måske ret overfladisk, men for jer der også har fødselsdag tæt på jul, ved nok hvad jeg mener. Når man år efter år efter år bliver overset på sin fødselsdag fordi folk er for trætte og udkørte efter julen, så føler man sig meget uelsket og uønsket hvilket resulterer I at jeg i hvert fald, har brug for ekstra opmærksomhed fra min kæreste på den dag! Men jeg føler bare min kæreste er en kold skid der er fuldstændig ligeglad med mig på trods af at han rent faktisk udemærket godt ved hvordan jeg har det med min fødselsdag.

De sidste par år har jeg fået et kort hvori der stod at min gave var en teater tur (der aldrig er blevet til noget - det er 2 år siden nu), et gavekort til et center på 400 kr sidste år.

Jeg ville nu bare være glad for julegaven.

Her fik jeg for 400 kr af manden.. Så 2000 kr kunne dække en del gaver her..

Jeg synes bare du skal være glad for det du har fået og så lade være med at tænke mere over det.. 

Det ville jeg hvertfald gøre hvis det var mig..

Anmeld

25. december 2011

Mamman

Profilbillede for Mamman

For mig er det tanken der tæller, ikke havd gaven koster

Anmeld

25. december 2011

Anonym trådstarter

Emily-2012 skriver:

Jeg ville nu bare være glad for julegaven.

Her fik jeg for 400 kr af manden.. Så 2000 kr kunne dække en del gaver her..

Jeg synes bare du skal være glad for det du har fået og så lade være med at tænke mere over det.. 

Det ville jeg hvertfald gøre hvis det var mig..

Det er jeg også. Men når vi har skruet så højt op for gavebeløbene hvorfor er det så mig der skal nøjes?

Når han skriver ønsker til mig er det PS3, Iphone osv.. Og jeg kan få ikke en skid til ham. Dernæst skal det siges at jul og fødselsdag er det eneste tidspunkt på året hvor jeg får ting til mig selv. Vi prioriterer meget forskelligt over vores penge herhjemme og mine penge går ofte til at dække hans udgifter fordi han liiiige ikke har flere penge tilbage osv. Jeg synes egentlig ikke det er fair at jeg ikke kan få en stor ting til min fødselsdag når han forventer at han kan fordi han jo ikke har fødselsdag i dec!

Anmeld

25. december 2011

MaleneG

Øv hvor er du dog egoistisk.

Hvad blev der dog af taknemligheden over at han overhovedet køber dig en gave? 

Ja, det er meget hårdt sagt. men jeg synes faktisk ikke man kan forvente at folk giver en fødselsdags/julegaver, uanset hvem og hvad de er i forhold til en.

Hilsen en som har fødselsdag i morgen, og som absolut intet forventer/forlanger af folk. men glædes bare over at folk ønsker at give mig lille tanke på dagen. 

Anmeld

25. december 2011

Anonym trådstarter

Mamman skriver:

For mig er det tanken der tæller, ikke havd gaven koster

det er det også her, men jeg synes fandme ikke en tanke om et skide gavekort er særlig personligt eller romantisk.

Jeg gør meget ud af hans gaver, hvorfor er det så forfærdeligt at håbe på at få lidt tilbage? - om det er i form af en stor gave eller en tegning han selv har malet er jeg ligeglad med men det skal da være noget han tænker - DET her bliver hun glad for og ikek bare nu køber jeg et gavekort for jeg er ude i sidste øjeblik og har brugt mine penge på mig selv!

Jeg er altid blevet overset af mine venner og min familie til min fødselsdag og jeg har det simpelthen så svært op til fordi at jeg nu igen snart bliver sat i den ubehagelig situation at blive valgt fra, overset og slet ikke særlig speciel.

Anmeld

25. december 2011

Emily2012<3

Anonym skriver:

Det er jeg også. Men når vi har skruet så højt op for gavebeløbene hvorfor er det så mig der skal nøjes?

Når han skriver ønsker til mig er det PS3, Iphone osv.. Og jeg kan få ikke en skid til ham. Dernæst skal det siges at jul og fødselsdag er det eneste tidspunkt på året hvor jeg får ting til mig selv. Vi prioriterer meget forskelligt over vores penge herhjemme og mine penge går ofte til at dække hans udgifter fordi han liiiige ikke har flere penge tilbage osv. Jeg synes egentlig ikke det er fair at jeg ikke kan få en stor ting til min fødselsdag når han forventer at han kan fordi han jo ikke har fødselsdag i dec!

Altså hvis det er så stort et problem, så ville jeg nok aftale et lidt andet beløb.

Jeg blev HELT fantastisk glad for gaven fra min kæreste.. Og det er jo ikke prisen det skal komme an på.. 

Men hvis han/i ikke har råd, så ville jeg aftale et mindre beløb hvis du bare SKAL have en gave på din fødselsdag også.. 

Anmeld

25. december 2011

l.kjoeller

Anonym skriver:

tror det er de færeste der får for 1500 kr i fødselsdags/julegave. ingen i min familie gør hvertfald, men kan godt forstå du er træt af at blive straffet for du har fødseldag i julen. som du selv sir ved folk det godt et år i forvejen. både min mor, stedfar og lillebror har fødselsdag i starten af januar, og det ligger jeg stadig penge fra til. har man jo 12 måneder til at gøre. håber du får en godt fødselsdag alligevel

Anmeld

25. december 2011

Anonym trådstarter

MaleneG skriver:

Øv hvor er du dog egoistisk.

Hvad blev der dog af taknemligheden over at han overhovedet køber dig en gave? 

Ja, det er meget hårdt sagt. men jeg synes faktisk ikke man kan forvente at folk giver en fødselsdags/julegaver, uanset hvem og hvad de er i forhold til en.

Hilsen en som har fødselsdag i morgen, og som absolut intet forventer/forlanger af folk. men glædes bare over at folk ønsker at give mig lille tanke på dagen. 

Tak det var da lige hvad man havde brug for!!

Jeg ville bare gerne have noget personligt. Jeg bruger ALDRIG nogen penge på noget til mig selv fordi alle mine penge dækker vores 3 børn, og min kæreste forbrug når han igen har brugt alle sine penge. Får gaver der endda aldrig bliver til noget og når han har fødselsdag forventer han at jeg køber for flere tusinde kroner til ham.

Tillykke med din fødselsdag i morgen. Det lyder til at du aldrig er blevet overset, men det er jeg i snart 30 år. Og det sætter sine spor. Hilsen hende der ønsker at være usynlig d 27.

Anmeld

25. december 2011

Mamman

Profilbillede for Mamman
Emily-2012 skriver:

Altså hvis det er så stort et problem, så ville jeg nok aftale et lidt andet beløb.

Jeg blev HELT fantastisk glad for gaven fra min kæreste.. Og det er jo ikke prisen det skal komme an på.. 

Men hvis han/i ikke har råd, så ville jeg aftale et mindre beløb hvis du bare SKAL have en gave på din fødselsdag også.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.