Anonym skriver:
jeg har fødselsdag om to dage. ja det er et skide dårligt tidspunkt ift økonomi og gaver osv... Dec. er dyr nok i forvejen, men jeg har jo ikke valgt hvornår min mors termin skulle være og alligevel er det mig der bliver skraffet for det hele tiden.
Min kæreste skulle for det første låne penge for overhovedet at kunne købe en gave til mig til jul og nu her til min fødselsdag fordi han ikke havde tænkt over at spare op og fordi de penge han havde har han brugt på sig selv.
Alene det har jeg været super ked af og frabedte mig faktisk at han overhoved købte noget, da lånte penge jo skal betales tilbage og han ingen har at betale dem med.
Vi sidder så i bilen på vej hjem og han siger at nu må jeg ikke forvente for meget af min fødselsdagsgave for han havde jo ikke haft så mange penge (de er jo brugt på ham selv) og min julegave var ret dyr (ca 2000 kr) så derfor var der ikke meget tilbage af de lånte penge til at købe fødselsdagsgave for. Jeg kan ikke dy mig og siger med lidt sur mine at han jo også kun har vidst i 1 år at min fødselsdag og julen ramte sammen og selvfølgelig ikke har haft tid til at spare op. Men jeg kan bare mærke at jeg bliver SÅ ked af det! Når han har fødselsdag får han for min. 1500 kr HVERT år og til jul får han for min. det samme! Men fordi jeg har fødselsdag 3 dage efter jul så kan jeg sørme ikke få store gaver!
Det lyder måske ret overfladisk, men for jer der også har fødselsdag tæt på jul, ved nok hvad jeg mener. Når man år efter år efter år bliver overset på sin fødselsdag fordi folk er for trætte og udkørte efter julen, så føler man sig meget uelsket og uønsket hvilket resulterer I at jeg i hvert fald, har brug for ekstra opmærksomhed fra min kæreste på den dag! Men jeg føler bare min kæreste er en kold skid der er fuldstændig ligeglad med mig på trods af at han rent faktisk udemærket godt ved hvordan jeg har det med min fødselsdag.
De sidste par år har jeg fået et kort hvori der stod at min gave var en teater tur (der aldrig er blevet til noget - det er 2 år siden nu), et gavekort til et center på 400 kr sidste år.
Hvad skal jeg gøre ved problemet Det fylder utrolig meget i mit lille hovedet!
altså jeg har fødselsdag om sommeren og får faktisk kun gaver fra min mormor og far og det er 300 og 200 kr som regel, altså kun penge og ingen "gave" så jeg syntes faktisk du skal være taknemlig for at få noget, og hvis du forventer gaver for samme beløb så må du jo købe mindre gaver til ham 
jeg har faktisk ikke fået nogen gave fra min kæreste endnu, og jeg brokker mig ikke for jeg ved han ingen penge har, og med ingen mener jeg ingen, eftersom han intet job kan finde og ikke er beretiget til nogen pengehjælp i landet.
Anmeld