jeg er så trist

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. december 2011

Anonym trådstarter

Emily-2012 skriver:

Altså hvis det er så stort et problem, så ville jeg nok aftale et lidt andet beløb.

Jeg blev HELT fantastisk glad for gaven fra min kæreste.. Og det er jo ikke prisen det skal komme an på.. 

Men hvis han/i ikke har råd, så ville jeg aftale et mindre beløb hvis du bare SKAL have en gave på din fødselsdag også.. 

Ja det tænker jeg også. Jeg vil da i hvert fald ikke bruge 2-3000 kr på hans gave næste år, når han er så egoistisk at bruge alle sine penge på sig selv og låne penge til mine gaver som jeg kommer til at skulle betale tilbage fordi han ikke har råd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2011

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

tror det er de færeste der får for 1500 kr i fødselsdags/julegave. ingen i min familie gør hvertfald, men kan godt forstå du er træt af at blive straffet for du har fødseldag i julen. som du selv sir ved folk det godt et år i forvejen. både min mor, stedfar og lillebror har fødselsdag i starten af januar, og det ligger jeg stadig penge fra til. har man jo 12 måneder til at gøre. håber du får en godt fødselsdag alligevel

Men nu har det jo været sådan her altid at han har forventet store gaver, fået store gaver og så når det bliver mig der endelig kan få lidt forkælelse så har han prioriteret at købe noget til sig selv i stedet for.

Anmeld

25. december 2011

Chalala85

Synes det er en lidt ærgelig tankegang du har. Du stiller ham jo også i en svær situation hvis du forventer for minimum 1500 i både jule og fødselsdagsgave om han så har sparet op eller ej synes jeg faktisk det er enormt egoistisk.

Det vigtigste burde være at han viser han elsker dig. Hvis han hyggede om dig på din fødselsdag burde det ( i mine øjne ) i sig selv være nok. Så kan du da ikke sige du ikke føler dig elsket i hvert fald.

Men hvis han har behov for at sige " nu må du ikke blive skuffet " hvordan tror du så han har det? Jeg tror han har det rigtig skidt fordi lige,eget hvad han giver dig så er han bange for du bliver skuffet.

Det føles næsten som om du skal se bonnen på det han har købt, istedet for at sige skat, lige meget om du giver mig en gave eller ej, om den er trukket i en tyggegummiautomat, så er det vigtigste at du hygger om mig og viser mig at du elsker mig.

Bare min mening.'

Pøj pøj med det... Håber din mand giver dig noget tilfredsstillende.

Anmeld

25. december 2011

MaleneG

Anonym skriver:

Tak det var da lige hvad man havde brug for!!

Jeg ville bare gerne have noget personligt. Jeg bruger ALDRIG nogen penge på noget til mig selv fordi alle mine penge dækker vores 3 børn, og min kæreste forbrug når han igen har brugt alle sine penge. Får gaver der endda aldrig bliver til noget og når han har fødselsdag forventer han at jeg køber for flere tusinde kroner til ham.

Tillykke med din fødselsdag i morgen. Det lyder til at du aldrig er blevet overset, men det er jeg i snart 30 år. Og det sætter sine spor. Hilsen hende der ønsker at være usynlig d 27.

Jeg har ikke fejret min fødselsdag de sidste par år, netop af den grund at jeg ikke gider at være skuffet og sure over folk ikke har tid, lyst mv. 

Så det er bare meget nemmere at være usynlig, og undgå at blive skuffet  

Anmeld

25. december 2011

Anonym trådstarter

Chalala85 skriver:

Synes det er en lidt ærgelig tankegang du har. Du stiller ham jo også i en svær situation hvis du forventer for minimum 1500 i både jule og fødselsdagsgave om han så har sparet op eller ej synes jeg faktisk det er enormt egoistisk.

Det vigtigste burde være at han viser han elsker dig. Hvis han hyggede om dig på din fødselsdag burde det ( i mine øjne ) i sig selv være nok. Så kan du da ikke sige du ikke føler dig elsket i hvert fald.

Men hvis han har behov for at sige " nu må du ikke blive skuffet " hvordan tror du så han har det? Jeg tror han har det rigtig skidt fordi lige,eget hvad han giver dig så er han bange for du bliver skuffet.

Det føles næsten som om du skal se bonnen på det han har købt, istedet for at sige skat, lige meget om du giver mig en gave eller ej, om den er trukket i en tyggegummiautomat, så er det vigtigste at du hygger om mig og viser mig at du elsker mig.

Bare min mening.'

Ja hvis han hyggede om mig ville det være så fantastisk men sådan er virkeligheden sgu heller ikke!

Jeg forventer ikke en dyr gave, jeg forventer en personlig gave. Det kan være alt fra en tegning til en teatertur (der bliver til noget) en middag, et smykke.. Jeg ville bare gerne ses på min fødselsdag! Når gæsterne kommer (hvis de altså ikke melder afbud som de plejer) så har de så travlt med at få noget i sækken, sidde og brokke sig over hvor mætte de er ovenpå julen og så kører de igen efter 1½ time. Får stukket en 500 kr sedel i hånden uden kort eller uden et tillykke med dagen: Ingen siger tillykke! De kommer, spiser og så går de igen!

Anmeld

25. december 2011

Anonym trådstarter

MaleneG skriver:

Jeg har ikke fejret min fødselsdag de sidste par år, netop af den grund at jeg ikke gider at være skuffet og sure over folk ikke har tid, lyst mv. 

Så det er bare meget nemmere at være usynlig, og undgå at blive skuffet  

Det er også min strategi fremover. Jeg har taget en ekstra vagt på mit arbejde i morgen og har derfor først fri kl. 18. Så skal jeg kun være oppe i min. 2 timer.. Ser ikke nogen om morgenen fordi jeg har sagt at jeg godt kan møde før ind - da en kollega gerne vil hjem til sin familie. Så møder kl. 6 og har fri kl. 18.

hvad gør du for at undgå at føle dig uelsket?

Anmeld

25. december 2011

Victoriasmor88

Jeg kan sådan set godt forstå TS. Hendes mand forventer selv playstation, iphone osv, så han har jo åbenbart nogle forventninger som han ikke selv kan leve op til, jul eller ej ! 

Jeg læser det heller ikke som om at TS forventer en dyr gave, men blot håber på en hyggelig dag, hvor hendes mand måske vil overraske hende lidt  

Anmeld

25. december 2011

Chalala85

Anonym skriver:

Ja hvis han hyggede om mig ville det være så fantastisk men sådan er virkeligheden sgu heller ikke!

Jeg forventer ikke en dyr gave, jeg forventer en personlig gave. Det kan være alt fra en tegning til en teatertur (der bliver til noget) en middag, et smykke.. Jeg ville bare gerne ses på min fødselsdag! Når gæsterne kommer (hvis de altså ikke melder afbud som de plejer) så har de så travlt med at få noget i sækken, sidde og brokke sig over hvor mætte de er ovenpå julen og så kører de igen efter 1½ time. Får stukket en 500 kr sedel i hånden uden kort eller uden et tillykke med dagen: Ingen siger tillykke! De kommer, spiser og så går de igen!

Har du overvejet at tage en snak med din mand og din familie om hvad du føler?

Det ville jeg helt sikkert gøre. Hvis ikke du melder ud så er der ingen der lægger mærke til det.

Anmeld

25. december 2011

Gaia

Måske skulle i/ du ikke købe for så mange penge til hinanden... Gaver tIl 2000 wow altså en standard i ligger for dagen. I ruinerer jo hinanden. Hvad med i stedet for dyre gaver et par gange om året, at i så fe.ak tog ud og spise en middag sammen i ny og næ og på den måde viste hinanden at i elsker hinanden. Når han skriver dyre ting ned må du jo i princippet selvom oM du køb dem.  Køb noget billigerre end de dyre ting. Man kan sagtens købe fine gaver for rimelige penge f.eks tøj, en film, og måske ethjemmelavet gavekort til sex. Det kunne være tre gaver som der kunne gives til rimelige penge. Når der bruges så mange penge til den ene ( ham) forventer den anden ( dig) også store dyre gaver. Hvilket du så ikke kan få. Det er så ligemed skuffelse og tristhed hos dig, hvilket igen føre til problemer hos jer. Altså i skal tilbage til den gamle dyd/ værdi om at gaver ikke behøver koste en formue for at være gode og at det er tanken der tæller håber du får en dejlig fødselsdag  

Anmeld

25. december 2011

Anonym trådstarter

Chalala85 skriver:

Bare min mening.'

Hov forresten glemte lige at skrive noget,

Da jeg for ½ år siden blev uddannet havde han lovet at lave mad og hygge om mig, men i stedet endte det med at han spillede computer og jeg spiste en rugbrødsmad.

Mine forældre gav mig en gave, men havde nærmest ikke tid til at aflevere den, da de havde travlt med en masse andet.

Jeg har mistet ALLE mine veninder fordi jeg har fået børn meget tidligt og de endnu ikke har børn. Jeg har ingen tilbage! Jeg kan ikke bare ringe og snakke med nogen fordi der ikke er nogen der lytter.

Hvis bare min kæreste ville hygge om mig, værdsætte mig osv så ville jeg være evigt taknemmelig. Men denne dag der nærmer sig er bare så traumatisk for mig og netop derfor bliver jeg ked af at han ikke har udtænkt noget der lige kunne være mig, men i stedet har måtte købe hvad han nu kunne låne sig frem til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.