jeg er så trist

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2011

KittyMaMa

Anonym skriver:

jeg har fødselsdag om to dage. ja det er et skide dårligt tidspunkt ift økonomi og gaver osv... Dec. er dyr nok i forvejen, men jeg har jo ikke valgt hvornår min mors termin skulle være og alligevel er det mig der bliver skraffet for det hele tiden.

Min kæreste skulle for det første låne penge for overhovedet at kunne købe en gave til mig til jul og nu her til min fødselsdag fordi han ikke havde tænkt over at spare op og fordi de penge han havde har han brugt på sig selv.
Alene det har jeg været super ked af og frabedte mig faktisk at han overhoved købte noget, da lånte penge jo skal betales tilbage og han ingen har at betale dem med.

Vi sidder så i bilen på vej hjem og han siger at nu må jeg ikke forvente for meget af min fødselsdagsgave for han havde jo ikke haft så mange penge (de er jo brugt på ham selv) og min julegave var ret dyr (ca 2000 kr) så derfor var der ikke meget tilbage af de lånte penge til at købe fødselsdagsgave for. Jeg kan ikke dy mig og siger med lidt sur mine at han jo også kun har vidst i 1 år at min fødselsdag og julen ramte sammen og selvfølgelig ikke har haft tid til at spare op. Men jeg kan bare mærke at jeg bliver SÅ ked af det! Når han har fødselsdag får han for min. 1500 kr HVERT år og til jul får han for min. det samme! Men fordi jeg har fødselsdag 3 dage efter jul så kan jeg sørme ikke få store gaver!

Det lyder måske ret overfladisk, men for jer der også har fødselsdag tæt på jul, ved nok hvad jeg mener. Når man år efter år efter år bliver overset på sin fødselsdag fordi folk er for trætte og udkørte efter julen, så føler man sig meget uelsket og uønsket hvilket resulterer I at jeg i hvert fald, har brug for ekstra opmærksomhed fra min kæreste på den dag! Men jeg føler bare min kæreste er en kold skid der er fuldstændig ligeglad med mig på trods af at han rent faktisk udemærket godt ved hvordan jeg har det med min fødselsdag.

De sidste par år har jeg fået et kort hvori der stod at min gave var en teater tur (der aldrig er blevet til noget - det er 2 år siden nu), et gavekort til et center på 400 kr sidste år.

Hvad skal jeg gøre ved problemet Det fylder utrolig meget i mit lille hovedet!

Kære dig!

For mig lyder det som om det handler om noget helt andet end størrelsen på din gave! - Jeg synes jeg kan læse ud fra dit indlæg, at du savner anerkendelse, omsorg og at blive `elsket på samme måde som du elsker dig kæreste´. Og det kan jeg ved Gud godt forstår!

Jeg tror dine følelser får luft i forhold til det med gaverne, fordi det her bliver tydeligt at I prioterer forskelligt. Jeg er ret sikker på du ikke ville reagere på denne måde, hvis din kæreste gjorde noget ud af din fødselsdag, - som morgenmad på sengen, forkælelse og dejligt meget opmærksomhed, - så tror jeg du ville være ligeglad med gaven størrelse?!? Dette tænker jeg, fordi du også beskriver at folk er trætte og uoplagte oven på julen, så de ligesom ikke kan `være rigtigt til stede´ på din fødselsdag, med hvad sådan en dag nu indbærer! Det bliver man sgu ked af, når det sker år efter år! Også kan man nemt vende det indad og fortælle sig selv, at man ikke er lige så vigtig som alle andre.

Nu kender jeg ikke din kæreste, men jeg er tror altså ikke, at hans økonomiske priotering handler om hvor meget han elsker dig, men simpelthen er et udtryk for at han er økonomisk uansvarlig og umoden, - og det handler ikke om dig, jo! Jeg tror ikke han tænker, når han bruger de penge han faktisk burde bruge på din gave, at `du køber jeg sgu noget til mig selv, for jeg gider sgu ikke give hende kranen derhjemme noget, det fortjener hun slet ikke´. Jeg tror slet ikke han tænker så langt, - og hvis han gør, er han altså ikke det værd!

Selvfølgelig kan man sig, at du lader ham forblive sådan, da du låner ham pengene, - men i sidste ende er det jo kun ham der kan ændre det. - Du siger at han kommer fra en familie hvor der ikke er råd til det store, og jeg synes, at selvom du måske er med til at fastholde hans økonomiske uansvarligehed, at dit valg viser, at du er et godt menneske med hjertet på det rette sted. 

Hvis jeg var dig og skulle tage det her op med min kæreste, ville jeg i stedet for at tale om penge og gaver, tale om hvordan han kunne være med til at gøre din fødselsdag til en dejlig og god dag. - Tænk hvis han arrangerede et surprise middagsselvskab eller overraskede dig med noget andet, hvor han havde planlagt og tænkt på dig og hvad der ville gøre dig glad?! Som det er nu, lyder det lidt som om, der bliver skøjter meget let hen over din dag!

Du kunne også vælge konsekvent at holde din fødselsdag på din halvårs dag? Hvis du kunne leve med det? Så er der ingen juletrætte økonomisk belastede gæster, - du kunne lave det til en sommertradition? - Og det kan godt være det ikke er fair, at det er dig der skal ændre noget, - men det er altså lettere at ændre sig selv end hele sin omgangskreds, og hvis du gør det, tager du ligesom magten over situationen, og sender også et signal om hvordan du har haft det!

Hjertlig tillykke med føselsdagen! 

/Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2011

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Prøv at læs hele tråden. Fik ikke forklaret det ordentlig i det første indlæg og giv mig gerne dit besyv med når du har læst at det ikke er gaven men omtanken det kommer an på. At jeg i snart 30 år er blevet overset, at jeg ikke føler mig elsket, at jeg ikke føler mig speciel, at folk ikke siger tillykke, at jeg føler mig usynlig og at min kæreste forventer en stor gave af mig på hans fødselsdag, men ikke kan give igen fordi han har brugt alle sine penge på sig selv! Ikke på vores børn, ikke på regninger men på frås. At jeg har mptte låne ham 3000 kr til køb af julegaver til HANS familie og at jeg for de penge havde planlagt selv at købe den taske som han så valgte at låne penge til at give mig fordi han nu havde brugt alle mine penge på gaver til hans familie osv osv osv. Ser frem til om du stadig deler samme holdning når du kommer igennem alle siderne.

har nu læst videre...må tage alt i mig. kan fuldt ud forstå dig. jeg ville også blive ked af det.

Anmeld

26. december 2011

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

jeg har fødselsdag om to dage. ja det er et skide dårligt tidspunkt ift økonomi og gaver osv... Dec. er dyr nok i forvejen, men jeg har jo ikke valgt hvornår min mors termin skulle være og alligevel er det mig der bliver skraffet for det hele tiden.

Min kæreste skulle for det første låne penge for overhovedet at kunne købe en gave til mig til jul og nu her til min fødselsdag fordi han ikke havde tænkt over at spare op og fordi de penge han havde har han brugt på sig selv.
Alene det har jeg været super ked af og frabedte mig faktisk at han overhoved købte noget, da lånte penge jo skal betales tilbage og han ingen har at betale dem med.

Vi sidder så i bilen på vej hjem og han siger at nu må jeg ikke forvente for meget af min fødselsdagsgave for han havde jo ikke haft så mange penge (de er jo brugt på ham selv) og min julegave var ret dyr (ca 2000 kr) så derfor var der ikke meget tilbage af de lånte penge til at købe fødselsdagsgave for. Jeg kan ikke dy mig og siger med lidt sur mine at han jo også kun har vidst i 1 år at min fødselsdag og julen ramte sammen og selvfølgelig ikke har haft tid til at spare op. Men jeg kan bare mærke at jeg bliver SÅ ked af det! Når han har fødselsdag får han for min. 1500 kr HVERT år og til jul får han for min. det samme! Men fordi jeg har fødselsdag 3 dage efter jul så kan jeg sørme ikke få store gaver!

Det lyder måske ret overfladisk, men for jer der også har fødselsdag tæt på jul, ved nok hvad jeg mener. Når man år efter år efter år bliver overset på sin fødselsdag fordi folk er for trætte og udkørte efter julen, så føler man sig meget uelsket og uønsket hvilket resulterer I at jeg i hvert fald, har brug for ekstra opmærksomhed fra min kæreste på den dag! Men jeg føler bare min kæreste er en kold skid der er fuldstændig ligeglad med mig på trods af at han rent faktisk udemærket godt ved hvordan jeg har det med min fødselsdag.

De sidste par år har jeg fået et kort hvori der stod at min gave var en teater tur (der aldrig er blevet til noget - det er 2 år siden nu), et gavekort til et center på 400 kr sidste år.

Hvad skal jeg gøre ved problemet Det fylder utrolig meget i mit lille hovedet!

Ved du hvad sveske? Jeh forstår dig fandme godt!! Jeg har fødselsdag 14 dage efter jul og hvis min kæreste lavede det stunt ville jeg blive sur! Det har sjovt nok været den samme dato i over 22 år at jeg har fødselsdag så det er bare Wooooooooow nu har jeg pludselig fødselsdag mit bedste råd er skån dig selv! Enten skrid fra ham eller tag konsekvensen og infør lommepenge system det er ikke rimeligt at DU skal betale af dine penge for alle jeres børns ting!! Her er det sådan at vi har for xxx antal fælles udgifter INCL 1000.- man selv bestemmer over penge til jul, ferier går også derfra da der sættes penge til side hver mdr samtidig sættes der 250,- på en gavekonto hver mdr til fødselsdagsgaver i løbet af året jeg har dog undersover sørget for der hver mdr sættes lidt ekstra penge til side så hvis han lavedeSådan et stunt ville jeg bruge dem men gørHan nok ikke men endvidere så er det sådan at de penge man tjener ogSom er ekstra efter alle fælles udgifter bestemmer man selv over han tjener mere end mig men har også en tidligere gæld så derfor må han også bidrage med mere længere er den ikke vores børnepenge er IkKE med i vores budget jeg håber virkelig din kæreste åbner sine øjne og det samme med din familie.. Også kæmpe stort tillykke med din fødselsdag som starter om 2 timer

Anmeld

27. december 2011

1977

Profilbillede for 1977
MaleneG skriver:

Jeg har ikke fejret min fødselsdag de sidste par år, netop af den grund at jeg ikke gider at være skuffet og sure over folk ikke har tid, lyst mv. 

Så det er bare meget nemmere at være usynlig, og undgå at blive skuffet  

Det er ikke kun julebørn, som har detsådan. Jeg har fødselsdag midt i sommerferien og der er ingen hjemme :-)

Anmeld

27. december 2011

SussieThyssen

Her i huset har vi masser af decemberbørn inkl. mig selv (d. 30.)..og netop i dag har min mellemste fødselsdag

Men ligesom min mor var hys med, at der skulle skelnes mellem jul og fødselsdag uanset hvornår det sidste faldt, så har jeg gjort det samme.

Da bedsterne kom med en gave til min mellemste og sagde, at nu var det jo lige oven i julen, så kunne hun få jul-og fødselsdagsgave sammen, så så jeg direkte på min svigermor og sagde: Vil du så også gøre det samme med den ældste (som har fødselsdag i okt.)
Skal hendes fødselsdagsgave så også slås sammen med julegave?
Min svigermor så lidt underlig ud i hovedet og begyndte på: Jaaahh men...bla. bla...
Og så meldte jeg hårdt og kontant ud, at et var jul noget andet fødselsdag, og dermed færdig.
De vovede aldrig siden at forsøge at slå dem sammen..det skulle lige passe.
Så langt så godt..jeg kan godt forstå du er øm over din fødselsdag.

Nu synes jeg jo at gaver til 1500 kr eller 2000 kr er totalt vildt..især hvis økonomien er hårdt spændt for, men man skulle jo synes at din kæreste så kunne have købt 2 gaver for de samme penge.
For mit eget vedkommende ville jeg jo blive glad for en gave til en 50'er..måske især for den, da det er tanken bag der tæller og ikke prisen.
Min mand og jeg har da også prøvet at sidde så hårdt i det, at der kun var råd til et par krydsogtværs blade, men det var en dejlig gave, som gav hygge til mange timer.

For os her i familien er hyggen og samværet vigtigere end noget andet, også selvom det bare bliver hen over en leverpostegmad.

Kærligst
Sussie

Anmeld

27. december 2011

Albatrods.

Jeg kan sagtens forstå dig ! altså prisen på gaven er jo ikke den vigtigeste del, det vigtige for mig ville dog vaere en personlig gave, eller ihvertfald en gave hvor han har taenkt bare lidt over hvad han ville give dig, et kort til et center er det nok det mest upersonlige jeg laenge har hoert om ! og når han selv oensker sig gaver som koster mere end hvad godt er i mine oejne burde han kunne leve op til budgetet også !

Man foeler sig da rimlig overset og glet når man bruger tid og kraefter på sin kaerestes gave og man så får noget så upersonligt igen !

Min kaereste koebte mig engang en super smuk ring, 10.000 kostede den, blev maegtig glad indtil jeg fandt ud af at vi skulle leve af mine penge og det jeg kunne skrabe sammen hist og her fordi han ikke havde råd til den, det syntes jeg så er direkte uansvarligt når det er mig der skal stå til regnskab for den.

Anmeld

27. december 2011

Na-Wi

Tillykke med fødselsdagen  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.