Hvem mener I skal betale?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mamalou skriver:

Hvis staten kan betale for operationen, så kan de vel også betale for at få fjernet det overskydende hud? 

Det giver ingen mening for mig - når staten ( = dig og mig) har betalt for A, skal den/vi også betale for B, C og muligvis D og E, selvom der ikke er tale om noget livstruende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2011

AnneBJ

Det skal hun selv...
Nu er hun hjulpet med det der måske kunne være livstruende. Nu er det rent kosmetisk..

Anmeld

21. december 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

"Det virker som om, at man ikke vil hjælpe mig til at blive en fuldendt kvinde igen. "

På mig virker den tankegang lidt utaknemmelig. Hun har kvit og frit fået en operation på statens regning, og i stedet for at udtrykke glæde over det, vender hun det til, at "man" ikke vil hende det bedste.

Lidt provokerende kunne man spørge, om staten så også skal finansiere alle de andre udgifter, der følger med hendes vægttab - ny garderobe, fx.

Det er jo ikke ligefrem, fordi den offentlige kasse bugner af penge i disse tider - heller ikke inden for sygehusvæsnet, som nu engang primært skal tage sig af de syge.

Anmeld

21. december 2011

Lunae

Anonym skriver:

Lone Palmelund Lassen var lykkelig, da hun i maj sidste år nåede sit mål: Hun havde tabt over 55 kilo! En hård kur, der begyndte med et vægttab på 22 kilo, og bagefter en operation, der mindsker mavesækken, som hjalp hende til at tabe de sidste mange kilo. I alt skrumpede vægten fra 130 kilo til de 75 kilo, som hun vejer i dag.

Men lykken varede ikke ved, for hun fandt hurtigt ud af, at den nye krop, som hun så gerne ville vise frem, ikke helt var, som hun havde ønsket sig. Skindet hang nemlig på hende, efter alle de overflødige kilo var væk.

- Jeg er fuldt ud tilfreds med mig selv, når jeg har tøj på – syntes faktisk jeg er en flot kvinde, men jeg vil så gerne kunne vise mig frem i små kjoler uden ærmer, vise mine ben frem, uden at de skal pakkes ind og strammes op af nylonstrømper – ja, der er mange ting jeg gerne vil, men som jeg ikke kan fordi jeg ligner noget der er løgn uden tøj på, siger Lone til ekstrabladet.dk.

Læs også: Nye bryster, pikkursus...hvad ønsker du dig til jul?

Lone fik efter sin lange slankekur bevilget en operation, der skulle fjernes hendes maveskind, men hun er siden blevet afvist, når hun har søgt om flere operationer for at få sin slanke krop igen.

- Jeg er blevet afvist at få lavet mine arme, lår, bagdel og bryster. Det virker som om, at man ikke vil hjælpe mig til at blive en fuldendt kvinde igen. Jeg har været overvægtigt i 30 år, og har aldrig haft en krop jeg kunne tillade mig at vise frem, medmindre jeg har tøj på, siger Lone.

Læs også: Silikone under juletræet

Lones ønske har fået hende til at overveje at få fjernet sin overskydende hud på et privathospital, men med både arme, lår og bryster løber det formentlig op i næsten 150.000 kroner. Og det har hun ikke råd til.

- Men jeg har en prioriteringsliste klar. Det allervigtigste for mig er at få fjernet hudlapperne på mine arme, der hænger så frygteligt nu. Det er forfærdeligt aldrig at kunne gå uden ærmer, når jeg nu gerne vil vise min slanke krop frem. Og så har jeg problemer med svamp under den lange løse hud, siger Lone, der brændende håber, at hendes juleønske bliver hørt.

Helt sikkert hende selv. Staten betaler jo heller ikke for større bryster eller andet kosmetisk.

Jeg mener at alt kosmetisk må stå for egen regning.

Anmeld

22. december 2011

FrkMR

Hende selv.

Jeg har tabt mig 50kg uden en gastric bypass, og grundet dette kunne jeg ikke engang få støtte til mit maveskind som hun feks kunne fordi jeg gjorde det selv.

Hun har allerede fået en gastric bypass til små 200.000 på statens regning, og en abdominalplastik til omkring 35-45.000. Igen, alt sammen på statens regning.

Hvorimod en som jeg har kunne få en røv at trutte i!

Så ja, JEG har rigtig ondt i røven af den der 'jeg vil ha og jeg vil ha' attitude. Når andre må punge ud så må hun også.

Derfor mener jeg heller ikke en gastric bypass bør blive uddelt til højre og venstre som JEG synes at den gør.

Det kan godt lade sig gøre selv, og det er pisse hårdt. Det ved jeg om nogen da.. Men det kan lade sig gøre.

(der er dog gråzoner og selvfølgelig skal gastric bypass bevilliges hvis det drejer sig om liv eller død. men det gør 50-55kg overvægt altså ikke)

Anmeld

22. december 2011

Rosa

SussieThyssen skriver:

Jeg mener hun skal have betalt de operationer, hvor lægen kan dokumentere at der er fysiske gener til stede for hende, så som fx svamp i folderne på den overskudende hud..men resten må hun selv betale.

Kærligst
Sussie

Enig. 

Anmeld

22. december 2011

Stumpen

SussieThyssen skriver:

Jeg mener hun skal have betalt de operationer, hvor lægen kan dokumentere at der er fysiske gener til stede for hende, så som fx svamp i folderne på den overskudende hud..men resten må hun selv betale.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. december 2011

Rockertand

Helt klart hende selv.

Jeg har altid undret mig over, at når folk får stillet en gastric bypass-operation i udsigt, hvis de taber 8-10-12% af deres vægt, så er det lige pludseligt intet problem at tabe lige nøjagtigt det kiloantal, der skal til for at få operationen?? Er der nogle, der har en forklaring?

til FrkMR, fandme flot!!

Anmeld

22. december 2011

Peanut

Det skal hun selv..

Når man går ind til sådan en opration, får man at vide at det IKKE er en kosmetisk operation, og at det er for at forbedre sit helbred.

Så med mindre hun går psykisk ned, pga. hendes udseende, skal hun selv betale.. 

Anmeld

22. december 2011

Peanut

Rockertand skriver:

Helt klart hende selv.

Jeg har altid undret mig over, at når folk får stillet en gastric bypass-operation i udsigt, hvis de taber 8-10-12% af deres vægt, så er det lige pludseligt intet problem at tabe lige nøjagtigt det kiloantal, der skal til for at få operationen?? Er der nogle, der har en forklaring?

til FrkMR, fandme flot!!

De fleste kan jo sagtens tabe sig 10-12%, men kiloene kommer jo bare på igen.. Og det er jo ikke fedt for dem...

Får de lavet mavesækken mindre, kan de jo ikke spise så meget som før, også taber de sig yderligere.. Og tager det ikke på igen.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.