til jer/dem som IKKE holder JUL

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2011

Mor Til Oktober Børn

Havde en lærer på et kursus som ikk holdte jul, og det var selvom hende og hendes mand havde en datter, men datteren blev sendt ud til mormor og morfar for at holde jul, for de ville ikk tage julen fra hende, men de syntes det ville være synd hvis hun skulle sidde med to forældre ikk gad noget, så de tog ud sammen med nogle venner mens datteren var hos bedsteforældrene  synes det er en okay måde at gøre det på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2011

TineA

An&Jo skriver:

Jamen så er mit barn et af de såkaldte "stakkels børn", for her er IKKE pyntet op, og jeg er faktisk gået såvidt som til at at han heller ikke får en gave fra mig..

Han er 20mdr, og forstår det ikke alligevel, han får gave af familien, men ikke fra mig, han får så meget af mig i hverdagene..

Jeg direkte afskyer julen og alt omkring den, og jeg er bare glad for at hans far kan give ham nogle traditioner, for de kommer ikke til at komme fra min side.. Hvis ikke der var så meget "påvirkning" fra alle sider, så ville jeg melde mig fuldstændig ud af det..

Det kan være jeg bedre kan lide julen på et tidspunkt, men lige nu har jeg kun ene dårlige minder om julen, og absolut ingen gode..

Til gengæld kan jeg den 24 december kl 12:30 "fejre" at det var der jeg for første gang nogensinde var med i en bil der kørte galt, og at jeg derfor skulle tilbringe hele dagen på skadestuen, væk fra mit barn og alle de andre..

De foregående juleaftener før denne, er gået med at min far har "truet" med selvmord, og derefter drukket sig skide stiv og er gået i seng..

Jeg vil bestemt ikke sige mit barn er stakkels, for han mangler ingenting, og så længe han er så lille, så er det helt bestemt at jeg ikke vil gøre noget somhelst ud af julen!!

Faktisk kan jeg blive virkelig harm over din udtalelse, for der er MANGE forskellige årsager til at folk ikke fejrer jul, og der er ingen der kan gøre sig til dommer overfor om det er synd for børnene.. Måske omverdenen skulle tænke sig lidt om i stedet og tænke på hvor materialistiske vores børn er blevet, og hvor opblæst julen er blevet?? I denne tid ville jeg ønske at jeg var født for 100 år siden, for tror helt ærligt at folk værdsatte denne tid meget mere end de gør nu.. For nu går det hele op i gaver, og hvem får flest osv.. JEG GIDER DET SIMPELTHEN IKKE!!

ENDELIG fandt jeg en der har det som jeg!! Hvor er det fedt at høre.. Jeg hader jul, nisser, julestress, jule mig her og jule mig der.. Jeg har ikke købt en eneste gave (og det kommer jeg heller ikke til at gøre) og der er ikke skyggen af julepynt herhjemme.. Om det er synd for min søn?? Han er 15 mdr - han forstår det jo ikke. Når han bliver ældre, vil han jo alligevel aldrig have oplevet andet - så mon ikke han overlver ikke at blive væltet i gaver d.24/12?

Når det er sagt, så er der jo ikke noget at sige til, at du afskyer julen og alt hvad der dertil hører - det var da noget skrækkeligt noget du har været udsat for.

KH en der glæder sig til d.1/1 når alt det her satans opblæste juleshow er ovre!! 

Anmeld

21. december 2011

Anonym trådstarter

Becks skriver:

Det kan godt være jeg misforstår dit spørgsmål  Men mener du, at det er synd for alle børn (her i blandt muslimer, og børn af en anden tro end den muslimske og kristne) ?

Nej jeg mener for helt almindelige Danske Børn kun danske børn....

Anmeld

21. december 2011

Anonym trådstarter

W.. skriver:

ENDELIG fandt jeg en der har det som jeg!! Hvor er det fedt at høre.. Jeg hader jul, nisser, julestress, jule mig her og jule mig der.. Jeg har ikke købt en eneste gave (og det kommer jeg heller ikke til at gøre) og der er ikke skyggen af julepynt herhjemme.. Om det er synd for min søn?? Han er 15 mdr - han forstår det jo ikke. Når han bliver ældre, vil han jo alligevel aldrig have oplevet andet - så mon ikke han overlver ikke at blive væltet i gaver d.24/12?

Når det er sagt, så er der jo ikke noget at sige til, at du afskyer julen og alt hvad der dertil hører - det var da noget skrækkeligt noget du har været udsat for.

KH en der glæder sig til d.1/1 når alt det her satans opblæste juleshow er ovre!! 

stakkels dit barn....

Anmeld

22. december 2011

Stumpen

En ting er at man af tro eller religion ikke holder jul og kan forklare hvorfor, men på den måde som et par stykker snakker om julen .-ingen pynt ingen gaver osv, det kan mit lille moder-jule-hjerte ikke have..

For jo jeg mener børn går glip af noget ved ikke at kunne tage julen med hjem og glæde sig til den 24. dec. ligesom flertallet af de danske børn kan...(og nej her taler jeg ikke om den overflod af gaver de får)..

Jeg sidder her og tænker på alt det pynt ungerne har slæbt hjem, hvordan de spændte kigger i sokken om nissen har været forbi med et stykke chokolade, hvordan Victoria kalder julemanden for julebæ, Mathildes glæde ved at lave havregrynskugler og få total snaskede fingre osv osv, hvorfor fratage sit barn alle de glæder...  

Julen er mere end bare gaveræs og penge, den er hvad man selv gør den til 

-Skrevet uden at dømme, men er uforstående, når det "bare" drejer sog om folks egen mening om julen og ikke tro eller religion...

Anmeld

22. december 2011

lukasmor

Jeg elsker julen og husker altid julen som en dejlig tid med familien både fra min barndom og mit voksenliv. Om det er synd for de børn der ikke holder jul ved jeg ikke. Det kommer nok an på mange ting. Men min søn på 10 måneder får altså masser af gaver, både af mor og far og resten af familien. Måske forstår Han det ikke men jeg har set glæden i hans øjne når Han pakker gaver op og det vil jeg ikke smide væk! Glæder mig til at holde jul med den mest fantastiske familie <3

Anmeld

22. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Anonym skriver:

Nej jeg mener for helt almindelige Danske Børn kun danske børn....

Bliver lidt stødt over den kommentar. Jeg er pære dansk. Er mit barn så ikke også dansk?

Anmeld

22. december 2011

Bshizzle

Anonym skriver:

stakkels dit barn....

Har fulgt med på sidelinien... Men kunne ikke lade vær med at komme med en kommentar her..

Jeg syntes du er SÅ ubehøvlede i din kommentar!
Lad dog folk ha deres mening til Julen.. Børnene lider jo ikke fordi de ikke holder jul på samme måde som du sikkert gør..!!

Anmeld

22. december 2011

hc=k

Jeg holder jul hver andet år. Når jeg ikke har min søn holder jeg ikke jul. Min kæreste er vokset op som jehovas vidne og har derfor ikke holdt jul.
Det er ikke fordi jeg ikke kan lide julen jeg kan bare ikke overskue selve aftenen.

Anmeld

22. december 2011

Anonym trådstarter

PT skriver:

Bliver lidt stødt over den kommentar. Jeg er pære dansk. Er mit barn så ikke også dansk?

for helvede - læs tråden igennem, så fatter du hvad jeg har svartet på.... hun spugte mig om jeg synes det var synd for både danske børn og udlandske børn osv , men jeg svarede nej jeg synes kun det er synd for de danske børn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.