til jer/dem som IKKE holder JUL

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2011

Nadia&Daniel

Gaia skriver:

Er bare nysgerrig anlagt, så håber det er ok at jeg spØrg hvorfor din familie ikke holder jul?

Det er helt okay  Min dejlige familie er Jehovas vidner

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2011

tinasmor

Nadia&Daniel skriver:

Bare nysgerrig, selvfølgelig ok hvis du ikke vil svare: Er du så også Johaves vidne og hvis ja, hvad laver dig/familien/dine børn juleaften? Er det så bare som en alm. aften? Jeg kender slet ikke noget til religionen, men går ud fra det er fordi I ikke tror på at Jesus var født denne dag/eller måske tror I slet ikke på Jesus. Sorry er slet ikke inde i den tro

Anmeld

21. december 2011

Nadia&Daniel

tinasmor skriver:

Bare nysgerrig, selvfølgelig ok hvis du ikke vil svare: Er du så også Johaves vidne og hvis ja, hvad laver dig/familien/dine børn juleaften? Er det så bare som en alm. aften? Jeg kender slet ikke noget til religionen, men går ud fra det er fordi I ikke tror på at Jesus var født denne dag/eller måske tror I slet ikke på Jesus. Sorry er slet ikke inde i den tro

Det vi gjorde da jeg boede hjemme: er det en "møde-aften", altså det ugentlige møde, så er det bare en alm. dag/aften, men er det f.eks. en lørdag (som det er i år), er de sammen med lidt familie, og får god mad.. Da jeg var lille, var vi samlet med hele min mors familie og fik god mad, uden juletræ og gaver.. Men som sagt, manglede intet, og selvom jeg ingen gave fik lige den aften

Men ja, grunden til at de ikke holder jul er, er netop fordi at Jesus ikke blev født i dec. mdr. (men det er jo en hele anden debat)

Anmeld

21. december 2011

2babygirls

Nadia&Daniel skriver:

Det vi gjorde da jeg boede hjemme: er det en "møde-aften", altså det ugentlige møde, så er det bare en alm. dag/aften, men er det f.eks. en lørdag (som det er i år), er de sammen med lidt familie, og får god mad.. Da jeg var lille, var vi samlet med hele min mors familie og fik god mad, uden juletræ og gaver.. Men som sagt, manglede intet, og selvom jeg ingen gave fik lige den aften

Men ja, grunden til at de ikke holder jul er, er netop fordi at Jesus ikke blev født i dec. mdr. (men det er jo en hele anden debat)

Søde, nu spørger jeg også lige lidt dumt. Men må man godt få børn udenfor ægteskabet?

Anmeld

21. december 2011

tinasmor

Har I så en anden højtid, alla muslimernes Eid, hvor I fejre et eller andet?

Anmeld

21. december 2011

Nadia&Daniel

tinasmor skriver:

Har I så en anden højtid, alla muslimernes Eid, hvor I fejre et eller andet?

Jehovas vidner holder en aften som hedder: mindehøjtid.. Det gør de hele jorden rundt..

Anmeld

21. december 2011

Becks

Anonym skriver:

det var da os en god ting... det kan godt misforståes det jeg har skrevet, for julepynten gør ik noget om den er der eller ej, men det er bare det med juleaften jeg synes er MEGA synd for de stakkels Børn der ik får lov at Holde Jul, fordi Forældrene har set sig sure på julen eller bare ikke gider...

jeg hadede også Julen inden jeg fik min søn, fordi min mor døde og jeg kunne blive ved med at skrive om hvorfor jeg hadede julen... men min søn elsker julen, pynten , hyggen, stemningen osv osv....

Det kan godt være jeg misforstår dit spørgsmål  Men mener du, at det er synd for alle børn (her i blandt muslimer, og børn af en anden tro end den muslimske og kristne) ?

Anmeld

21. december 2011

tinasmor

Becks skriver:

Det kan godt være jeg misforstår dit spørgsmål  Men mener du, at det er synd for alle børn (her i blandt muslimer, og børn af en anden tro end den muslimske og kristne) ?

Jeg læste lige hendes svar i løbet af tråden, hun skrev noget med, at her mente hun ikke dem med en anden religion, men dem hvor forældrene ikke gad pynte op eller give gaver.

Anmeld

21. december 2011

tinasmor

Nadia&Daniel skriver:

Jehovas vidner holder en aften som hedder: mindehøjtid.. Det gør de hele jorden rundt..

tak for svar. Det er altid rart at blive lidt klogere.

Anmeld

21. december 2011

Gaia

Nadia&Daniel skriver:

Det giver jo meget god mening . Tak for svaret  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.