til jer/dem som IKKE holder JUL

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2011

Nalle

Jeg har sku hverken ondt af mine børn eller dårlig samvittighed bare fordi jeg ikke pynter om til jul, bum!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

stakkels dit barn....

Hold da op! Det er synd for børn, der vokser op uden det, der virkelig tæller: Kærlighed og omsorg, tid med deres nærmeste. Man kan få nok så meget jul - pynt og gaver og juletræ - uden, at man af den grund får det allervigtigste.

Jeg kan godt lide julen - eller dele af den, eftersom jeg synes, der er gået alt for meget gaveræs i den - men hvis jeg ikke på nogen måde kunne se noget positivt i den, og min mand havde det på samme måde, ville jeg da ikke føre noget, jeg fandt forløjet og forkert, videre til mine børn. At jeg så nok ville "fylde noget andet i den" og lave nye og anderledes traditioner, er en anden sag - men jeg synes ikke, man kan tillade sig at fordømme andre, fordi de springer en højtid over, som ikke giver mening for dem.

Anmeld

22. december 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

hallo ! jeg har da lov til at ha min menning....

jeg synes det er MEGA HAMRENDE SYND for Vores Danske Børn at der sidder nogen og ikke får LOV at holde JUL PGA deres forældre IKKE gider eller fordi de hader julen., i bedes venligst lade være med at misforstå det, fordi det er så enkelt et spørgsmål...

jeg er ligeglad med de udlandske børn , jeg ved jo de ik holder jul, og så holder de noget helt andet....

jeg må da ha lov at synes som jeg gør, ganske rigtigt spørg jeg os hvad i syne, men lad være med at angrib mig som i gør... det er da klart jeg blir sur...

Selvom du ikke er enig, så taler vi pænt til hinanden her på Baby.dk.

Der er ingen grund til at bruge bandeord og tale nedladende til andre.

Så hold venligt den gode tone, også selvom de andres mening går en imod.

Venlig hilsen
Moderator.

Anmeld

22. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Anonym skriver:

. det er nemlig danskerne her jeg synes det er synd for

Men det er netop det, jeg bliver stødt over. Jeg er 100% dansk (her taler vi dansk blod hele vejen igennem), men jeg har valgt at have en anden religion. Gør det mig til udlænding? (og ja, jeg bor i Danmark)

Anmeld

22. december 2011

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Hold da op! Det er synd for børn, der vokser op uden det, der virkelig tæller: Kærlighed og omsorg, tid med deres nærmeste. Man kan få nok så meget jul - pynt og gaver og juletræ - uden, at man af den grund får det allervigtigste.

Jeg kan godt lide julen - eller dele af den, eftersom jeg synes, der er gået alt for meget gaveræs i den - men hvis jeg ikke på nogen måde kunne se noget positivt i den, og min mand havde det på samme måde, ville jeg da ikke føre noget, jeg fandt forløjet og forkert, videre til mine børn. At jeg så nok ville "fylde noget andet i den" og lave nye og anderledes traditioner, er en anden sag - men jeg synes ikke, man kan tillade sig at fordømme andre, fordi de springer en højtid over, som ikke giver mening for dem.

jeg fordømmer jo ikke nogen....

Anmeld

22. december 2011

Anonym trådstarter

PT skriver:

Men det er netop det, jeg bliver stødt over. Jeg er 100% dansk (her taler vi dansk blod hele vejen igennem), men jeg har valgt at have en anden religion. Gør det mig til udlænding? (og ja, jeg bor i Danmark)

nej det gør det ikke... og det er OVERHOVED IKKE det jeg taler om, men jeg gider ingen gang svare mere herinde, i vil jo jo gerne misforstå og tolke det jeg skriver på helt forkerte måder...

synd nogen mennesker er så irriternde

Anmeld

22. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
vitapigen skriver:

Jeg tror at grunden til at "PT" føler sig stødt over din kommentar er, at hun føler sig lige så dansk som dig, men at hun har en anden religion end dig, der gør at hun ikke holde jul.

Om det er synd for børnene om man holder jul (selvom man er kristen) vil jeg ikke give det ret i... Børn bliver jo forkælet hele året rundt og man kan sagtens hygge med børnene på anden vis i december måned, som er ligeså hyggelig i stedet for alt det juleræs.

Jeg holder dog selv jul, da jeg synes det er en hyggelig tid på året, men acceptere hvis andre har en anden holdning end min og flertallets...

Det er ikke, at jeg føler mig lige så dansk - men mit blod er 100% dansk - gør der mig ikke til dansker? eller blev jeg udlænding, da jeg valgte at have en anden religion? Det er det, der støder mig; der er som at sige, at for at være dansker skal du også være kristen og fejre jul.

Anmeld

22. december 2011

Anonym trådstarter

PT skriver:

Det er ikke, at jeg føler mig lige så dansk - men mit blod er 100% dansk - gør der mig ikke til dansker? eller blev jeg udlænding, da jeg valgte at have en anden religion? Det er det, der støder mig; der er som at sige, at for at være dansker skal du også være kristen og fejre jul.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.