til jer/dem som IKKE holder JUL

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2011

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Har fulgt med på sidelinien... Men kunne ikke lade vær med at komme med en kommentar her..

Jeg syntes du er SÅ ubehøvlede i din kommentar!
Lad dog folk ha deres mening til Julen.. Børnene lider jo ikke fordi de ikke holder jul på samme måde som du sikkert gør..!!

hallo ! jeg har da lov til at ha min menning....

jeg synes det er MEGA HAMRENDE SYND for Vores Danske Børn at der sidder nogen og ikke får LOV at holde JUL PGA deres forældre IKKE gider eller fordi de hader julen., i bedes venligst lade være med at misforstå det, fordi det er så enkelt et spørgsmål...

jeg er ligeglad med de udlandske børn , jeg ved jo de ik holder jul, og så holder de noget helt andet....

jeg må da ha lov at synes som jeg gør, ganske rigtigt spørg jeg os hvad i syne, men lad være med at angrib mig som i gør... det er da klart jeg blir sur...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2011

Anonym trådstarter

PT skriver:

Bliver lidt stødt over den kommentar. Jeg er pære dansk. Er mit barn så ikke også dansk?

jeg aner ingen gang hvad du blir stødt over,  der er nemlig ingen ting at blive stødt over.... det er nemlig danskerne her jeg synes det er synd for... hvis du læser det hele finder du os ud af det...

det kan bare ikke misforståes, det er kun fordi du gerne vil kunne misforstå det!!!

Anmeld

22. december 2011

Dinna88

Du ser MEGET sort på hvidt på det.... Og det er synd og skam. Det er jo noget du vil give videre, og du kan risikere, at dine børn bliver lige så uforstående som du er. Men så er der jo det med at se situatuonerne fra flere sider, og det at sætte sig i andres sted

Jeg holder jul. Men jeg gør det ikke som så mange andre, mentalt det er, da jeg bor hjemme. Men så snart jeg flytter, så er f.eks. nisser totalt elimineret fra mit hjem. Det bliver snare at fejre det smukke; sne, familien osv. Så det bliver bare en smule hyggepynt osv. Og gaverne? Ja, det er der da. Men det er altså intet overdrevet! Og for mig er juleaften, ikke juleaften. Det er en aften hvor man viser hvor meget man sætter pris på hinanden, og hvorfor man giver hinanden en lille ting, som man ved, at den anden vil sætte pris på. Kommer det til at være synd for mine kommende børn? De  kommer ikke til at holde jul. De kommer til at hylde OS, hinanden, hygge den ene aften, som ikke handler om julemanden men om OS Se, det er jo noget helt andet, ikke? Mine børn kommer stadig til at få gaver og have den ene aften der er helt bestemt. Men ikke af de samme årsager som de fleste andre, der fejrer   JULEN. 

Nå.... Men for at besvare dit spørgsmål: så nej, jeg synes ikke det er synd.  Det kan være svært for børn at komme i skole i det nye år, uden at have fået gaver og har en masse historier de kan dele - men så må man jo håndtere dette. Finde et kompromis Og hvis det er religion der er årsagen, jamen, så forklarer man dette. 

Anmeld

22. december 2011

mor-til-vanessa

Anonym skriver:

har læst om nogen herinde fra som ikke gider JUl...fordi de synes det hele går op i penge osv osv...

mange gider ingen gang pynte op, stakkels børn tænker jeg virkelig bare ...

kan godt forstå dem med en anden tro, men det er ik så meget dem jeg tænker på...

jeg har altså ikke pyntet op herhjemme hos mig. min datter er to år, jeg tror ikke det er så vigtigt endnu.

vi har da en masse julehygge osv, men gider simpelhen ikke alt det der juleræs. ja julen går mere op i penge idag, end hvad den egentlig handler om. det synes jeg er synd.

Anmeld

22. december 2011

An&Jo

W.. skriver:

ENDELIG fandt jeg en der har det som jeg!! Hvor er det fedt at høre.. Jeg hader jul, nisser, julestress, jule mig her og jule mig der.. Jeg har ikke købt en eneste gave (og det kommer jeg heller ikke til at gøre) og der er ikke skyggen af julepynt herhjemme.. Om det er synd for min søn?? Han er 15 mdr - han forstår det jo ikke. Når han bliver ældre, vil han jo alligevel aldrig have oplevet andet - så mon ikke han overlver ikke at blive væltet i gaver d.24/12?

Når det er sagt, så er der jo ikke noget at sige til, at du afskyer julen og alt hvad der dertil hører - det var da noget skrækkeligt noget du har været udsat for.

KH en der glæder sig til d.1/1 når alt det her satans opblæste juleshow er ovre!! 

Helt ærligt, så får børn SÅ meget igennem hele året, og synes det er grotesk at de skal have så meget mere på denne ene dag..

Jeg vil meget hellere dele det ud over hele året istedet for kun at give et helt læs lige denne dag..

og jeg tror helt sikkert at børn de overlever.. min søn har jo så den "gode" at mor og far ikke er sammen mere, og far fejrer jul med alt hvad der tilhører sammen med hans familie, og de hygger sig, og det skal de os have lov til, og jeg synes det er fint han kan få nogle traditioner der..

Som jeg skriver, kan det være at jeg kommer i julehumør når mit barn bliver lidt ældre og bedre forstår det, men lige nu er det da bare at forvirre ham at han skal have 20 gaver på en dag, og så ikke må få nogen dagen efter..

nej der er nok ikke så meget at sige til at jeg afskyer julen, og helt ærligt ville jeg hellere have været den foruden fremfor at have haft de oplevelser jeg har..
Jeg vil faktisk sige stakkels mig for overhovedet at have holdt jul, for den har aldrig været god, og jeg har ingen gode minder derfra..

Anmeld

22. december 2011

vitapigen

Anonym skriver:

jeg aner ingen gang hvad du blir stødt over,  der er nemlig ingen ting at blive stødt over.... det er nemlig danskerne her jeg synes det er synd for... hvis du læser det hele finder du os ud af det...

det kan bare ikke misforståes, det er kun fordi du gerne vil kunne misforstå det!!!

Jeg tror at grunden til at "PT" føler sig stødt over din kommentar er, at hun føler sig lige så dansk som dig, men at hun har en anden religion end dig, der gør at hun ikke holde jul.

Om det er synd for børnene om man holder jul (selvom man er kristen) vil jeg ikke give det ret i... Børn bliver jo forkælet hele året rundt og man kan sagtens hygge med børnene på anden vis i december måned, som er ligeså hyggelig i stedet for alt det juleræs.

Jeg holder dog selv jul, da jeg synes det er en hyggelig tid på året, men acceptere hvis andre har en anden holdning end min og flertallets...

Anmeld

22. december 2011

skønneunger

An&Jo skriver:

Helt ærligt, så får børn SÅ meget igennem hele året, og synes det er grotesk at de skal have så meget mere på denne ene dag..

Jeg vil meget hellere dele det ud over hele året istedet for kun at give et helt læs lige denne dag..

og jeg tror helt sikkert at børn de overlever.. min søn har jo så den "gode" at mor og far ikke er sammen mere, og far fejrer jul med alt hvad der tilhører sammen med hans familie, og de hygger sig, og det skal de os have lov til, og jeg synes det er fint han kan få nogle traditioner der..

Som jeg skriver, kan det være at jeg kommer i julehumør når mit barn bliver lidt ældre og bedre forstår det, men lige nu er det da bare at forvirre ham at han skal have 20 gaver på en dag, og så ikke må få nogen dagen efter..

nej der er nok ikke så meget at sige til at jeg afskyer julen, og helt ærligt ville jeg hellere have været den foruden fremfor at have haft de oplevelser jeg har..
Jeg vil faktisk sige stakkels mig for overhovedet at have holdt jul, for den har aldrig været god, og jeg har ingen gode minder derfra..

julen er jo andet end gaver den er jo hvad man gør den til.

kan da godt se hvis du aldrig har haft en god jul at det er svært at kunne se det gode ved julen, men netop fordi du aldrig selv har haft en god jul hvorfor så ikke sørge for din søn får nogle gode juleminder med dig? blot et spørgsmål

Anmeld

22. december 2011

*Sofie*

Stumpen skriver:

En ting er at man af tro eller religion ikke holder jul og kan forklare hvorfor, men på den måde som et par stykker snakker om julen .-ingen pynt ingen gaver osv, det kan mit lille moder-jule-hjerte ikke have..

For jo jeg mener børn går glip af noget ved ikke at kunne tage julen med hjem og glæde sig til den 24. dec. ligesom flertallet af de danske børn kan...(og nej her taler jeg ikke om den overflod af gaver de får)..

Jeg sidder her og tænker på alt det pynt ungerne har slæbt hjem, hvordan de spændte kigger i sokken om nissen har været forbi med et stykke chokolade, hvordan Victoria kalder julemanden for julebæ, Mathildes glæde ved at lave havregrynskugler og få total snaskede fingre osv osv, hvorfor fratage sit barn alle de glæder...  

Julen er mere end bare gaveræs og penge, den er hvad man selv gør den til 

-Skrevet uden at dømme, men er uforstående, når det "bare" drejer sog om folks egen mening om julen og ikke tro eller religion...

Vil bare lige sige, at jeg er fuldstændig enig med dig

Anmeld

22. december 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi vil gerne minde om, at man skal respektere andres holdninger, selvom de er anderledes end ens egne.

Husk den gode tone! Der skal være plads til os alle!

Anmeld

22. december 2011

An&Jo

skønneunger skriver:

julen er jo andet end gaver den er jo hvad man gør den til.

kan da godt se hvis du aldrig har haft en god jul at det er svært at kunne se det gode ved julen, men netop fordi du aldrig selv har haft en god jul hvorfor så ikke sørge for din søn får nogle gode juleminder med dig? blot et spørgsmål

hvi jeg ikke elv synes julen er hyggelig, kan jeg jo heller ikke give det videre til min søn.. jeg er ret sikker på at han altid vil mærke den modvilje jeg har til denne højtid, og så synes jeg det er bedre for ham at han får nogle traditioner med sin far hvor han kan mærke at de alle elsker julen, fremfor ved mig hvor modviljen virkelig skal holdes tilbage..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.