W.. skriver:
ENDELIG fandt jeg en der har det som jeg!! Hvor er det fedt at høre.. Jeg hader jul, nisser, julestress, jule mig her og jule mig der.. Jeg har ikke købt en eneste gave (og det kommer jeg heller ikke til at gøre) og der er ikke skyggen af julepynt herhjemme.. Om det er synd for min søn?? Han er 15 mdr - han forstår det jo ikke. Når han bliver ældre, vil han jo alligevel aldrig have oplevet andet - så mon ikke han overlver ikke at blive væltet i gaver d.24/12?
Når det er sagt, så er der jo ikke noget at sige til, at du afskyer julen og alt hvad der dertil hører - det var da noget skrækkeligt noget du har været udsat for.
KH en der glæder sig til d.1/1 når alt det her satans opblæste juleshow er ovre!!
Helt ærligt, så får børn SÅ meget igennem hele året, og synes det er grotesk at de skal have så meget mere på denne ene dag..
Jeg vil meget hellere dele det ud over hele året istedet for kun at give et helt læs lige denne dag..
og jeg tror helt sikkert at børn de overlever.. min søn har jo så den "gode" at mor og far ikke er sammen mere, og far fejrer jul med alt hvad der tilhører sammen med hans familie, og de hygger sig, og det skal de os have lov til, og jeg synes det er fint han kan få nogle traditioner der..
Som jeg skriver, kan det være at jeg kommer i julehumør når mit barn bliver lidt ældre og bedre forstår det, men lige nu er det da bare at forvirre ham at han skal have 20 gaver på en dag, og så ikke må få nogen dagen efter..

nej der er nok ikke så meget at sige til at jeg afskyer julen, og helt ærligt ville jeg hellere have været den foruden fremfor at have haft de oplevelser jeg har..
Jeg vil faktisk sige stakkels mig for overhovedet at have holdt jul, for den har aldrig været god, og jeg har ingen gode minder derfra..