til jer/dem som IKKE holder JUL

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2011

samantha1986

Anonym skriver:

har læst om nogen herinde fra som ikke gider JUl...fordi de synes det hele går op i penge osv osv...

mange gider ingen gang pynte op, stakkels børn tænker jeg virkelig bare ...

kan godt forstå dem med en anden tro, men det er ik så meget dem jeg tænker på...

Jeg er en af dem der godt kunne undvære jul, men jeg tror det vil ændre sig når der kommer børn til.

Samtdig vil jeg sige at de børn hvor forældrene ikke gider jul, har måske aldrig prøvet andet, og derfor tror jeg heller ikke de føler de går glip af noget. Kan jo også ske der bliver holdt lidt for børnenes skyld

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2011

An&Jo

Anonym skriver:

har læst om nogen herinde fra som ikke gider JUl...fordi de synes det hele går op i penge osv osv...

kan godt forstå dem med en anden tro, men det er ik så meget dem jeg tænker på...

Jamen så er mit barn et af de såkaldte "stakkels børn", for her er IKKE pyntet op, og jeg er faktisk gået såvidt som til at at han heller ikke får en gave fra mig..

Han er 20mdr, og forstår det ikke alligevel, han får gave af familien, men ikke fra mig, han får så meget af mig i hverdagene..

Jeg direkte afskyer julen og alt omkring den, og jeg er bare glad for at hans far kan give ham nogle traditioner, for de kommer ikke til at komme fra min side.. Hvis ikke der var så meget "påvirkning" fra alle sider, så ville jeg melde mig fuldstændig ud af det..

Det kan være jeg bedre kan lide julen på et tidspunkt, men lige nu har jeg kun ene dårlige minder om julen, og absolut ingen gode..

Til gengæld kan jeg den 24 december kl 12:30 "fejre" at det var der jeg for første gang nogensinde var med i en bil der kørte galt, og at jeg derfor skulle tilbringe hele dagen på skadestuen, væk fra mit barn og alle de andre..

De foregående juleaftener før denne, er gået med at min far har "truet" med selvmord, og derefter drukket sig skide stiv og er gået i seng..

Jeg vil bestemt ikke sige mit barn er stakkels, for han mangler ingenting, og så længe han er så lille, så er det helt bestemt at jeg ikke vil gøre noget somhelst ud af julen!!

Faktisk kan jeg blive virkelig harm over din udtalelse, for der er MANGE forskellige årsager til at folk ikke fejrer jul, og der er ingen der kan gøre sig til dommer overfor om det er synd for børnene.. Måske omverdenen skulle tænke sig lidt om i stedet og tænke på hvor materialistiske vores børn er blevet, og hvor opblæst julen er blevet?? I denne tid ville jeg ønske at jeg var født for 100 år siden, for tror helt ærligt at folk værdsatte denne tid meget mere end de gør nu.. For nu går det hele op i gaver, og hvem får flest osv.. JEG GIDER DET SIMPELTHEN IKKE!!

Anmeld

21. december 2011

sarahb

Anonym skriver:

Hej,
Vi holder jul hos mine forældre men herhjemme pynter vi ikk op. Og det mener jeg bestemt ikke gør at mine børn er stakler. Jeg gider ikk se på det pynt og mener at vi julehygger og nyder december selvom vi ikke har nisser overalt. Vi tager så i tivoli og ser juleudatilingen, i zoo til jule værksted og i lyngby centret og tilbringer tid ved deres juleudstilling. Synes ikke mine børn lider over der ikk er rødt og nisseagtigt herhjemme.
Men vi har en dekoration stående som isaac har lavet i børnehaven. Så juler vi når vi kommer over til bedsteforældrene.

Anmeld

21. december 2011

sarahb

Anonym skriver:

okay jeg synes da det er synd for de børn som ikke får lov at holde jul, hva så når de kommer i børnehave og skole og kommer med deres nye fede ting de har fået i julegave, tror da de børn blir lidt kede...

men altså... kom bare til at tænke på det..

go jul til dig også

Pr det kommer helt an på hvordan man er opdraget. Min mands niecer og nevøer ved godt at de ikke holder jul. Og de ikke kan fortælle om gaver osv når de kommer i skole igen. Men det kan de til gengæld så når der er Eid. Det er deres "jul" hvor børnene bliver forkælet osv.
Det er vel hvad forældrene gør det til og hvordan de forklarer deres børn om grunden. For man kan sagtens komme i skole i januar og stadig være glad for de andre børn og deres gaver uden man selv skal flashe.

Anmeld

21. december 2011

sarahb

Anonym skriver:

okay jeg synes da det er synd for de børn som ikke får lov at holde jul, hva så når de kommer i børnehave og skole og kommer med deres nye fede ting de har fået i julegave, tror da de børn blir lidt kede...

men altså... kom bare til at tænke på det..

go jul til dig også

Pr det kommer helt an på hvordan man er opdraget. Min mands niecer og nevøer ved godt at de ikke holder jul. Og de ikke kan fortælle om gaver osv når de kommer i skole igen. Men det kan de til gengæld så når der er Eid. Det er deres "jul" hvor børnene bliver forkælet osv.
Det er vel hvad forældrene gør det til og hvordan de forklarer deres børn om grunden. For man kan sagtens komme i skole i januar og stadig være glad for de andre børn og deres gaver uden man selv skal flashe.

Anmeld

21. december 2011

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Jamen så er mit barn et af de såkaldte "stakkels børn", for her er IKKE pyntet op, og jeg er faktisk gået såvidt som til at at han heller ikke får en gave fra mig..

Han er 20mdr, og forstår det ikke alligevel, han får gave af familien, men ikke fra mig, han får så meget af mig i hverdagene..

Jeg direkte afskyer julen og alt omkring den, og jeg er bare glad for at hans far kan give ham nogle traditioner, for de kommer ikke til at komme fra min side.. Hvis ikke der var så meget "påvirkning" fra alle sider, så ville jeg melde mig fuldstændig ud af det..

Det kan være jeg bedre kan lide julen på et tidspunkt, men lige nu har jeg kun ene dårlige minder om julen, og absolut ingen gode..

Til gengæld kan jeg den 24 december kl 12:30 "fejre" at det var der jeg for første gang nogensinde var med i en bil der kørte galt, og at jeg derfor skulle tilbringe hele dagen på skadestuen, væk fra mit barn og alle de andre..

De foregående juleaftener før denne, er gået med at min far har "truet" med selvmord, og derefter drukket sig skide stiv og er gået i seng..

Jeg vil bestemt ikke sige mit barn er stakkels, for han mangler ingenting, og så længe han er så lille, så er det helt bestemt at jeg ikke vil gøre noget somhelst ud af julen!!

Faktisk kan jeg blive virkelig harm over din udtalelse, for der er MANGE forskellige årsager til at folk ikke fejrer jul, og der er ingen der kan gøre sig til dommer overfor om det er synd for børnene.. Måske omverdenen skulle tænke sig lidt om i stedet og tænke på hvor materialistiske vores børn er blevet, og hvor opblæst julen er blevet?? I denne tid ville jeg ønske at jeg var født for 100 år siden, for tror helt ærligt at folk værdsatte denne tid meget mere end de gør nu.. For nu går det hele op i gaver, og hvem får flest osv.. JEG GIDER DET SIMPELTHEN IKKE!!

det er jo din menning.. og jeg har min og det har jeg absolut lov til...

så at du bliver harm er jeg ligeglad med.

er ked af at høre om din ulykke... heldigvis lever du jo endnu...

Anmeld

21. december 2011

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

Hej,
Vi holder jul hos mine forældre men herhjemme pynter vi ikk op. Og det mener jeg bestemt ikke gør at mine børn er stakler. Jeg gider ikk se på det pynt og mener at vi julehygger og nyder december selvom vi ikke har nisser overalt. Vi tager så i tivoli og ser juleudatilingen, i zoo til jule værksted og i lyngby centret og tilbringer tid ved deres juleudstilling. Synes ikke mine børn lider over der ikk er rødt og nisseagtigt herhjemme.
Men vi har en dekoration stående som isaac har lavet i børnehaven. Så juler vi når vi kommer over til bedsteforældrene.

det var da os en god ting... det kan godt misforståes det jeg har skrevet, for julepynten gør ik noget om den er der eller ej, men det er bare det med juleaften jeg synes er MEGA synd for de stakkels Børn der ik får lov at Holde Jul, fordi Forældrene har set sig sure på julen eller bare ikke gider...

jeg hadede også Julen inden jeg fik min søn, fordi min mor døde og jeg kunne blive ved med at skrive om hvorfor jeg hadede julen... men min søn elsker julen, pynten , hyggen, stemningen osv osv....

Anmeld

21. december 2011

Gaia

Nadia&Daniel skriver:

Min familie holder ikke jul, og da jeg boede hjemme holdte jeg heller ikke jul. Og jeg er ALDRIG gået glip af noget, og har ALDRIG manglet noget.. Juleaften er kun én aften, jeg fik gaver på mange andre dage og masser af god mad, både juleaften og de 364 andre dage

Er bare nysgerrig anlagt, så håber det er ok at jeg spØrg hvorfor din familie ikke holder jul?

Anmeld

21. december 2011

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Muhmi skriver:

Nu holder jeg selv jul og elsker det... Men for at svare på dit spørgsmål, så ved de børn der ikke holder jul jo ikke hvad de går glip af... Nogle gange synes jeg egentlig også at det kan være synd for børnene, hvis forældre holder jul i så stor stil at børnene bliver forkælede og forvente... Der er nogle børn der får så mange gaver og ikke mindst dyre gaver at hvis de så en dag får en gave som er mindre dyr og noget de ikke har forlangt at få til jul, så smider de bare den gave til side og går videre med de tusind andre gaver de får... Ikke mindst er det synd for børnene at de bliver forkælede og forvente, men det er dælme også nederen at være den der har købt en gave der bare bliver smidt til side og der bliver sagt "tak" på en måde som egentlig betyder "Lortegave men ok, jeg kan rage mere til mig" Trust me, jeg har prøvet det..

Gav det nogen mening?

den kan jeg godt følge dig i.

Anmeld

21. december 2011

Gaia

Personligt elsker jeg julen og juler alt hvad jeg kan, men jeg synes ikke det er synd for de børn som ikke holder kul. For hvis de ikke er vant til det og aldrig har holdt det, så ved de jo heller ikke hvad det er. Vi synes jo heller ikke det er synd for kristne børn at de ikke fejre eid vel, eller at vi ikke fejre en anden højtid der høre en helt tredje religion til så den vej kan man også vende det. Jeg synes mere det er synd for de børn som oplever julen som skidt i forhold til forældre der drikke, slås osv. Det er fandme synd! Men at du ikke fejre jul fordi det ikke er en del af din tradition eller religion ( som forøvrig er tæt forbundet og tilsammen udgøre grundpillen i vores enkelte kulturer? De tre ting er så tæt forbundet og formet af hinanden. Hvilket jo er smadder interessant)  er altså ikke synd. Så bare min mening  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.