Anonym skriver:
har læst om nogen herinde fra som ikke gider JUl...fordi de synes det hele går op i penge osv osv...
mange gider ingen gang pynte op, stakkels børn tænker jeg virkelig bare ...
kan godt forstå dem med en anden tro, men det er ik så meget dem jeg tænker på...
Jamen så er mit barn et af de såkaldte "stakkels børn", for her er IKKE pyntet op, og jeg er faktisk gået såvidt som til at at han heller ikke får en gave fra mig..
Han er 20mdr, og forstår det ikke alligevel, han får gave af familien, men ikke fra mig, han får så meget af mig i hverdagene..
Jeg direkte afskyer julen og alt omkring den, og jeg er bare glad for at hans far kan give ham nogle traditioner, for de kommer ikke til at komme fra min side.. Hvis ikke der var så meget "påvirkning" fra alle sider, så ville jeg melde mig fuldstændig ud af det..
Det kan være jeg bedre kan lide julen på et tidspunkt, men lige nu har jeg kun ene dårlige minder om julen, og absolut ingen gode..
Til gengæld kan jeg den 24 december kl 12:30 "fejre" at det var der jeg for første gang nogensinde var med i en bil der kørte galt, og at jeg derfor skulle tilbringe hele dagen på skadestuen, væk fra mit barn og alle de andre..
De foregående juleaftener før denne, er gået med at min far har "truet" med selvmord, og derefter drukket sig skide stiv og er gået i seng..
Jeg vil bestemt ikke sige mit barn er stakkels, for han mangler ingenting, og så længe han er så lille, så er det helt bestemt at jeg ikke vil gøre noget somhelst ud af julen!!
Faktisk kan jeg blive virkelig harm over din udtalelse, for der er MANGE forskellige årsager til at folk ikke fejrer jul, og der er ingen der kan gøre sig til dommer overfor om det er synd for børnene.. Måske omverdenen skulle tænke sig lidt om i stedet og tænke på hvor materialistiske vores børn er blevet, og hvor opblæst julen er blevet?? I denne tid ville jeg ønske at jeg var født for 100 år siden, for tror helt ærligt at folk værdsatte denne tid meget mere end de gør nu.. For nu går det hele op i gaver, og hvem får flest osv.. JEG GIDER DET SIMPELTHEN IKKE!!