til jer/dem som IKKE holder JUL

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2011

Muhmi

Anonym skriver:

Er det ikke super synd for Børnene, hvordan takler de at alle andre holder jul osv ?????

Nu holder jeg selv jul og elsker det... Men for at svare på dit spørgsmål, så ved de børn der ikke holder jul jo ikke hvad de går glip af... Nogle gange synes jeg egentlig også at det kan være synd for børnene, hvis forældre holder jul i så stor stil at børnene bliver forkælede og forvente... Der er nogle børn der får så mange gaver og ikke mindst dyre gaver at hvis de så en dag får en gave som er mindre dyr og noget de ikke har forlangt at få til jul, så smider de bare den gave til side og går videre med de tusind andre gaver de får... Ikke mindst er det synd for børnene at de bliver forkælede og forvente, men det er dælme også nederen at være den der har købt en gave der bare bliver smidt til side og der bliver sagt "tak" på en måde som egentlig betyder "Lortegave men ok, jeg kan rage mere til mig" Trust me, jeg har prøvet det..

Gav det nogen mening?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2011

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Nu holder jeg selv jul og elsker det... Men for at svare på dit spørgsmål, så ved de børn der ikke holder jul jo ikke hvad de går glip af... Nogle gange synes jeg egentlig også at det kan være synd for børnene, hvis forældre holder jul i så stor stil at børnene bliver forkælede og forvente... Der er nogle børn der får så mange gaver og ikke mindst dyre gaver at hvis de så en dag får en gave som er mindre dyr og noget de ikke har forlangt at få til jul, så smider de bare den gave til side og går videre med de tusind andre gaver de får... Ikke mindst er det synd for børnene at de bliver forkælede og forvente, men det er dælme også nederen at være den der har købt en gave der bare bliver smidt til side og der bliver sagt "tak" på en måde som egentlig betyder "Lortegave men ok, jeg kan rage mere til mig" Trust me, jeg har prøvet det..

Gav det nogen mening?

ja det gav meget menning, og det har du fuldstændig ret i, det er så lidt en hel anden sag, men ja det er heller ikke smart de børn som har det sådan....

tak fordi du svarede mig

Anmeld

21. december 2011

4kløver

Jeg høre så under dem der kun holder jul fordi jeg har børn.. tror ikke jeg ville holde det vis jeg ikke havde børn..

Anmeld

21. december 2011

Nolle

Anonym skriver:

Er det ikke super synd for Børnene, hvordan takler de at alle andre holder jul osv ?????

Altså bare fordi man ikke får gaver, kan man godt hygge sig alligevel ! .. Jeg har fuld respekt få dem der ikke gider eller hvordan. Fordi de skaber sine egene traditioner.. Jeg kan ikke se hvorfor det skal være synd få børene, få hvis de er opvosket med det ligger de jo ikke mærk til det er forkert..

Det jo mere synd få folk der går rund og har ondt af dem.. 

Go jul

Anmeld

21. december 2011

Anonym trådstarter

4kløver skriver:

Jeg høre så under dem der kun holder jul fordi jeg har børn.. tror ikke jeg ville holde det vis jeg ikke havde børn..

Anmeld

21. december 2011

Anonym trådstarter

schonert skriver:

Altså bare fordi man ikke får gaver, kan man godt hygge sig alligevel ! .. Jeg har fuld respekt få dem der ikke gider eller hvordan. Fordi de skaber sine egene traditioner.. Jeg kan ikke se hvorfor det skal være synd få børene, få hvis de er opvosket med det ligger de jo ikke mærk til det er forkert..

Det jo mere synd få folk der går rund og har ondt af dem.. 

Go jul

okay jeg synes da det er synd for de børn som ikke får lov at holde jul, hva så når de kommer i børnehave og skole og kommer med deres nye fede ting de har fået i julegave, tror da de børn blir lidt kede...

men altså... kom bare til at tænke på det..

go jul til dig også

Anmeld

21. december 2011

Nolle

Anonym skriver:

okay jeg synes da det er synd for de børn som ikke får lov at holde jul, hva så når de kommer i børnehave og skole og kommer med deres nye fede ting de har fået i julegave, tror da de børn blir lidt kede...

men altså... kom bare til at tænke på det..

go jul til dig også

Det er jo ikke synd få dem, så holder de jo nok noget andet isted for. skal de så have ondt af de børen i skole eller børenehaven fordi de ikke holder det de holder ?

.. Der må være en grund til de ikke holder jul. Der jo nogen der ikke holder jul men så holder de en KÆMPE fødsesldag, få det er jo barnets dag, i sted få man får gaver på en andens dag, som man gør her til jul .. 

Anmeld

21. december 2011

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Min familie holder ikke jul, og da jeg boede hjemme holdte jeg heller ikke jul. Og jeg er ALDRIG gået glip af noget, og har ALDRIG manglet noget.. Juleaften er kun én aften, jeg fik gaver på mange andre dage og masser af god mad, både juleaften og de 364 andre dage

Anmeld

21. december 2011

Anonym trådstarter

Nadia&Daniel skriver:

Min familie holder ikke jul, og da jeg boede hjemme holdte jeg heller ikke jul. Og jeg er ALDRIG gået glip af noget, og har ALDRIG manglet noget.. Juleaften er kun én aften, jeg fik gaver på mange andre dage og masser af god mad, både juleaften og de 364 andre dage

dejligt at høre

Anmeld

21. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Vi holder ikke jul, da vi er muslimer, men jeg synes da bestemt ikke, det er synd for mine børn, de ikke holder det. Og det end at andre børn kommer i skole efter ferien med nye ting osv, jamen så får vores børn gaver på andre tidspunkter til vores højtider, og især mine børn får gennem hele året og ikke på bestemte dage (vi holder heller ikke fødselsdag). De dage de har holdt jule tamtam i min datters DP, har jeg holdt hende hjemme, og så har vi nydt at have en dag sammen . Så synd - absolut ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.