Bruger vi for meget i mad penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2011

Anonym trådstarter

Darling<3 skriver:

Jeg ville sagtens kunne handle sådan hvis jeg var alene, men min kæreste er det mest kræsne væsen jeg kender, han spiser ikke halvdelen af hvad vi andre gør, du ved - almindelige retter

Ja, hvis man var alene ville det nok være noget andet tror jeg. Så ville jeg nok også have mere tendens til impulsive handle ture tror jeg .. Så han er altid med til at planlægge jeres mad eller hvordan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2011

grøn · ært

Okay, WOW! Jeg har læst dit indlæg igen-og-igen, for jeg tænkte du bestemt måtte mene om ugen. Men det kan jeg godt se du ikke gør... 
Vi er to voksne og spiser altså for 3500-4000 kroner om måneden/800-1000 kroner om ugen.......!!! Men jeg køber så heller aldrig noget færdiglavet. Alt bliver lavet fra bunden af! Hotwings ol. er bandlyst her i huset. Og vi spiser stort set aldrig ude. Kødet vi køber er altid fra danmark og økologisk. Det samme er vores grøntsager.

De penge der er tilovers pr. uge bliver lagt til siden til baby'en eller til en biograftur ol. Og det er så også oftest, at der er penge til overs. Men jeg ville ALDRIG kunne lave mad for mindre end 3000 om måned til min kæreste og mig!

Anmeld

18. december 2011

Anonym trådstarter

grøn · ært skriver:

Okay, WOW! Jeg har læst dit indlæg igen-og-igen, for jeg tænkte du bestemt måtte mene om ugen. Men det kan jeg godt se du ikke gør... 
Vi er to voksne og spiser altså for 3500-4000 kroner om måneden/800-1000 kroner om ugen.......!!! Men jeg køber så heller aldrig noget færdiglavet. Alt bliver lavet fra bunden af! Hotwings ol. er bandlyst her i huset. Og vi spiser stort set aldrig ude. Kødet vi køber er altid fra danmark og økologisk. Det samme er vores grøntsager.

De penge der er tilovers pr. uge bliver lagt til siden til baby'en eller til en biograftur ol. Og det er så også oftest, at der er penge til overs. Men jeg ville ALDRIG kunne lave mad for mindre end 3000 om måned til min kæreste og mig!

Hehe sjovt at se hvor forskellige beløb vi bruger . Her er der ingen økologiske ting i huset, det vil vi ikke bruge penge på....Vi har det fint med de "normale" ting..

Vi ville aldrig have råd til så stort et mad forbrug som jer, da vi er på SU

Anmeld

18. december 2011

MorTilEn2013Dreng

Altså vi har haft sådan noget omkring budget på handlesskolen og der regnede vi ud at to voksene lever ihvertfald for 2500 kr om måneden med alt det der hører til et hjem.. Så nej 1200 er sgu ikke meget 

Anmeld

18. december 2011

Anonym trådstarter

Malou&Anders skriver:

Altså vi har haft sådan noget omkring budget på handlesskolen og der regnede vi ud at to voksene lever ihvertfald for 2500 kr om måneden med alt det der hører til et hjem.. Så nej 1200 er sgu ikke meget 

Så meget vil vi ikke give til mad budget, når vi er på SU. ALT for meget

Anmeld

18. december 2011

MorTilEn2013Dreng

Anonym skriver:

Så meget vil vi ikke give til mad budget, når vi er på SU. ALT for meget

Ja su er ikke ret meget.. Men synes det sejt i kan have det på 1200 

Anmeld

18. december 2011

Anonym trådstarter

Malou&Anders skriver:

Ja su er ikke ret meget.. Men synes det sejt i kan have det på 1200 

Nej nemlig. Men tak

Anmeld

18. december 2011

-Sigrid-

I starten af graviditeten levede vi også for 4500 om måneden, hvor de 2000 gik til husleje og så var der jo ting som gaver, transport og internet osv for de sidste 2500 - og jeg syntes at vi levede... Ja, som konger vil jeg i hvert fald ikke sige, så syntes det er imponerende at I kan leve for 1200! 

Og INGEN økologi - med mindre det var på tilbud til mindre end det normale 

Anmeld

18. december 2011

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

I starten af graviditeten levede vi også for 4500 om måneden, hvor de 2000 gik til husleje og så var der jo ting som gaver, transport og internet osv for de sidste 2500 - og jeg syntes at vi levede... Ja, som konger vil jeg i hvert fald ikke sige, så syntes det er imponerende at I kan leve for 1200! 

Og INGEN økologi - med mindre det var på tilbud til mindre end det normale 

Ja, det kræver også en god planlægning med de mad penge, men det lykkes hver gang, og udover det giver vi også plads til impulsive ting..hvis vi nu har lyst til at hygge med is en fredag aften, så er der plads til det . Økologiske ting bliver der heller ikke købt her, det interesere os ikke

Anmeld

18. december 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Hold da op, 800-900 kr. er da også et super flot mad budget vil jeg sige

Tak Vi handler i Lidl og Netto og laver altid madplan. Et par gange om ugen får vi så rester fra fryseren, da jeg ofte laver dobbeltportion, og så er det dejlig nemt lige at varme i en travl hverdag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.