Hvem har ret i denne dialog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2011

Tvillingemor80

Det er desværre købers fejl når huen ikke bliver prøvet og kontrolleret med det samme.. Er ret sikker på du også vil få det afvide i en butik, hvis du kommer efter returrets fristen og siger det er en forkert størrelse..

Medmindre der er en fejl på varen (fx syningen går op), så er hverken butikker eller private forpligtet til at tage noget retur, heller ikke de første 14 dage, det er bare en service som mange yder frivilligt..

Men kan godt forstå det er surt at købe noget der ikke passer.. Ta i mod tilbudet om at sende den retur og de kigger på den.. måske de kan rette den til ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

Anonym trådstarter

Tvillingemor90 skriver:

Det er desværre købers fejl når huen ikke bliver prøvet og kontrolleret med det samme.. Er ret sikker på du også vil få det afvide i en butik, hvis du kommer efter returrets fristen og siger det er en forkert størrelse..

Medmindre der er en fejl på varen (fx syningen går op), så er hverken butikker eller private forpligtet til at tage noget retur, heller ikke de første 14 dage, det er bare en service som mange yder frivilligt..

Men kan godt forstå det er surt at købe noget der ikke passer.. Ta i mod tilbudet om at sende den retur og de kigger på den.. måske de kan rette den til ?

Jeg henvendte mig ikke EFTER fristen men på sidstedagen. 

Men jeg tror faktisk ikke at sælger havde været mere medgørlig hvis jeg havde skrevet dagen eftermodtagelsen. Hun er dog alligevel gået med til at give mig pengene retur så hun kan jo nok godt se at fejlen var hendes.

Anmeld

19. november 2011

Tvillingemor80

Anonym skriver:

Jeg henvendte mig ikke EFTER fristen men på sidstedagen. 

Men jeg tror faktisk ikke at sælger havde været mere medgørlig hvis jeg havde skrevet dagen eftermodtagelsen. Hun er dog alligevel gået med til at give mig pengene retur så hun kan jo nok godt se at fejlen var hendes.

Dejligt  Tillykke med det

Anmeld

19. november 2011

mor-til-vanessa

Jeg synes sælger burde tage sin hue retur, eftersom at det er hende der har valgt hvilken størrelse den skulle sys i. 

MEN nu er der fortrydelsesret i 14 dage og det har køber ikke overholdt. Så kan det godt være det ikke var koldt nok til hue, men det er købers ansvar at prøve huen alligevel. 

Så vil helt klart sige at den nu ligger på køber, som ikke har overholdt fortrydelses perioden. Mega Ærgeligt! Men sådan er det. Sådan ville det også være hvis det var i en butik den var købt i. 

Anmeld

19. november 2011

chael

Anonym skriver:

Jamen jeg kan da godt afsløre at jeg er køber.

Det gjorde jeg, fordi det ikke var koldt nok til at tage den i brug da vi fik den og fordi jeg stolede på at sælger havde styr på hvilken størrelse vi skulle have.

Jeg kontakter sælger efter 14 dage og derved er det inden for returretten.

Jeg gør naturligvis "et nummer ud af det" da det er en hue til 200 kr og jeg ikke blot kan smide pengen ud af vinduet på den måde. Havde det været en butik, havde jeg jo fået pengene tilbage uden vrøvl.

Endnu en gang er huen ikke specialsyet, det er en standardstørrelse.

Som jeg kan forstå det, er det standard mål, og når man har betalt for en vare, så er den betalt, så har man ikke krav på retur, med mindre den er defekt.

Hvis du havde købt sen i en forretning, ville du have prøvet den først.

Når man handler over nettet, har man 14 dages retur ret, derfor fatter jeg slet ikke du ikke har prøvet den på din søn. Så kunne du snildt have sendt den tilbage.

Men jeg mener Sælger er i sin bedste ret og at køber til en anden gang må tænke sig bedre om!!!

*Camilla

Anmeld

19. november 2011

Anonym trådstarter

mor-til-vanessa skriver:

Jeg synes sælger burde tage sin hue retur, eftersom at det er hende der har valgt hvilken størrelse den skulle sys i. 

MEN nu er der fortrydelsesret i 14 dage og det har køber ikke overholdt. Så kan det godt være det ikke var koldt nok til hue, men det er købers ansvar at prøve huen alligevel. 

Så vil helt klart sige at den nu ligger på køber, som ikke har overholdt fortrydelses perioden. Mega Ærgeligt! Men sådan er det. Sådan ville det også være hvis det var i en butik den var købt i. 

Jeg har da netop overholdt den da jeg skrev på 14. dagen.

Anmeld

19. november 2011

Englehår

Profilbillede for Englehår
Nu har du jo fået sælger til, at tage huen retur.. så det vil jeg egentlig ikke kommentere så meget videre på..
Men jeg ville sandelig gerne vide hvem sælger er - sikke én flot service hun yder ved alligevel, at tage huen tilbage..

Anmeld

19. november 2011

Anonym trådstarter

Som jeg kan forstå det, er det standard mål, og når man har betalt for en vare, så er den betalt, så har man ikke krav på retur, med mindre den er defekt.

Hvis du havde købt sen i en forretning, ville du have prøvet den først.

Når man handler over nettet, har man 14 dages retur ret, derfor fatter jeg slet ikke du ikke har prøvet den på din søn. Så kunne du snildt have sendt den tilbage.

Men jeg mener Sælger er i sin bedste ret og at køber til en anden gang må tænke sig bedre om!!!

*Camilla

Det er ikke altid at jeg prøver det Heg køber i en forretning først, jeg har faktisk aldrig mine børn med ude og handle og der kan det stadig byttes indenfor returretten. Derfor burde det også være tilfældet her da fejlen jo er fra sælges side og jeg har overholdt fristen.

SÅ det handler ikke om at tænke sig om, jeg er sikker på at sælger havde været lige så modvillig selvom jeg allerede skrev dagen efter modtagelsen.

Anmeld

19. november 2011

Anonym trådstarter

AnjaM skriver:

Nu har du jo fået sælger til, at tage huen retur.. så det vil jeg egentlig ikke kommentere så meget videre på..
Men jeg ville sandelig gerne vide hvem sælger er - sikke én flot service hun yder ved alligevel, at tage huen tilbage..

Jeg synes bestemt ikke at det er god service når man jo virkelig skulle kæmpe for det! 

Hun sager kun ja fordi hun ikke længere kunne finde på undskyldninger for at det ikke var hendes fejl at hun har sendt mig en for stor hue.

Anmeld

19. november 2011

Darling<3

Anonym skriver:

Jeg synes bestemt ikke at det er god service når man jo virkelig skulle kæmpe for det! 

Hun sager kun ja fordi hun ikke længere kunne finde på undskyldninger for at det ikke var hendes fejl at hun har sendt mig en for stor hue.

Jeg forstår vitterligt ikke hvorfor du virker sur når folk tager sælger's side??

Nu er hun gået med til at give dig de penge tilbage, så hvorfor ikke bare lukke tråden herfra??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.