Hvem har ret i denne dialog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2011

Anonym trådstarter

chael skriver:

Det er ren service forretningerne tilbyder, at du kan komme retur med varen. Det er ikke et krav kunden har.

En handel er en handel. Der gives kun retur ved reklamation.

Ikke hvis man har fortrudt, så det er ren service fra forrenigerne, du kan slå det op i købeloven!!

Når man køber på nettetn, så har man 14 dages fuld retur og fortrydelses ret, fordi man ikke kan se eller prøve ting, mærke dem og se om de lever op til forventningerne, men så er det også dig, som købers ansvar, at sørge for at prøve det inden de 14 dage.

Du kan ligeledes slå det op i købeloven, den er at finde hvis du googler

*Camilla

Og det er jo en reklamation at hun har sendt en hue i forkert størrelse på trods af mål.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

Anonym trådstarter

caceca skriver:

Køber har da fuldstændig ret.. 

for det første er det fuldstændigt ligegyldigt om hun prøver huen lige når den kommer ind af døren eller på 14 dagen, sagen er at hu overholdte tidsfristen!

-Og ensælger må være parat til at håndtere kunder af enhver slags og alle problemer uden at tonen bliver misvisende eller grov.

Hvis jeg havde købt den hue og havde fået samme behandling som køber her var jeg ski også blevet irreteret og skuffet over den behandling.

Thumps up til dig fordi du blev ved og til sidst fik hvad var dig berettiget

TaK for det og tak for forståelsen

Anmeld

19. november 2011

Anonym trådstarter

mg91 skriver:

Jeg forstår ikke rigtig hvorfor du spørger om folks mening, når du allerede fra trådens start er af den overbevisning at du har ret?  

Så kan du vel være ligeglad med hvad andre mener er rigtig/forkert.

Fordi jeg ærlig talt havde troet at lidt flere kunne se det fra min side.

Folk himler op om de 14 dage som jeg HAR overholdt og det er SLET ikke det det handler om. Det handler om at en sælger der har solgt en for stor vare, nægter at tage fejlen på sig og det havde hun sikkert også nægtet hvis jeg havde skrevet dagen efter modtagelsen.

Det handler om sælger der ingen steder oplyser at hun ikke har returret og ingen steder oplyser at farven er en specialfarve.

Det er rigtig mange ting som man som køber skulle gætte sig til eller burde have vidst.

Anmeld

19. november 2011

Anonym trådstarter

chael skriver:

Det er ren service forretningerne tilbyder, at du kan komme retur med varen. Det er ikke et krav kunden har.

En handel er en handel. Der gives kun retur ved reklamation.

Ikke hvis man har fortrudt, så det er ren service fra forrenigerne, du kan slå det op i købeloven!!

Når man køber på nettetn, så har man 14 dages fuld retur og fortrydelses ret, fordi man ikke kan se eller prøve ting, mærke dem og se om de lever op til forventningerne, men så er det også dig, som købers ansvar, at sørge for at prøve det inden de 14 dage.

Du kan ligeledes slå det op i købeloven, den er at finde hvis du googler

*Camilla

I øvrigt blev den prøvet på 14. dagen og dermed var den blevet sendt tilbage samme dag så jeg har da helt og aldeles overholdt købeloven!

Anmeld

19. november 2011

MisMille

Ved ikke hvem der har ret eller ikke ret..

Men det er tydeligt at kommunikation her er meget dårlig mellem sælger og køber. Synes faktisk ikke sælger holder den professionelle tone over for kunden, lige meget hvem der har ret eller ikke..

Forstår ikke hvorfor sælger ikke tilbyder at ombytte den til en størrelse mindre?? 

Selvfølgelig skal sælger ikke bare give penge retur, til dem der råber højest, men synes der mangler en dialog om at finde en løsning på problemet..   

Anmeld

19. november 2011

Gry91

Anonym skriver:

Fordi jeg ærlig talt havde troet at lidt flere kunne se det fra min side.

Folk himler op om de 14 dage som jeg HAR overholdt og det er SLET ikke det det handler om. Det handler om at en sælger der har solgt en for stor vare, nægter at tage fejlen på sig og det havde hun sikkert også nægtet hvis jeg havde skrevet dagen efter modtagelsen.

Det handler om sælger der ingen steder oplyser at hun ikke har returret og ingen steder oplyser at farven er en specialfarve.

Det er rigtig mange ting som man som køber skulle gætte sig til eller burde have vidst.

Okay, så stemmer overskriften ikke helt overens med din hensigt
Du spørger om hvem der har ret i denne dialog, så kommer folk jo med deres personlige mening. 

Skal ikke blande mig i hvad der er rigtig og forkert i jeres sag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.