Hvem har ret i denne dialog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2011

Anonym trådstarter

kirsti skriver:

Du spørger os hvem vi synes har ret og når vi så svarer sælger får vi af vide at det ikke passer men at sælger har fejlen. Hvis vi ik kan svare hvad vi synes hvorfor så spørge

Jamen hvordan kan det ikke være hendes fejl når huen er forkert?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

kirsti

Anonym skriver:

Jamen hvordan kan det ikke være hendes fejl når huen er forkert?

Hvis hun har oplyst der ik er fortrydelsesret når den laves på bestilling så var du jo "advaret" at der er for meget stofmængden nede ved brystet er vel mere eller mindre det samme uanset str det er jo modellen der er sådan. Har du målt omkredsen på huen? Passer målet med de cm du har oplyst?

Anmeld

19. november 2011

Anonym trådstarter

butterflyPhoto skriver:

Vil blot informere dig om at du som privat købet af privat forhandler, ikke har 14 dages returret i henhold til købeloven.

Blot til info.

Må også indrømme at jeg er på sælgers side. Men tag den med TS og få den afklaret én gang for alle.

Hilsen Christina

Nej men det ændrer jo ikke på at huen er for stor.

Sælger skriver selv at hun yder 14 dages returret men så åbenbart ikke på min vare fordi den åbenbart er specialsyet hvilket jeg ikke fik at vide da jeg købte den.

Da huen er for stor i forhold til de mål jeg har givet sælger og sælger derfor har valgt en forkert størrelse, kan det da ikke være andre end hendes fejl.

Anmeld

19. november 2011

Anonym trådstarter

kirsti skriver:

Hvis hun har oplyst der ik er fortrydelsesret når den laves på bestilling så var du jo "advaret" at der er for meget stofmængden nede ved brystet er vel mere eller mindre det samme uanset str det er jo modellen der er sådan. Har du målt omkredsen på huen? Passer målet med de cm du har oplyst?

Det er ikke oplyst nogle steder at der ingen returret er.

Den er meget større end de angivne mål.

Anmeld

19. november 2011

mor-til-vanessa

Anonym skriver:

Jeg har da netop overholdt den da jeg skrev på 14. dagen.

okay havde ikke læst hele tråden

men så synes jeg den ligger på hende

Anmeld

19. november 2011

Gry91

Anonym skriver:

Jeg har ikke sagt at jeg ikke vil have andres mening men jeg har vel lov til at argumentere for min ret?

Jeg forstår ikke rigtig hvorfor du spørger om folks mening, når du allerede fra trådens start er af den overbevisning at du har ret?  

Så kan du vel være ligeglad med hvad andre mener er rigtig/forkert.

Anmeld

19. november 2011

chael

Anonym skriver:

Det er ikke altid at jeg prøver det Heg køber i en forretning først, jeg har faktisk aldrig mine børn med ude og handle og der kan det stadig byttes indenfor returretten. Derfor burde det også være tilfældet her da fejlen jo er fra sælges side og jeg har overholdt fristen.

SÅ det handler ikke om at tænke sig om, jeg er sikker på at sælger havde været lige så modvillig selvom jeg allerede skrev dagen efter modtagelsen.

Det er ren service forretningerne tilbyder, at du kan komme retur med varen. Det er ikke et krav kunden har.

En handel er en handel. Der gives kun retur ved reklamation.

Ikke hvis man har fortrudt, så det er ren service fra forrenigerne, du kan slå det op i købeloven!!

Når man køber på nettetn, så har man 14 dages fuld retur og fortrydelses ret, fordi man ikke kan se eller prøve ting, mærke dem og se om de lever op til forventningerne, men så er det også dig, som købers ansvar, at sørge for at prøve det inden de 14 dage.

Du kan ligeledes slå det op i købeloven, den er at finde hvis du googler

*Camilla

Anmeld

19. november 2011

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Nej men det gjorde han ikke og jeg klagede på 14. dagen som jeg var helt berettiget til.

Jeg forstår stadig ikke, hvorfor du ikke lige hurtig prøvede den på, så du kunne se resultatet med det samme, så kan det være sælger også havde været mere samarbejdsvillig.. Men godt at I fandt ud af det, og så husk i fremtiden - altid at prøve tingene med det samme, så slipper du forhåbenligt for flere "fejl"-køb

Anmeld

19. november 2011

Nadia&Daniel

chael skriver:

Det er ren service forretningerne tilbyder, at du kan komme retur med varen. Det er ikke et krav kunden har.

En handel er en handel. Der gives kun retur ved reklamation.

Ikke hvis man har fortrudt, så det er ren service fra forrenigerne, du kan slå det op i købeloven!!

Når man køber på nettetn, så har man 14 dages fuld retur og fortrydelses ret, fordi man ikke kan se eller prøve ting, mærke dem og se om de lever op til forventningerne, men så er det også dig, som købers ansvar, at sørge for at prøve det inden de 14 dage.

Du kan ligeledes slå det op i købeloven, den er at finde hvis du googler

*Camilla

Anmeld

19. november 2011

caceca

Køber har da fuldstændig ret.. 

for det første er det fuldstændigt ligegyldigt om hun prøver huen lige når den kommer ind af døren eller på 14 dagen, sagen er at hu overholdte tidsfristen!

-Og ensælger må være parat til at håndtere kunder af enhver slags og alle problemer uden at tonen bliver misvisende eller grov.

Hvis jeg havde købt den hue og havde fået samme behandling som køber her var jeg ski også blevet irreteret og skuffet over den behandling.

Thumps up til dig fordi du blev ved og til sidst fik hvad var dig berettiget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.