Hvad er jeres kæreste eje? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2011

Zeus

morethanperfect skriver:

Åhh der er meget ..

Mine mac'ere , min iphone , mine billeder /fotoalbums , forlovelsesring , og mit spisebord 

Dit spisebord??

Der må ligge en historie bag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

HeidiØ

Uden tvivl min hovedpude!

Anmeld

10. november 2011

Camulla

Mette. skriver:

Altså af materielle ting?

Jeg selv eeelsker min Mulberry taske. Jeg har foræret mig selv den, og hvor er jeg bare glad for jeg gjorde det. Så kom frisk tøser, hvis hvilken ting i er virkelig glade for.

Den er lidt svær faktisk  Hi hi...

Tror mit kæreste eje var et armbånd, som jeg fik da min farmor døde. Hun havde det mest lækre armbånd, som var utrolig gammelt og jeg har i hele mit liv sagt, at det ville jeg gerne arve en dag. 

Da hun døde på hospice for et år siden, ledte jeg på hele hendes krop for at finde det s***e armbånd, men det var bare væk! Og sygeplejersjerne og de frivillige havde ikke set det! Det var svært at forstå...

Til begravelsen kom så hendes veninde hen til min med en lille slip fra en guldsmed, og fortalte mig, at hun havde givet hende armbåndet, hun skulle aflevere det til en guldsmed for at få graveret mit navn og cpr.nr. i det. Det var i forvejen en plade deri med hendes navn og cpr.nr. - det havde hun så fået slettet for at få sat mit i. Jeg ville dog hellere beholde det med hendes i - hun var virkelig mit et og alt og havde ikke andet familie end hende  Jeg var så taknemmelig over at hun havde givet det armbånd til mig!

Jeg fik det hentet og guldsmeden fortalte hvor specielt det var. Det var meget gammelt håndværk og karaten laves sjældent i Danmark længere. Men... han synes jeg skulle få det forstærket i alle leddene, det var så tyndt, så han ville ikke råde mig til at gå med det, før det var gjort. Men han ville have 4000 for at gøre det og de penge havde jeg ikke lige. Jeg har så en veninde i Kbh som arbejder i en smykkebutik og hun kunne få det gjort for 1275 så det fik jeg gjort. Hun sendte mig et billede af det færdige arbejde og det var så fint! Den dag hun skulle flyve til Aalborg for at give mig det, bliver det stjålet... Hun var på vej over til sin svigermor med hunden og da hun kom hjem er altandøren brudt ind alle hendes smykker incl. mit armbånd, deres fjernsyn, computere osv. er væk...

Jeg er så ked af det og savner det armbånd forfærdeligt meget. Nåede kun at have det i et par uger og der lå det i mit smykkeskrin. Det blev vurderet til 25.000 kr. og jeg fik lidt over 23.000 fra forsikringen, men vil jo hellere have armbåndet... Jeg fik dog en ny lækker seng og en tur til København, men for søren da, hvor er det ærgeligt... 

Ellers må mit kæreste eje være mit sommerhus, som jeg også arvede da hun døde. Det har vi dog til salg nu Hun har haft det siden 1951...

Her er billeder af begge dele: 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

10. november 2011

An&Jo

mit kæreste eje når det kommer til ting er helt klart min Iphone, man kan jo alt på den, og min har nærmest erstattet min computer når jeg er derhjemme..

Dog er min computer ved at brænde sammen nu og laver en masse knapt så sjove ting som at blinke med skærmen osv, så til januar når børnepengene kommer, ja så skal mor her have sin længe ventede macbook pro som jeg har ventet i maaaange år på at jeg kunne unde mig selv. nu er den relevant at købe både i forhold til mit kommende arbejde, men også fordi den bare lækker at se på.. men så kommer den nok os på listen over de ting jeg har som er mit kæreste eje..

men ved siden af min Iphone ligger min DKNY shopper bag jeg fik i fødselsdagsgave sidste år, den er blevet brugt hver eneste dag i skole og man kan faktisk slet ikke se det på den..

dog ville jeg gerne have sådan en mulberry taske, meen tør ikke tjekke prisen..

Anmeld

10. november 2011

MortilCilas

Mit babytæppe, som mine forældre købte lige inden jeg blev født, og er nu min søns, en bog jeg fik i dåbsgave, og min lille røde børne kuffert

Anmeld

10. november 2011

Mette.

Kloster skriver:

Mit kæreste eje må absolut være min mobil. En Sony X8.

Ellers jeg jeg nok næsten ligeså afhængig af min kalender. En lille pocket-model. Men har købt en helt anden model til næste år. En a la Filofax i læder. Også i skind. Ælllker min kalender....

Sikke en fin telefon. , den kan jeg godt forstå du er glad for.

Og ja, en kalender er også guld værd, jeg har selv en filofax, som trofast er med mig hverdag.

Anmeld

10. november 2011

Mette.

Kellie skriver:

Absolut min mp3-afspiller. En fiks lille model som jeg aldrig forlader hjemmet uden. Den kan jeg bare ik undvære.. 

Det lyder som en dejlig vane. Jeg har aldrig selv været meget for musik, så min ipod ligger desværre pænt herhjemme i skuffen. 

Anmeld

10. november 2011

Mette.

Mettemus skriver:

Jeg ved det faktisk ikke? Jeg troede ellers jeg var ret materialistisk ...

Måske mine jakker? Jeg kan ret godt lide overtøj af god (læs: halvdyr) kvalitet ...

Måske min Iphone? Hmm....

HVIS jeg havde sådan en taske ville det også være mit kæreste eje. Den har stået øverst på min ønskeseddel i fem år. Lige nu deler den plads med en frakke fra Boss Orange. Dumme SU

Det kan faktisk også være ret svært at udvælge hvad man bedst kan lide, selvom man tror man er vild med det hele. 

Den med tøj er jeg med på, eller overtøj, jeg er også vild med det i den dyre ende, ih hvor ville det være nemmere hvis man bedre kunne lide det billigere. 

- og jeg er forresten ret misundelig på din iphone! Gid su'en rak lidt længere.

- Måske du skulle prøve hammer trickets, for at se om der falder taske/ eller frakke af i juelgave. Man ved aldrig om det virker.

Anmeld

10. november 2011

Mette.

SussieThyssen skriver:

Uha..det kan jeg ikke sådan svare på.
Jeg har så mange ting, som jeg elsker, så jeg kan umuligt vælge en enkelt ting.

Og dog..hvis det virkeligt skal være, så må det ubetinget blive min farmors forlovelsesring, som jeg fik da hun døde. Jeg var 19 år dengang.
Og der følger en helt vidunderlig og rørende historie med til den.

Min farmor blev forlovet med en ung bankiersøn der hed Jakob, da hun var 16 år. Det var i 1906.
De skulle så giftes når min farmor blev 18.
Ca 14 dage før deres bryllup, stod min farmor i vinduet og ventede på at han skulle komme til te.
Hun ser ham stå af den hestetrukne sporvogn, skrå over gaden på vej til hendes gadedør, og lige før fortovet falder han sammen ramt af et hjerteslag.
Dengang han friede til hende fik hun ringen bundet til en buket violer og hun gik hele resten af sit liv med den. Nogle år senere mødte hun min farfar og forelskede sig i ham. De havde et vidunderligt ægteskab, men hun glemte aldrig sin Jakob og lagde aldrig ringen, som er af platin isat rosetter af koreller og små bitte brillianter.

Kærligst
Sussie

Det er også svært at vælge, og jo mere man tænker på alle sine fine ting jo sværere er det at vælge.

Men sikke en smuk historie, og hvor er den tragisk også. . Jeg kan godt forstå den ring har en stor værdi for dig og ikke mindst hele historien bag den. 

Anmeld

10. november 2011

Mette.

Clotte skriver:

Det er de 2 album jeg har med billeder fra min barndom , det er noget af det eneste jeg har fra da jeg var lille

Clotte

det er også et dejligt eje, jeg holder også meget af mine. Det er så dejligt at kigge tilbage på gode minder. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.