Hvordan med klargøring af MME?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2011

Kofoed.

Herhjemme koger vi 0.75 l vand om formiddagen og aften. Kommer den i termokande og hælder vand op vi skal bruge, kommer pulver i med det samme og stille den så til afkøling enten på bordet eller i et iskoldt vandbad.

ved ikke om det vil hjælpe jer, for det er bedst de i den unge alder, at mælken er så ny som mulig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

Frøken J.

Zeus skriver:

Jo det gør der nemlig, og med en unge der vil spise NU!, så bliver ventetiden dobbelt så lang

Det var derfor vi lavede den grønne allomin på forhånd, så den var klar til når vi skulle bruge den.. 

Hvis hendes mave fungerer på én af de andre mærker, så var det måske en idé at skifte mærke? Det bliver ikke anbefalet at skifte mærke, men hvis du helst ikke vil blande på forhånd..?

Mener at både NAN og HIPP skal blandes ved 40 grader, og HIPP er endda økologisk

Argh Har givet hende færdig NAN so far, men købte allomin fordi jeg læste det var bedre for maven.. Må tage besværet med!

Hmm.. Ville lige prøve at tømme et bryst ved udmalkning for at se hvor meget der var. Højre bryst, det med allermest mælk, kunne jeg kun få 50 ml ud fra efter det ikke var blevet spist fra i mindst 4 timer. Og der var mest tynd mælk Så kan da bgodt forstå hvis pigebarnet er sultent! Det var endda en kamp at malke de sidste 20 ml ud, så det må da være hårdt for hende..

Anmeld

6. november 2011

Frøken J.

K&S skriver:

Anytime, du spørger bare

Hihi, hun er jo også en lille fyldig dame, som måske bare har brug for mere end hun lige kan suge ud af dig

Ja, åbenbart! Men har lige tømt et fyldt bryst ved udmalkning, og der var kun 50 ml, selvom hun ikke har spist fra det i mindst 4 timer.. Og der vr mest af den tynde mælk

Anmeld

6. november 2011

Frøken J.

Nessie skriver:

Det lyder ligesom Daniel. Da han første gang fik suppleret med mme, så sov han lige i 5 timer i barnevognen, det havde vi ikke prøvet før. Om natten var jeg oppe og amme i halvanden time, ca. hver halvanden time, det holdt jeg til i en uge, så fik han mme, og staklen havde jo bare været sulten

Vi gjorde det helt forkert med mme, vi varmede det bare i mikroen, men vi fandt først ud af det da han var 7 mdr., så vi fortsatte bare på den måde

Det føles som en falliterklæring, selvom en god mor ikke sidder i babserne.. Men har bare ikke nok! Har lige malket et fyldt bryst ud, og der var ikke meget!

Anmeld

6. november 2011

Zeus

Frøken J. skriver:

Argh Har givet hende færdig NAN so far, men købte allomin fordi jeg læste det var bedre for maven.. Må tage besværet med!

Hmm.. Ville lige prøve at tømme et bryst ved udmalkning for at se hvor meget der var. Højre bryst, det med allermest mælk, kunne jeg kun få 50 ml ud fra efter det ikke var blevet spist fra i mindst 4 timer. Og der var mest tynd mælk Så kan da bgodt forstå hvis pigebarnet er sultent! Det var endda en kamp at malke de sidste 20 ml ud, så det må da være hårdt for hende..

Det er også dejlig mildt for maven Vi fik bare af vide af vores sp, at der ikke var nok næring i, hvis det udelukkende var det hun fik, og det var derfor vi skiftede mellem Allomin og HIPP.. Men én herinde fra, havde fået det modsatte af vide, at der var nok næring i, så hun kun behøvede at give den grønne.. De der sp'er nogen gange

Jeg kunne aldrig malke særligt meget ud, og jeg blev aldrig gode venner med malkedimsen.. Tror maks jeg kunne malke 30 ml af gangen på en normal gang, og når det bare fungerede, så røg der nemt 120-140 ml   Så den stoppede jeg hurtigt med at bruge Men hvis du er vant til den, og har fundet ud af hvordan man gør.....? Tja...... Der kan jeg ikke så godt rådføre dig

Jeg stoppede med at amme Isabella da hun var 3 uger, fordi det gik i stå, og Cajsa nåede jeg at amme 2-2 1/2 måned, men det var et helt bevidst valg at stoppe med Cajsa, og jeg havde egentlig mælk nok til at mætte hende 90% af tiden..

Anmeld

6. november 2011

Frøken J.

Zeus skriver:

Det er også dejlig mildt for maven Vi fik bare af vide af vores sp, at der ikke var nok næring i, hvis det udelukkende var det hun fik, og det var derfor vi skiftede mellem Allomin og HIPP.. Men én herinde fra, havde fået det modsatte af vide, at der var nok næring i, så hun kun behøvede at give den grønne.. De der sp'er nogen gange

Jeg kunne aldrig malke særligt meget ud, og jeg blev aldrig gode venner med malkedimsen.. Tror maks jeg kunne malke 30 ml af gangen på en normal gang, og når det bare fungerede, så røg der nemt 120-140 ml   Så den stoppede jeg hurtigt med at bruge Men hvis du er vant til den, og har fundet ud af hvordan man gør.....? Tja...... Der kan jeg ikke så godt rådføre dig

Jeg stoppede med at amme Isabella da hun var 3 uger, fordi det gik i stå, og Cajsa nåede jeg at amme 2-2 1/2 måned, men det var et helt bevidst valg at stoppe med Cajsa, og jeg havde egentlig mælk nok til at mætte hende 90% af tiden..

Jeg malker ved håndkraft, men har tidligere kunne malke 80 ml pr. bryst på bare 5-10 minutter, så det er en rimelig markant nedgang desværre! Men vil da godt tro man kan bruge allomin fuldt ud, det står der da i hvert fald på pakken. Er bare næsten nødt til at bruge den, ellers er det 72 kroner ud af vinduet :/

Men det er rart at høre fra andre, som ikke har fuldammet i lang tid

Anmeld

6. november 2011

K&S

Frøken J. skriver:

Ja, åbenbart! Men har lige tømt et fyldt bryst ved udmalkning, og der var kun 50 ml, selvom hun ikke har spist fra det i mindst 4 timer.. Og der vr mest af den tynde mælk

Har du tidligere kunne pumpe mere ud? For du kan aldrig pumpe ligeså meget ud, som Rose kan suge - fordi hun samtidig stimulerer brystet.

Anmeld

6. november 2011

K&S

Frøken J. skriver:

Jeg malker ved håndkraft, men har tidligere kunne malke 80 ml pr. bryst på bare 5-10 minutter, så det er en rimelig markant nedgang desværre! Men vil da godt tro man kan bruge allomin fuldt ud, det står der da i hvert fald på pakken. Er bare næsten nødt til at bruge den, ellers er det 72 kroner ud af vinduet :/

Men det er rart at høre fra andre, som ikke har fuldammet i lang tid

Du kan sagtens bruge Allomin fuldt ud, den er ligeså nærende og mættende som andre MME mærker.

Jeg mener altså godt, du kan fryse pulveret ned? Det var flere fra min mødregruppe blevet anbefalet af SP, fordi de også kun supplerede.

Anmeld

6. november 2011

Frøken J.

K&S skriver:

Har du tidligere kunne pumpe mere ud? For du kan aldrig pumpe ligeså meget ud, som Rose kan suge - fordi hun samtidig stimulerer brystet.

Har tidligere kunne malke 80 ml ud på meget kort tid, og også mere hvis jeg havde gidet fortsætte

Anmeld

6. november 2011

Mor til L&S

Hey Da Liva fik flaske sagde min sp at man varmer det afkølede kogte vand og putter mme i til sidst, så det har jeg altid gjort!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.