Hvordan med klargøring af MME?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2011

B&J

Frøken J. skriver:

Tak for svar Vil dog helst kun lave dem når jeg skal bruge dem, for jeg supplerer ikke ALLE amninger, det kommer an på om hun bliver mæt hos mig, så det er lidt svært at planlægge

ja det kan jeg godt forstå det var også fordi daniel fik jo hele tiden han kunne ikke finde ud af at et bryst er = mad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

Frøken J.

Sabina skriver:

Hej ..:-)

Du gør det helt rigtige .

Vi koger også vand, og hælder det i en stor flaske, så der er til flere gange (gør de fleste jeg kender, som bruger MME hverdag og til at supplere op med)

Så når der skal gives hælder du vandet i sutteflasken og derefter pulver i :-) også opvarmer du det i nogle minutter indtil maden er perfekt :-)

Tak skal du have! Så er jeg ikke helt skævt fra den! Men hvor varmt skal det egentlig være? PLejer bare at give det 20 sekunder ved fuld effekt, så er det lunkent, men det skal måske være varmere?

Anmeld

6. november 2011

Frøken J.

Janni. skriver:

Helt rigtig som du gør, vi gjorde næsten som dig. Eneste forskel var at vi lod vandet kog og i stedet for at fylde i sutteflasker, så tog vi en stor saftevands kande og hældte det i, så havde vi vand til en hel dag.

Rengjorde den om aftenen, og kogte nyt næste morgen. 

Du skal slet ikke være så usikker på dig selv, du klarer det nemlig 110 % godt...! 

Tak for svar God idé med vand til hele dagen! Ellers skal man jo venter på det køler ned hver gang, det havde jeg ikke tænkt på!

Anmeld

6. november 2011

Frøken J.

Sifling skriver:

Her hjemme laver vi flasker når de skal bruges, for at mælken er så frisk som muligt.. den første måned kogte vi vandet, hældte på flaske, satte flasken i en skål med koldt vand indtil den var ca 40C, pyttede pulver i og så passede det ca med temp.. Det tog sin tid, så nu bruger vi afkølet kogt vand, hvor vi så tilsætter en lille smule kogende vand, så det får den rigtige temp, og tilsidst mælkepulveret Men vi opbevarer ikke det kogte vand i køleskab, det står bare ude i tildækkede flasker

Hvordan vidste du det var 40 grader? Brugte du termometer eller?

Anmeld

6. november 2011

Janni.

Frøken J. skriver:

Tak for svar God idé med vand til hele dagen! Ellers skal man jo venter på det køler ned hver gang, det havde jeg ikke tænkt på!

Man kan jo lige så godt gøre det så nemt som muligt når nu det er. 

Anmeld

6. november 2011

Frøken J.

K&S skriver:

Vi kogte vand og hældte det på flasker og satte dem i køleskab, når det var afkølet. Når vi skulle bruge en flaske varmede vi den op til spisetemperatur, fyldte pulver i, rystede og værs'go :-) Min SP sagde at næringsstofferne går tabt, hvis man varmer pulveret med i mikroen...! Vi har aldrig lavet flere flasker klar, jeg kunne godt lide de var helt friske hver gang :-) 

Super, så pulver i efter opvarmning. Men hvor varmt skal det egentlig være? Det har jeg været meget i tvivl om.. Har opvarmet det til lunkent so far

Anmeld

6. november 2011

Maja_4000

Vi gjorde som sp (og sygeplejeskerne på barselsgangen) sagde .. 

Vi kogte vand , hældte på flasker , opbevarede det i køleskabet .. Når de skulle bruges varmede vi det i mikroovnen og så kom vi pulveret i ..

Anmeld

6. november 2011

K&S

Frøken J. skriver:

Super, så pulver i efter opvarmning. Men hvor varmt skal det egentlig være? Det har jeg været meget i tvivl om.. Har opvarmet det til lunkent so far

Hvis du drypper vand ud på dit håndled (undersiden) må det hverken føles varmt eller koldt - så har det den rette temperatur  Og du lærer lynhurtigt, hvor længe en flaske skal have

Anmeld

6. november 2011

K&S

Frøken J. skriver:

Tror du det gør en forskel at man kommer det i køleskabet lige når man har hældt det kogende vand på flaske? Vil heller ikke lave flere af en gang. Især ikke når det kun er supplement so far

Nej overhovedet ikke - jeg er bare ikke meget for at sætte kogende vand i køleskabet af hensyn til de andre madvarer

Anmeld

6. november 2011

Frøken J.

Maja_4000 skriver:

Vi gjorde som sp (og sygeplejeskerne på barselsgangen) sagde .. 

Vi kogte vand , hældte på flasker , opbevarede det i køleskabet .. Når de skulle bruges varmede vi det i mikroovnen og så kom vi pulveret i ..

Så vil jeg bruge den fremgangsmåde, tak!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.