Hvordan med klargøring af MME?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.778 visninger
61 svar
0 synes godt om
6. november 2011

Frøken J.

Har godt nok læst en lignende debat i dga, men den svarer ikke helt specifikt på mit spørgsmål. Og skal lige have det skåret ud i pap! Supplerer jo med MME lige nu, og har i dag brugt det sidste fra karton, altså det færdigblandede. Nu har jeg lige købt Allomin-pulver, og er i tvivl om hvordan ift. vejledningen.

Altså jeg koger vand, kommer det i flasken og køler det i køleskabet, så det er klar til opvarmning, ikke? Og når så hun skal have MME, så kommer jeg pulver i, ryster og opvarmer i microovnen? Det er bare fordi der står på vejledningen, at hvis man har opbevaret den afkølede kogte vand i køleskabet, så skal man komme blandingen i, opvarme til 70 grader og så køle ned til passende spisetemperatur. Det virker da noget omfattende. er det virkelig nødvendigt? Kan man ikke bare direkte opvarme det til spisetemperatur, eller hvad? Skal man først op på de 70 grader, og hvordan ved jeg, at det er 70 grader?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

B&J

ca 10 minutter efter vi havde puttet det kogede vand i flaskerne havde vi puttet mælkepulveren i da det ca var 70grader så.. ryster dem godt og lukker dem lader dem stå på bordet til de er kolde også putter vi dem i køleskabet og når vi skulle bruge en lunede vi den i mikroen... 

og vi havde dem max sådan i køleskabet i 24timer

Anmeld

6. november 2011

ledermus

Jeg kom også pulver i det kogende vand når det lige havde stået ca.10 minutter og når de var afkølede så i køleskab. for at pulveret bliver ordentligt opløst skal vandet helst være omkring de 70 grader varmt

Anmeld

6. november 2011

Sabina

Frøken J. skriver:

Har godt nok læst en lignende debat i dga, men den svarer ikke helt specifikt på mit spørgsmål. Og skal lige have det skåret ud i pap! Supplerer jo med MME lige nu, og har i dag brugt det sidste fra karton, altså det færdigblandede. Nu har jeg lige købt Allomin-pulver, og er i tvivl om hvordan ift. vejledningen.

Altså jeg koger vand, kommer det i flasken og køler det i køleskabet, så det er klar til opvarmning, ikke? Og når så hun skal have MME, så kommer jeg pulver i, ryster og opvarmer i microovnen? Det er bare fordi der står på vejledningen, at hvis man har opbevaret den afkølede kogte vand i køleskabet, så skal man komme blandingen i, opvarme til 70 grader og så køle ned til passende spisetemperatur. Det virker da noget omfattende. er det virkelig nødvendigt? Kan man ikke bare direkte opvarme det til spisetemperatur, eller hvad? Skal man først op på de 70 grader, og hvordan ved jeg, at det er 70 grader?

Hej ..:-)

Du gør det helt rigtige .

Vi koger også vand, og hælder det i en stor flaske, så der er til flere gange (gør de fleste jeg kender, som bruger MME hverdag og til at supplere op med)

Så når der skal gives hælder du vandet i sutteflasken og derefter pulver i :-) også opvarmer du det i nogle minutter indtil maden er perfekt :-)

Anmeld

6. november 2011

Janni.

Frøken J. skriver:

Helt rigtig som du gør, vi gjorde næsten som dig. Eneste forskel var at vi lod vandet kog og i stedet for at fylde i sutteflasker, så tog vi en stor saftevands kande og hældte det i, så havde vi vand til en hel dag.

Rengjorde den om aftenen, og kogte nyt næste morgen. 

Du skal slet ikke være så usikker på dig selv, du klarer det nemlig 110 % godt...! 

Anmeld

6. november 2011

Sifling

Her hjemme laver vi flasker når de skal bruges, for at mælken er så frisk som muligt.. den første måned kogte vi vandet, hældte på flaske, satte flasken i en skål med koldt vand indtil den var ca 40C, pyttede pulver i og så passede det ca med temp.. Det tog sin tid, så nu bruger vi afkølet kogt vand, hvor vi så tilsætter en lille smule kogende vand, så det får den rigtige temp, og tilsidst mælkepulveret Men vi opbevarer ikke det kogte vand i køleskab, det står bare ude i tildækkede flasker

Anmeld

6. november 2011

K&S

Frøken J. skriver:

Vi kogte vand og hældte det på flasker og satte dem i køleskab, når det var afkølet. Når vi skulle bruge en flaske varmede vi den op til spisetemperatur, fyldte pulver i, rystede og værs'go :-) Min SP sagde at næringsstofferne går tabt, hvis man varmer pulveret med i mikroen...! Vi har aldrig lavet flere flasker klar, jeg kunne godt lide de var helt friske hver gang :-) 

Anmeld

6. november 2011

Frøken J.

K&S skriver:

Vi kogte vand og hældte det på flasker og satte dem i køleskab, når det var afkølet. Når vi skulle bruge en flaske varmede vi den op til spisetemperatur, fyldte pulver i, rystede og værs'go :-) Min SP sagde at næringsstofferne går tabt, hvis man varmer pulveret med i mikroen...! Vi har aldrig lavet flere flasker klar, jeg kunne godt lide de var helt friske hver gang :-) 

Tror du det gør en forskel at man kommer det i køleskabet lige når man har hældt det kogende vand på flaske? Vil heller ikke lave flere af en gang. Især ikke når det kun er supplement so far

Anmeld

6. november 2011

Frøken J.

B&J skriver:

ca 10 minutter efter vi havde puttet det kogede vand i flaskerne havde vi puttet mælkepulveren i da det ca var 70grader så.. ryster dem godt og lukker dem lader dem stå på bordet til de er kolde også putter vi dem i køleskabet og når vi skulle bruge en lunede vi den i mikroen... 

og vi havde dem max sådan i køleskabet i 24timer

Tak for svar Vil dog helst kun lave dem når jeg skal bruge dem, for jeg supplerer ikke ALLE amninger, det kommer an på om hun bliver mæt hos mig, så det er lidt svært at planlægge

Anmeld

6. november 2011

Frøken J.

ledermus skriver:

Jeg kom også pulver i det kogende vand når det lige havde stået ca.10 minutter og når de var afkølede så i køleskab. for at pulveret bliver ordentligt opløst skal vandet helst være omkring de 70 grader varmt

pUha, det er godt nok forvirrende! Vil helst ikke blande pulveret i på forhånd, for hvis jeg ikke skal bruge det alligevel. Supplerer ikke ALLE måltider nemlig, det kommer an på om hun mættes hos mig. Så kan ikke altid planlægge mig fra det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.