Hvordan med klargøring af MME?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2011

JustMe

Mht. alm MME kan man sagtens opvarme til spisetemp i micro, vandbad, blande vand etc. og så komme pulveret i. Hvad Grøn Allomin angår, har jeg også selv været i tvivl, selvom jeg har været i MME-ræset i snart ½ år. Jeg ahr nemlig været i tvivl om, hvorfor vandet skal varmes til 70 grader før oprystning og så køles igen. Det giver ikke mening for mig, vhis det er for at opløse pulveret, for det opløses fint i selv kold vand fra hanen. Men vi har valgt at tilberede dem på samme måde, som med de andre MME, hvor vi kogte vand til en dag ad gangen. Så opmålte vi den ønskede mængde vand, blandede pulveret i og varmede i micro (vi kender de præcise sekunder)....inden da blandede vi koldt kogt vand med nykogt vand (ved ikke lige, hvorfor vi ikke brugte microen, haha).

Hvis du en dag skal lave flere færdige flasker, så ryst pulveret op i det kolde vand. Når først mælkepulveret har været opvarmet (dvs. oprystet i varmt vand), må det ikke opvarmes igen, så ikke noget emd at opryste i varmt vand og så stille på køl til senere brug. Det fremmer bakterievæksten

Men hvis hendes mave tager ok imod andre mærker, ville jeg skifte til et, hvor der ikke er nogen tvivl om tilberedningen eller bare købe nye drikkeklare brikker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2011

Sabina

Frøken J. skriver:

Tak skal du have! Så er jeg ikke helt skævt fra den! Men hvor varmt skal det egentlig være? PLejer bare at give det 20 sekunder ved fuld effekt, så er det lunkent, men det skal måske være varmere?

Hej .

Undskyld der er gået så lang tid, før jeg har svaret dig.

Har ikke så meget tid til internettet mere :-) hihi

Men jeg giver det også til det er lunkent. Jeg drypper altid lige lidt på mit håndled. Og når jeg ikke kan mærke mælken rammer, er den perfekt. Så er den jo 37 grader .. :-)Ellers kan man jo smage på det, som der står på mme pakken . :-) Det smager bare ikke særlig godt . (stakkels babyer ;-) ) hihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.