Hvordan med klargøring af MME?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2011

K&S

Frøken J. skriver:

Det er generelt Desværre! Men ja, det gav mening. Jeg bruger stadig suttebrikker, men jeg har simpelthen for flade brystvorter til hun kan få fat. Heller ikke når hun har suttet dem ud i brikken kan jeg gøre så hun får fat, for de "ryger ind igen" ret hurtigt!

Årh, hvor må det være hårdt...! Håber du finder den bedste løsning for Rose (og dig)

Håber SP kan hjælpe dig i morgen...!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

Zeus

Frøken J. skriver:

Det har jeg forsøgt her i weekenden, også med hud mod hud.. Men hun bliver simpelthen alt for frustreret. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, for jeg synes ikke det er fair mod hende, at hun skal fortsætte med at skrige af sult, for kan jo mærke forskellen når hun får MME. Jeg er endda begyndt at tvivle på hun har refluks, men det faktisk er sult der har plaget hende. Så er virkelig i tvivl om hvad jeg skal gøre lige nu. Jeg vil ringe til min SP i morgen!

Jeg synes også det er hyggeligt at amme hende, og kan se hun godt kan lide det.. Men omvendt, hvad nytter det hvis hun ikke bliver mæt og ikke tager nok på?

Nogen er skabt til at amme, og nogen skal kæmpe en kamp..

Og nogen børn vil bare gerne være mætte

Jeg misunder dem der kan fuldamme deres børn til de er 6 mdr, men sådan skulle det bare ikke være i mit tilfælde, og det har jeg accepteret. Og Cajsa og Isabella var begge tilfredse med deres flasker, selv om Cajsa fik hård mave af det.. Hendes mave gik først i orden, da vi startede på grød

Det er ikke sjovt når éns lille skat ikke ser ud til at blive mæt, og som mor skal man jo også være tryg ved det, når man giver sin baby mad.. Og hvis man konstant går rundt og tvivler, så påvirker det også mælkeproduktionen i en negativ retning, også giver det næsten sig selv, hvad udfaldet vil blive  Hvis du vælger at give Rose erstatning, så har du i hvert fald min opbakning, hvis det kan "trøste" på nogen måde 

Anmeld

6. november 2011

Mira0911

Frøken J. skriver:

Har godt nok læst en lignende debat i dga, men den svarer ikke helt specifikt på mit spørgsmål. Og skal lige have det skåret ud i pap! Supplerer jo med MME lige nu, og har i dag brugt det sidste fra karton, altså det færdigblandede. Nu har jeg lige købt Allomin-pulver, og er i tvivl om hvordan ift. vejledningen.

Altså jeg koger vand, kommer det i flasken og køler det i køleskabet, så det er klar til opvarmning, ikke? Og når så hun skal have MME, så kommer jeg pulver i, ryster og opvarmer i microovnen? Det er bare fordi der står på vejledningen, at hvis man har opbevaret den afkølede kogte vand i køleskabet, så skal man komme blandingen i, opvarme til 70 grader og så køle ned til passende spisetemperatur. Det virker da noget omfattende. er det virkelig nødvendigt? Kan man ikke bare direkte opvarme det til spisetemperatur, eller hvad? Skal man først op på de 70 grader, og hvordan ved jeg, at det er 70 grader?

Når jeg gør flasker klar herhjemme gør jeg sådam her: 

Vasker og skolder hele mulevitten... 

Koger vand til alle måltiderne, hælder det på flasker, den mængde det nu skal være, sætter dem på køl... 

Når jeg skal bruge en, kommer jeg pulveret i flasken med vand, koger vand på elkedlen og hælder det i en skål og sætter flasken der i... 

Så har jeg hele tiden noget varmt vand til at holde MME varmt under hele måltidet... 

Årh fuck, glemte at finde til skema til dig... Jeg gør det i morgen, hvis du stadig vil have det? 

Anmeld

6. november 2011

Carslund

Jeg havde koldt kogt vand i en tæt og ren flaske i køleskabet.  Jeg blandede med det varme indtil jeg syns det havde rette temp. Min dreng havde ikke tid til at vente til det varme var kølet ned af sig selv...

Det samme gjorde jeg, hvis vi skulle på tur. Varmt i en thermoflaske og koldt i en anden. Så kunne jeg lave mad i rette temp lige meget om vi så var på skovtur

pulveret kom sevfølgelig ikke i før det havde rette temp.. det kan ødelægge en det at de enzymer der er i mme. Det var i hvert fald det min SP sagde til mig.

Anmeld

7. november 2011

Sifling

Frøken J. skriver:

Hvordan vidste du det var 40 grader? Brugte du termometer eller?

De første par gange, men efter det har det bare været sådan ca Man får hurtigt føling med det

Anmeld

7. november 2011

Carina1977

Øhmm nu orker jeg ikke lige at læse alle de her 6 sider, så det kan være at det jeg skriver nu, er blevet skrevet.

Men det jeg gjorde var:

jeg kogte vandet, brugte et stegetermometer til at måle temperaturen. Når temperaturen var nede på 50 grader, kom jeg vandet i flaskerne og pulveret deri, og så rystede jeg. så havde jeg alle flasker parat til næste dag, når han skulle ahve noget at spise. Så var det jo bare lige at varme dem op i mikroen 

Anmeld

7. november 2011

Nessie

Frøken J. skriver:

Det føles som en falliterklæring, selvom en god mor ikke sidder i babserne.. Men har bare ikke nok! Har lige malket et fyldt bryst ud, og der var ikke meget!

Ja, man bliver jo noget skuffet. Men er der ikke nok, så er der bare ikke nok. Men så kan vi jo kun være glade for at de laver så god mme i dag. Min mor havde været forudseende, og købt nogle brikker babymælk fra Arla, som hun satte i køleskabet, da vi kom hjem fra sygehuset.
Hun havde nemlig prøvet det samme med min storebror. Det gik godt i starten, men ret hurtigt var der ikke mælk nok

Pøj pøj til dig

Anmeld

7. november 2011

morethanperfect

Gider ik til at læse alle 6 sider

Først så kogte jeg flaskerne og rengjorde dem ..

Så kogte jeg vand og puttede det i flaskerne , og ind i køleskabet med dem ..

Når jeg skulle bruge en flaske til ham , puttede jeg en flaske i microovnen et halvt minut . (alt efter hvor meget vand der var i , hvis det blev for varmt kom jeg lidt koldt vand oveni)

Når jeg syns det havde den rigtige temp. puttede jeg mme pulveret i og rystede og gav ham det

Anmeld

7. november 2011

Mother-love

Vi gjorde det at vi kogte vandet hældte på flaskerne og stilte dem i køleskabet. Når de var kølet af blandede vi dem med pulveret og stilte dem ind igen og tog en ud og varmede i microen og så fik hun den. Hvis alt nærring forsvandt er det lidt underligt at isabella altid har lagt et godt stykke over gennemsnittet i vægt og længde. Så gør som du selv synes er rigtigt for dig.

Anmeld

7. november 2011

JustMe

B&J skriver:

ca 10 minutter efter vi havde puttet det kogede vand i flaskerne havde vi puttet mælkepulveren i da det ca var 70grader så.. ryster dem godt og lukker dem lader dem stå på bordet til de er kolde også putter vi dem i køleskabet og når vi skulle bruge en lunede vi den i mikroen... 

og vi havde dem max sådan i køleskabet i 24timer

Taget i betragtning, at det er mælkebakterier, ville jeg godt nok ikke turde lade dem køle af på bordet, men derimod stille dem på køl med det samme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.