Hvordan med klargøring af MME?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2011

Frøken J.

K&S skriver:

Nej overhovedet ikke - jeg er bare ikke meget for at sætte kogende vand i køleskabet af hensyn til de andre madvarer

Tak for hjælpen! Har det ikke helt super med alt det her MME, men det kan ikke være tilfældigt, at Rose nu har sovet i liften i 1½ time efter et måltid MME, hvor hun i over en uge har sovet meget let om dagen/aftenen og kun i mine arme..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

Maja_4000

Frøken J. skriver:

Så vil jeg bruge den fremgangsmåde, tak!

Synes det er klart det nemmeste

Anmeld

6. november 2011

ledermus

Frøken J. skriver:

pUha, det er godt nok forvirrende! Vil helst ikke blande pulveret i på forhånd, for hvis jeg ikke skal bruge det alligevel. Supplerer ikke ALLE måltider nemlig, det kommer an på om hun mættes hos mig. Så kan ikke altid planlægge mig fra det!

Evt kan en ide være at skifte til NAN da den kun skal være 40 grader når pulveret blandes i så den skal ikke varmes så meget og er derfor hurtigere klar til spisning end alomin

Anmeld

6. november 2011

K&S

Frøken J. skriver:

Tak for hjælpen! Har det ikke helt super med alt det her MME, men det kan ikke være tilfældigt, at Rose nu har sovet i liften i 1½ time efter et måltid MME, hvor hun i over en uge har sovet meget let om dagen/aftenen og kun i mine arme..

Anytime, du spørger bare

Hihi, hun er jo også en lille fyldig dame, som måske bare har brug for mere end hun lige kan suge ud af dig

Anmeld

6. november 2011

K&S

Frøken J. skriver:

Og flasken kan holde sig en time, fra der er taget hul på den - hvis hun ikke spiser det hele

Anmeld

6. november 2011

Zeus

Da vi brugte grøn allomin, kogte vi vandet, hældte det på flaske, og da det nåede ned på de 70 grader, puttede vi pulver i, og så i køleskabet til det skulle bruges.. Mener det er max et par timer de må stå med pulver i? Men syntes bare ikke vi gad og stå og afkøle under den kolde hane hver gang hun skulle have en allomin, så vi lavede en ny flaske hver gang hun havde fået en, og så plejede det at gå nogenlunde op med hver anden gang allomin, og hver anden gang hipp

Når vi skulle lave hendes normale, den grønne HIPP, kogte vi vandet, hældte det på en kande, i køleskabet, og hældte op i flasken når det skulle bruges.. Varmede vandet i mikro først, og puttede pulver i til sidst - da det jo er svært at ramme de 40 grader præcist og tit laver det lidt for varmt, så i stedet for at skulle afkøle fordi den var blevet for varm, så hældte vi bare lidt af det afkølede i flasken, så det kom ned på de 40 grader.. Det er lidt svært at gøre, hvis man allerede har puttet pulveret i

Anmeld

6. november 2011

Zeus

Frøken J. skriver:

Super, så pulver i efter opvarmning. Men hvor varmt skal det egentlig være? Det har jeg været meget i tvivl om.. Har opvarmet det til lunkent so far

Det skal være kropstemperatur - omkring de 38 grader

Vi købte et billigt stegetermometer

Anmeld

6. november 2011

Nessie

Frøken J. skriver:

Det lyder ligesom Daniel. Da han første gang fik suppleret med mme, så sov han lige i 5 timer i barnevognen, det havde vi ikke prøvet før. Om natten var jeg oppe og amme i halvanden time, ca. hver halvanden time, det holdt jeg til i en uge, så fik han mme, og staklen havde jo bare været sulten

Vi gjorde det helt forkert med mme, vi varmede det bare i mikroen, men vi fandt først ud af det da han var 7 mdr., så vi fortsatte bare på den måde

Anmeld

6. november 2011

Frøken J.

Zeus skriver:

Da vi brugte grøn allomin, kogte vi vandet, hældte det på flaske, og da det nåede ned på de 70 grader, puttede vi pulver i, og så i køleskabet til det skulle bruges.. Mener det er max et par timer de må stå med pulver i? Men syntes bare ikke vi gad og stå og afkøle under den kolde hane hver gang hun skulle have en allomin, så vi lavede en ny flaske hver gang hun havde fået en, og så plejede det at gå nogenlunde op med hver anden gang allomin, og hver anden gang hipp

Når vi skulle lave hendes normale, den grønne HIPP, kogte vi vandet, hældte det på en kande, i køleskabet, og hældte op i flasken når det skulle bruges.. Varmede vandet i mikro først, og puttede pulver i til sidst - da det jo er svært at ramme de 40 grader præcist og tit laver det lidt for varmt, så i stedet for at skulle afkøle fordi den var blevet for varm, så hældte vi bare lidt af det afkølede i flasken, så det kom ned på de 40 grader.. Det er lidt svært at gøre, hvis man allerede har puttet pulveret i

Nu er jeg først forvirret! så hvis jeg vil lave flasken når den skal bruges og ikke på forhånd, hvordan så?? Koger vand, hælder på flaske, venter på det er 70 grader, pulver i og venter på det er 38 grader bagefter? Går der ikke lang tid fra man gør klar så?

Anmeld

6. november 2011

Zeus

Frøken J. skriver:

Nu er jeg først forvirret! så hvis jeg vil lave flasken når den skal bruges og ikke på forhånd, hvordan så?? Koger vand, hælder på flaske, venter på det er 70 grader, pulver i og venter på det er 38 grader bagefter? Går der ikke lang tid fra man gør klar så?

Jo det gør der nemlig, og med en unge der vil spise NU!, så bliver ventetiden dobbelt så lang

Det var derfor vi lavede den grønne allomin på forhånd, så den var klar til når vi skulle bruge den.. 

Hvis hendes mave fungerer på én af de andre mærker, så var det måske en idé at skifte mærke? Det bliver ikke anbefalet at skifte mærke, men hvis du helst ikke vil blande på forhånd..?

Mener at både NAN og HIPP skal blandes ved 40 grader, og HIPP er endda økologisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.