Giver i kaldendergaver/adventsgaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2011

K&S

Nicolinesmor170510 skriver:

Jeg har lige været ude og købe 14 (mangler liiige 10 endnu, nøjh, det er altså mange man skal købe) gaver til min datter på 18 mdr. Og ih hvor jeg glæder mig til at give hende en gave hver morgen fra julemanden.. (jaja hun forstår det ikke, men det gør jeg )

Hvad har i af traditioner i julen, noget i skal gøre eller som i har tænkt skulle gøres specielt i julen?

Jeg har købt en børnebog med julesange, så jeg har tænkt, at jeg ville synge en sang hver dag når vi har spist aftensmad og en når hun skal i seng.. Derudover så tager jeg det som det kommer

Jeg glæder mig til denne jul... Den første hvor mit barn kan se og få noget ud af det hele.. Vi skal ud og se nisser, lege med en masse sne, lave kager osv osv.. Synes denne jul er helt speciel, for sidste jul forstod hun intet..

Anton er 16 måneder, når det bliver december og han får pakkekalender af mormor & morfar og adventsgaver af farmor & farmor

Vi julebager hvert år med svigerfamilien, så i år skal Anton være med til at udstikke småkager  jeg glæææææder mig til at se hans reaktion  

Vi fælder selv juletræ hvert år med min familie og så hygger vi med æbleskiver og glögg efterfølgende  Vi skal have et lille juletræ i år, så Anton kan være med til at pynte det

Jeg har købt Bamses Julerejse i bogform, så håber jeg kan få lov at læse for Anton (han er ikke meget for at sidde stille)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

Rødhætte

Min søn er 8 mdr til den tid og synes ikke han vil få noget ud af kalendergaver, så måske næste år..

Anmeld

6. november 2011

janne1986

Den første jul fik vores ingenting, anden jul fik hun gaver fra julemanden hver søndag og har fået det siden...

Hun får også adventsgaver i år, men den bette på 1 år får ingenting... Måske noget af deres legetøj pakket ind? så den store ik synes det er underligt...

Anmeld

6. november 2011

1977

Profilbillede for 1977

Jeg har svaret nej, for det er farmor som klarer den opgave Vi giver ham kun julekalender og julegaver. 

Tilgengæld giver jeg mine forældre adventskaldender

Anmeld

6. november 2011

Rosa

Jeg har stemt nej - for Jonte er kun 1,5 år, så der er ingen grund til at give ham gaver på den måde endnu  Jeg tror desuden ikke at Mormor kan lade være, så han skal nu nok få en lille ting hver advent. Når han bliver ældre skal han helt sikkert have kalendergaver eller adventsgaver af mig 

Anmeld

6. november 2011

Noneother

Ja, men kun adventsgaver.

Han er så lille, og han har SÅ meget legetøj. Så jeg valgte ikke at give ham 24 stykker plastic han kan sprede over hele hytten.

Vil osse hellere give 4 "gode" end 24 han alligevel bliver træt af.

Anmeld

6. november 2011

SussieThyssen

Så længe mine børn har været små har de fået kalendergave hver dag, men så snart de blev større, har de selv bestemt om de ville have det ene eller det andet..og de er eller begyndt med adventsgaver omkring 12 års alderen, fordi de hellere ville en større gave 4 gange op til jul end en masse små.

Jeg har også brugt at læse kalenderhistorier op for dem til sengetid mens de var små, og så synge 2 julesange eller salmer inden sovetid, så de fik dem lært

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. november 2011

LinLin

David får kalendergaver - Adam får adventsgaver.

Havde egentlig tænkt Adam heller ikke behøvede noget i år - men han får alligevel for at David ikke skal se der er forskel... Adam er jo ligeglad Men jeg synes ikke jeg kunne finde 24 små ting til Adam - så han får bare om søndagen

Anmeld

6. november 2011

Ciss

Det er rigtig sjovt, når de bliver store nok til at opleve julen!

Her er der en lille kalendergave fra husnissen hver dag i december. Jeg må indrømme, at det nok ikke er verdens mest opfindsomme nisse..... Ofte har den købt f eks en trepakning med hårspænder, og det bliver så fordelt på tre forskellige dage osv. Det vigtigste er jo ikke at indholdet er dyrt og stort. Spændingen og glæden tæller. Her i huset er det efterhånden også tradition, at nissen en dag kommer med ny tandbørste, og en anden dag med en minitube med tandpasta....

Anmeld

6. november 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi giver ikke kalendergaver eller adventsgaver. De er 4 år og 2 1/2 år. Vi har valgt, at de får ulandskalenderen og evt. en chokoladekalender.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.