Giver i kaldendergaver/adventsgaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2011

Bare mig..

nusenjo88 skriver:

Vi vil gerne vente med at give vores søn på 18 mdr. hhv. kalender- og adventsgaver, da vi ikke synes han er stor nok til at få nok ud af det. (Overraskelsen og spændingen i at få en gave) Så vil vi heller give ham en større julegave.

Ja altså jeg har tænkt meget om hun skulle have en enkelt gave, en større en af slagsene, men hun leger bare enormt meget med små ting, og hun mangler specielt bøger lige nu, så jeg tænkte, at så kunne hun få bøgerne sådan i stedet for, at hun bare får en masse bøger.. Så gaverne (indtil videre) er mest bøger.. Så det er egentlig små ting som hun i forvejen mangler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

Bare mig..

Diana... skriver:

Vores unger får adventsgaver af deres mormor og bedstefar

Hvor hyggeligt.. Det undre mig heller ikke hvis min datters bedsteforældre kommer med en, men jeg ville også give hende gaver

Anmeld

6. november 2011

nusenjo88

Nicolinesmor170510 skriver:

Ja altså jeg har tænkt meget om hun skulle have en enkelt gave, en større en af slagsene, men hun leger bare enormt meget med små ting, og hun mangler specielt bøger lige nu, så jeg tænkte, at så kunne hun få bøgerne sådan i stedet for, at hun bare får en masse bøger.. Så gaverne (indtil videre) er mest bøger.. Så det er egentlig små ting som hun i forvejen mangler

Og det er jo helt fint  Vi har bare valgt at gøre det anderledes

Anmeld

6. november 2011

Bare mig..

S.Maria skriver:

Jeg giver ikke min datter gaver i år, da hun kun er et halvt år. Måske til næste år, men ikke i år.

Min datter fik heller ikke sidste år, og der var hun omkring 7 mdr. Men i år, får den ikke for lidt

Anmeld

6. november 2011

Bare mig..

M&M's Mor skriver:

Vores unger er 2½ og snart 4 år så her får vores både kalendergaver og adventsgaver men de får kun begge dele da bedsteforældrene også er med på at købe til dem istedet for at give dem en ganske alm julekalender som jo hurtig render op hvis den bare skal være lidt i kvalitet...

Jeg gider ikke give alle de penge for julekaldendere, så hun får en enkelt med chokolade til 10 kr eller hvad de billigste nu koster

Gaverne i pakkekalenderen, er ting som hun i forvejen mangler

Anmeld

6. november 2011

Bare mig..

Nina Amelia skriver:

Willow vil være omkring 1½ når vi rammer december så derfor bliver det adventsgaver fra os da hun er så lille; hun forstår nok ikke helt princippet i det () + at hun ikke vil få noget ud af at få "småting" hver dag da hun er mere til "stort" legetøj i øjeblikket

Om hun får noget fra bedste- og oldeforældre ved jeg ikke men jeg kunne forstille mig at de nok ikke kan lade helt være hvis jeg kender dem ret.

Gaverne til min datter er mest bøger, fordi hun magler bøger.. Hun leger meget med små ting lige for tiden, så jeg har været i Tiger for at finde sådan noget, og der var super meget til få penge.. Men igen, det er små ting som jeg ved hun vil lege meget med

Anmeld

6. november 2011

chael

Nicolinesmor170510 skriver:

Jeg har lige været ude og købe 14 (mangler liiige 10 endnu, nøjh, det er altså mange man skal købe) gaver til min datter på 18 mdr. Og ih hvor jeg glæder mig til at give hende en gave hver morgen fra julemanden.. (jaja hun forstår det ikke, men det gør jeg )

Hvad har i af traditioner i julen, noget i skal gøre eller som i har tænkt skulle gøres specielt i julen?

Jeg har købt en børnebog med julesange, så jeg har tænkt, at jeg ville synge en sang hver dag når vi har spist aftensmad og en når hun skal i seng.. Derudover så tager jeg det som det kommer

Jeg glæder mig til denne jul... Den første hvor mit barn kan se og få noget ud af det hele.. Vi skal ud og se nisser, lege med en masse sne, lave kager osv osv.. Synes denne jul er helt speciel, for sidste jul forstod hun intet..

Vi giver ikke kalender gaver. Vi har overvejet adventsgaver.

Men helt ærligt, så syntes jeg mine unger har nok i dere låge kalender til dem der kører i tv. Og deres chokolade kalendere.

For de får så rigeligt med gaver juleaften.

Vi hygger første søndag i advent. Tænder lys og laver jule dekorationer.

1 december hygger vi med at pynte op. Og klippe kravlenisser

Senere i december skal vi finde juletræ og pynte. Lave julepynt, helt på ungernes præmisser. Så stiller vi risengrød og saftevand ud til Nissen i skuret. Det er SÅ spændende dagen efter og se om Nissen har spist og drukket af det

Og så hygger vi hver søndag og tænder kalender lys hver morgen. Eller aften

Det er sådan vi julehygger

*Camilla

Anmeld

6. november 2011

Bare mig..

Brams skriver:

Vores datter er lige blevet 2 år og hun skal igen i år have pakkekalender og vi glæder os til at se hende pakke op hver dag i december.

Vi har købt ting fra starten af sommeren for at det ikke skulle blive alt for dyrt på én gang (gider nemlig ikke købe små ting, som vi alligevel smider ud efter nytår ).

I år er hun så heldig, at min kusine og hendes familie også har lavet en pakkekalender til hende (vidste vi ikke før for en måned siden), så hun skal pakke 2 gaver op hver dag i december

Herhjemme har vi altid holdt en bagedag, sammen med min mor, og i år er Lærke stor nok til også at være med og det glæder jeg mig rigtig til.

En tur i Tivoli i løbet af december er også på programmet hvert år. Og så fejre vi 1. søndag i advent hos noget at min mands familie, som vi ikke ser så tit.

I år havde jeg tænkt at jeg ville købe en SHUFFLEbook med julesange, som vi så kan bruge at synge efter hvert år fremover. Vi har den med "sange for de små", og det har bare været en super investering

God ide, at købe gaverne igennem året, men jeg VED at jeg ikke ville kunne dy mig for, at give hende gaverne hvis de bare er herhjemme.. Jeg ved at jeg ville komme til at give hende dem inden jul Det jeg har købt nu, er jeg virkelig også i krise over, for jeg har mest af alt lyst til, at hente det hele og give hende hele posen med ting og sager Jeg er SÅ dårlig til det med gaver

Anmeld

6. november 2011

Bare mig..

Maja_4000 skriver:

Nej , Caroline bliver 1 år i december .. Så jeg synes hun er for lille

Ja okay, så får hun heller ikke nær så meget ud af det.. Men så kan du GLÆDE dig til næste år

Anmeld

6. november 2011

Bare mig..

nusenjo88 skriver:

Og det er jo helt fint  Vi har bare valgt at gøre det anderledes

Det er også helt fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.