Hvor meget bruger i om ugen på MAD.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2011

LotteN

Vi har et seperat "maddankort", hvor der går 3000 kr ind hver måned.  SÅ det bruger vi, men det inkl. også shampoo, tandbørste, tandpasta, toiletpapir m.m. i den stil

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2011

annec

Omkring 600 tror jeg

Anmeld

27. oktober 2011

Saram

MoarHvidovre skriver:

Vi bruger ca. 3000 kr. om mdr. på mad, bleer mv. Vi laver gerne store portoner, så det er til, at fryse ned og samtidig er der så nem mad en anden dag. Så køber vi gerne lidt større ind når der er tilbud.

Vi er to voksne og to børn

Hold da op, det var ikke meget. Hvilke retter laver du så der kan fryses ned? Hvis altså du har lyt til at dele.

Anmeld

27. oktober 2011

Simon's moar <3

Diana... skriver:

om ugen? Øj i seje! Hvordan gør du det? 

Handler en gang i mellem stort ind af kød så det er altid i fryseren.. Så det er kun tilbehør vi køber.. Altså mælk, youghurt, brød, lidt pålæg, grøntsager.. Og så laver vi madplan, og gerne mad til 2 dage.. 

Anmeld

27. oktober 2011

Simon's moar <3

Diana... skriver:

om ugen? Øj i seje! Hvordan gør du det? 

F.eks. sidste månede lagde vi 1500 kr., til side til mad, bleer osv., da måneden var gået, var der 150 kr. tilbage Det er 337 kr. pr uge til det hele

Anmeld

27. oktober 2011

FrkT

Ha ha, jeg tør da næsten ikke sige hvad vi bruger, når jeg ser jeres beløb...

Men vil tro vi bruger alene på mad ca. 800 i ugen, og vi er to personer... men manden er også kok, og går ikke på kompromis med kvalitet og ingredienser, hehe  Og derudover ryger der nok ca. 200 i ugen oveni på andet husholdning som vaskepulver, opvaskemiddel, mad til dyrene og sådan nogle ting..

Anmeld

27. oktober 2011

Dinna88

Herhjemme spiser vi for maks 300 kr om ugen (vi er to voksne) og det er altså maks. 

Når min kæreste og jeg flytter laver vi madbudget på 2000 kr, hvor der så er til en madopsparing til når vi skal invitere gæster, holde fødselsdage, spise ud m.m. 

Anmeld

27. oktober 2011

Lullaby

Ren mad det ved jeg ikke. Men vi bruger en 700 kr om ugen på os 4 på div + mad..

Anmeld

27. oktober 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Saram skriver:

Hold da op, det var ikke meget. Hvilke retter laver du så der kan fryses ned? Hvis altså du har lyt til at dele.

Selvfølgelig vil jeg det.

Det kan f.eks. være gryderetter, suppe, frikadeller, lasagne, millionbøf, medister.

Vi kan f.eks. koge suppe på en kylling, og kødet bruger vi så til kylling i karry. Så alt bliver genbrugt. Eller vi får pasta med kødsovs den ene dag og den anden dag laver vi så bare kartoffelmos til.

Så har vi en madpung, hvor vi hver den første lægger 3000 kr ind og har hele tiden kontrol over, hvor mange penge der er tilbage. Efter vi har indført den går det meget bedre med ikke bare, at købe alt muligt unødvendigt.

Anmeld

27. oktober 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
1000Ben skriver:

Ja vi handler kun 1 gang om ugen her, men fryser aldrig ned, men det var da en god idé, så det tror jeg at jeg vil begynde på, - så behøver man heller ikke spise det samme flere dage i træk. Jeg handler i ABC supermarkedet som lige er kommet her på Fyn og jeg synes faktisk at de er rigtig billige... Og ja de impulskøb er farlige, dem er jeg go´til, he he 

Det er en rigtig god ide med, at lave dobbelportion og så fryse den ene ned. Så har man nemt mad en anden dag og man behøver ikke, at spise det samme to dage i træk. Jeg synes det er dejligt, at man lige kan hive noget om af fryseren når man har to små børn.

Jeg kender ikke ABC supermarket. Men det kommer nok også til sjælland en dag, he he.

Ja, jeg lader da også inpulskøb, men er blevet mere kontrolleret det sidste år og det har vi sparet rigtig mange penge på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.