Hvor meget bruger i om ugen på MAD.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2011

Monica

Vi er 2 voksner, 2 børn 2 + 4 år. Til alt husholdning bleer, toiletpapir osv. Vi bruger ca 5000 om måneden. Kan slet slet ikke forstå at nogle kan bruge kun 500 kr om ugen.Vi køber nærmest for 2-300 kr frugt og grønsager hver uge...

Vi handler 1 stort hver fredag, + frugt, grønsager mælk/yougurt midt i ugen.

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2011

Saram

MoarHvidovre skriver:

Selvfølgelig vil jeg det.

Det kan f.eks. være gryderetter, suppe, frikadeller, lasagne, millionbøf, medister.

Vi kan f.eks. koge suppe på en kylling, og kødet bruger vi så til kylling i karry. Så alt bliver genbrugt. Eller vi får pasta med kødsovs den ene dag og den anden dag laver vi så bare kartoffelmos til.

Så har vi en madpung, hvor vi hver den første lægger 3000 kr ind og har hele tiden kontrol over, hvor mange penge der er tilbage. Efter vi har indført den går det meget bedre med ikke bare, at købe alt muligt unødvendigt.

Altså hvis i nu laver pasta og kødsovs som i så vil fryse ned hvor meget laver i så? Altså til os 2 laver vi jo ca en pk oksekød.

Anmeld

27. oktober 2011

Mette.

Hvor meget bruger i om ugen på kun mad. 

Og hvor mange er i? 

Vi er to voksne og Emilie på 1 1/2 år, og vi bruger 4000 kr., i måneden.. Vi kan knap få det til at løbe rundt, og det er selvom vi hverken køber junk food, sodavand eller alkohol. Bleer er heller ikke inklusiv.

Anmeld

27. oktober 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Saram skriver:

Altså hvis i nu laver pasta og kødsovs som i så vil fryse ned hvor meget laver i så? Altså til os 2 laver vi jo ca en pk oksekød.

Vi bruger ca. 500 g hakket kød med diverse tilbehør. Hvis der så ikke lige er nok tilbage putter jeg bare noget mere tilbehør i det jeg har frøset ned f.eks. majs, revet gulerødder, coktailpølser eller noget andet - det er kun fantasien der sætter grænser

Anmeld

27. oktober 2011

katti24

vi er 2 (mig og min kæreste) og har 750 kr. til mad hver uge =3000 kr. pr. mdr

Anmeld

27. oktober 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Monica skriver:

Vi er 2 voksner, 2 børn 2 + 4 år. Til alt husholdning bleer, toiletpapir osv. Vi bruger ca 5000 om måneden. Kan slet slet ikke forstå at nogle kan bruge kun 500 kr om ugen.Vi køber nærmest for 2-300 kr frugt og grønsager hver uge...

Vi handler 1 stort hver fredag, + frugt, grønsager mælk/yougurt midt i ugen.

Monica

Vi har også børn på 2 og 4 år. Vi køber også frugt, men slet ikke så meget som jer. De får begge frugt i vs og bh, så det er kun til weekenderne der bliver købt.

Anmeld

27. oktober 2011

Saram

MoarHvidovre skriver:

Vi bruger ca. 500 g hakket kød med diverse tilbehør. Hvis der så ikke lige er nok tilbage putter jeg bare noget mere tilbehør i det jeg har frøset ned f.eks. majs, revet gulerødder, coktailpølser eller noget andet - det er kun fantasien der sætter grænser

Fantastisk - siger MANGE tak for dit svar !

Anmeld

27. oktober 2011

june1987

500 kr cirka nogen gange mindre )

Anmeld

27. oktober 2011

birthee

Jeg er lige startet på mit nye spar-penge-projekt... så idag er der hævet 500 kr. som skal holde til næste torsdag  jeg har handlet pålæg, rugbrød, frugt og mælk, og har 210 kr. tilbage til på torsdag... ud af det jeg har handlet er der alene til caroline brugt 132 kr. på mad til caroline, så det synes jeg faktisk er okay... nu har vi også toiletpapir og bleer til de næste 14 dage, så skal der nok købes lidt der... men satser stort på at holde det - bl.a. ved at være sikker på at jeg ikke kommer til at smide mad ud...

Anmeld

27. oktober 2011

1000Ben

MoarHvidovre skriver:

Det er en rigtig god ide med, at lave dobbelportion og så fryse den ene ned. Så har man nemt mad en anden dag og man behøver ikke, at spise det samme to dage i træk. Jeg synes det er dejligt, at man lige kan hive noget om af fryseren når man har to små børn.

Jeg kender ikke ABC supermarket. Men det kommer nok også til sjælland en dag, he he.

Ja, jeg lader da også inpulskøb, men er blevet mere kontrolleret det sidste år og det har vi sparet rigtig mange penge på

He he, ja ABC kommer nok til Sjælland en dag, det har vidst været i Jylland i mange år og er vidst nok kun lige kommet til Fyn.. Min mor bor i Valby nu, men er opvokset på Amager, så kender alt til, ikke at kende til ABC, he he.. Jeg hører at KIWI er kommet derover nu, he he. 

Ja det er nemlig super hårdt med 2 unger og madlavning hver aften, det er nogle ellers rigtig gode kvalitetstimer som går tabt, med mindre man indrager ungerne i madlavningen og det kommer mange gange til at tage 10 gange så lang tid så, he he... 

Måske skulle man vælge en maddag (fx søndag) hvor man laver 7 x aftensmad og fryser... hmm stof til eftertanke 

Knus

1000Ben

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.