Måden at omtale sin partner på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

Laulund87

Jeg kalder ham min mand fordi vi er gift

Hvis man ikke er gift og hun kalder ham "manden", synes jeg bare det er en smule.... Hmm sært

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

Laulund87

132319 skriver:

Hvad med fyr?

Åhh det der dame, det kan jeg ikke med.

Jeg omtaler ham af navn og siger kun "kæreste" til folk jeg ikke kender. "Mand" vil derved være misvisende da vi ikke er gift og aldrig bliver det

Anmeld

25. oktober 2011

Camulla

rikkeregnbue skriver:

Min forlovede kalder jeg for kæreste, dels fordi jeg synes det lyder forkert at omtale ham som forlovede hele tiden.

Jeg har tit hørt ham omtale mig som damen og det har jeg rent faktisk sagt til ham, at jeg ikke bryder mig om fordi vi ikke er gift og jeg vil ikke giftes  Så nu er jeg bare "min dejlige kæreste" i stedet for

Hvorfor er I forlovet, når du ikke vil giftes? 

Anmeld

25. oktober 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Camulla skriver:

Hvorfor er I forlovet, når du ikke vil giftes? 

Fordi vi begge har det sådan, at det er vores måde at sige vi er hinandens i stedet for at blive gift  Det er lidt svært for mig at forklare  

Kærester er for lidt for os, men gift er for meget for os/(nok mest mig.. men der ligger der en længere forklaring bag )

Anmeld

25. oktober 2011

Muffin_girl

132319 skriver:

Jeg ser ofte kvinder der omtaler deres kæreste som "manden" og det har jeg aldrig helt forstået?

Omtaler han også Jer som "Konen" eller endda "Kvinden"?

Jeg kalder ikke min kæreste for min mand. Dels fordi jeg aldrig vil giftes men også fordi jeg synes "kæreste" lyder så meget bedre

Han kalder mig damen foran andre, eller kæresten.. Jeg kalder ham bare ved navn eller min mand.. Selvom vi ikke er gift endnu

Anmeld

25. oktober 2011

Laulund87

Jeg synes forresten det er sejt du har taget emnet op!

Jeg har tit tænkt på det når jeg er stødt på at nogle kalder deres kæreste for "manden".. Jeg forstår det ikke

Og nu bevæger jeg mig sikkert ud på dybt vand og det er jo ikke sikkert det passer, men jeg får en forestilling om at det lyder mere voksent at sige/skrive sådan om kæresten..

Anmeld

25. oktober 2011

132319

Laulund87 skriver:

Jeg synes forresten det er sejt du har taget emnet op!

Jeg har tit tænkt på det når jeg er stødt på at nogle kalder deres kæreste for "manden".. Jeg forstår det ikke

Og nu bevæger jeg mig sikkert ud på dybt vand og det er jo ikke sikkert det passer, men jeg får en forestilling om at det lyder mere voksent at sige/skrive sådan om kæresten..

Altså der er jo folk der direkte har skrevet herinde at de synes det er barnligt at kalde hinanden kærester.

Det kan jeg dog slet ikke følge.

Som en anden skrev, skal man så kalde hinanden mand og kone fordi man har nået en vis alder, fra day one? Ahhh vel?

Anmeld

25. oktober 2011

Laulund87

132319 skriver:

Altså der er jo folk der direkte har skrevet herinde at de synes det er barnligt at kalde hinanden kærester.

Det kan jeg dog slet ikke følge.

Som en anden skrev, skal man så kalde hinanden mand og kone fordi man har nået en vis alder, fra day one? Ahhh vel?

Jeg er helt enig, jeg forstår det heller ikke. Men jeg tror det er grunden til det, uden at vide det

Man kalder sin partner for "mand" når man er gift! Så logisk er min verden

Anmeld

25. oktober 2011

Stjernestoev

Jeg vil altid kun have en kæreste, da jeg heller ikke ønsker at blive gift. :-)

Anmeld

25. oktober 2011

L.J.L

132319 skriver:

Jeg ser ofte kvinder der omtaler deres kæreste som "manden" og det har jeg aldrig helt forstået?

Omtaler han også Jer som "Konen" eller endda "Kvinden"?

Jeg kalder ikke min kæreste for min mand. Dels fordi jeg aldrig vil giftes men også fordi jeg synes "kæreste" lyder så meget bedre

Herhjemme kalder vi en spade for en spade og en lort for en lort idag er min mand min mand og jeg er hans hustru, da vi var kærester var vi "bare kærester" eller det vil sige min mand syntes det var ret morsomt at omtale mig som hans "Lis" ,hmmmm....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.