Måden at omtale sin partner på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

Zibi_84

Man kan sige at vi sagde "ja" til at være hinandens ægtemand og ægtehustro... Derfor falder det mig helt naturligt at kalde ham for min Mand, og han kalder mig for sin hustro...Når han altså ikke kalder mig for bamsemor:0) hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

Zibi_84

Zibi_84 skriver:

Man kan sige at vi sagde "ja" til at være hinandens ægtemand og ægtehustro... Derfor falder det mig helt naturligt at kalde ham for min Mand, og han kalder mig for sin hustro...Når han altså ikke kalder mig for bamsemor:0) hehe

Sorry...så ikke at tråden er for "kærester" og ikke for gifte:0)

Anmeld

25. oktober 2011

1977

Profilbillede for 1977
132319 skriver:

Jeg ser ofte kvinder der omtaler deres kæreste som "manden" og det har jeg aldrig helt forstået?

Omtaler han også Jer som "Konen" eller endda "Kvinden"?

Jeg kalder ikke min kæreste for min mand. Dels fordi jeg aldrig vil giftes men også fordi jeg synes "kæreste" lyder så meget bedre

Han bliver kaldt manden, for det lyder bedre end snotskovl og gorilla han kalder mig for chefen eller hende derhjemme.

Anmeld

25. oktober 2011

meem

Min kæreste bliver kaldt manden, og han omtaler mig som damen foran andre.. ved ikke hvorfor, det har bare altid heddet sådan i vores øjne

Anmeld

26. oktober 2011

Laulund87

Znuzke skriver:

du har helt ret. Jeg er 39 - gemalen er 47 - og vi forsøger desperate at være mere voksne ved at jeg af og til siger eller skriver "min mand" 

Det er da en fordom der vil noget.....

Anmeld

26. oktober 2011

Frk Mig

132319 skriver:

Logisk nok men nu var tråden med henblik på de der ikke er gift

jeg er heller ikke gift

Anmeld

26. oktober 2011

Jonatansmor

Puha, det kommer jo an på overfor hvem og i hvilken situation man omtaler parteneren.... Overfor familien kalder jeg ham altid hans navn, til drengen hedder han far og til veninderne hedder han kæresten/hans navn og os imellem er det bare skat. Jeg hedder så navn til familie, mor overfor drengen og høvdingen overfor hans venner... stående joke som de alle synes er skidesjovt (Fik en fjerpragt i fødselsdagsgave af den allermodigste samling venner)

Men vi har generelt mange "kælenavne" i vores familie - navnet bliver brugt når det er alvor, eller i formelle situationer...

Anmeld

26. oktober 2011

maria_wlt

Nano. skriver:

Jeg kalder min kæreste for min mand , syntes kæreste lyder så barnligt

Jeg er lidt med på den her...

Det lyder lidt barnligt + vi også er gift.. Så det ligger lige til højrebenet at vi er manden og konen

Anmeld

26. oktober 2011

Københavnermor

FruStolpe skriver:

Jeg kalder min mand for min mand.
Indtil vi blev gift var han min kæreste, og da vi blev gift blev han min mand.
Når vi er blandt folk vi kender, så kalder vi hinanden ved navn. Men snakker vi feks med offentlige instanser så hedder vi "mand" og "kone"

Carina "konen"

Det samme her hos os. 

Anmeld

26. oktober 2011

Dinna88

Jeg kunne ikke drømme om at kalde min kæreste for "manden" eller "kæresten" - det lyder bare forfærdeligt.

Han er "min kæreste" overfor personer der ikke kender ham, og "Andreas" overfor dem der gør

Når vi engang bliver gift bliver han jo så "min mand". Jeg skal aldrig kaldes "dame" - det er SÅ drengerøvs-agtigt: "Så skal jeg sgu lige være sammen med damen i aften" (sagt med en jysk dialekt)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.