Måden at omtale sin partner på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

132319

jeg er faktisk helt enig i det du skriver senere hen med at kalde kæresten for min fyr...

men hvad skulle han så kalde mig/dig hvis det ikke skal være damen?? det er ikke et ondt spørgsmål... men ville du kaldes noget andet end kæreste/damen?? foruden dit navn selvfølgelig...

bryder mig heller ikke så meget om ordet damen, det lyder så forkert i mine ører

Han skulle kalde mig hans kæreste eller ved navn. Jeg er ikke "hans kvinde/kone/dame"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

lycly

132319 skriver:

Jeg ser ofte kvinder der omtaler deres kæreste som "manden" og det har jeg aldrig helt forstået?

Omtaler han også Jer som "Konen" eller endda "Kvinden"?

Jeg kalder ikke min kæreste for min mand. Dels fordi jeg aldrig vil giftes men også fordi jeg synes "kæreste" lyder så meget bedre

Jeg omtaler min kæreste som min mand , men kun overfor mine veninder. Det er bare et kælenavn, jeg mener det ikke som "ægte"mand, men bare fordi han er en mand og han er min. Men når jeg nævner ham overfor fremmede eller herinde fx, s omtaler jeg ham som min kæreste

Anmeld

25. oktober 2011

132319

Mi skriver:

Jeg kalder ham for manden. Det er jo det han er, altså min mand. Han kalder også mig for konen. Det er fint, i hvert fald bedre end hustruen. Det ville være helt unaturligt for os at kalde hinanden for kæresten, det stadie er vi langt ude over

Det stadie, hvad mener du?

Kærester kan da være lige så seriøse som et ægtepar. Man elsker jo ikke hinanden mindre eller har et mindre seriøst forhold, blot fordi man ikke er/vil giftes.

Anmeld

25. oktober 2011

Mi

132319 skriver:

Det stadie, hvad mener du?

Kærester kan da være lige så seriøse som et ægtepar. Man elsker jo ikke hinanden mindre eller har et mindre seriøst forhold, blot fordi man ikke er/vil giftes.

Hold da op, du er på barikaderne. Jeg har overhovedet ikke talt om at man elsker hinanden mindre eller har et mere useriøst forhold. Hvor kom det fra

Jeg mener bare, at vi nu har været samme i så mange år. I starten var vi kærester, nu har vi været gift i 8 år, så kærester er vi ikke længere så meget som vi er ægtefolk.

Anmeld

25. oktober 2011

Gittemor09

132319 skriver:

Han skulle kalde mig hans kæreste eller ved navn. Jeg er ikke "hans kvinde/kone/dame"

okay...

var også kun nysgerrig...

men hvorfor er fyr så i orden hvis ikke der må være et ord til den kvindelige kæreste...

Anmeld

25. oktober 2011

mn

Jeg siger manden/min samlever og så er jeg damen eller chefen. Jeg må ærligt indrømme at jeg gør det fordi "kæreste" i min verden får mig til at tænke på tidligere kærester og det er ikke sådan et forhold vi har, men vi er jo ikke forlovet så må det jo blive nogle andre ord der skal bruges

Anmeld

25. oktober 2011

Den lykkelige

Vi er kun forlovet.. men jeg kalder ham "manden" eller "mandse".. min kæreste kalder mig for "konen" eller "finansministeren"  Meget romantisk..

Anmeld

25. oktober 2011

Clisolka

Jeg kalder min kæreste for kæreste, for vi er ikke gift 

Engang imellem kalder han mig for "konen"..... 

Anmeld

25. oktober 2011

Silas&Mille

Vi er ikke gift, men har snakket om det.

Jeg kalder ham både kæresten, manden og ved navn, det er lidt forskelligt.

Han kalder mig 'konen' når han snakker med andre end familie. I starten synes jeg det var lidt nedern, men efterhånden tænker man jo lidt at det må være fordi han gerne vil have mig som hans kone  

Må også give nogle af de andre ret, 'kæreste' lyder lidt barnligt efterhånden. Vi har været sammen i over 5 år og har snart to børn sammen. 

Tager man reglerne for samlevende blive vi jo også sidestillet med at ægtepar når vi har haft samme adresse i mere end 2 år (mener jeg det er). Så i det offentliges øjne er vi vel faktisk mand og kone 

Anmeld

25. oktober 2011

132319

Mi skriver:

Hold da op, du er på barikaderne. Jeg har overhovedet ikke talt om at man elsker hinanden mindre eller har et mere useriøst forhold. Hvor kom det fra

Jeg mener bare, at vi nu har været samme i så mange år. I starten var vi kærester, nu har vi været gift i 8 år, så kærester er vi ikke længere så meget som vi er ægtefolk.

Jeg spurgte bare om et simpelt spørgsmål.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.