Måden at omtale sin partner på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2011

132319

Dinna88 skriver:

Jeg kunne ikke drømme om at kalde min kæreste for "manden" eller "kæresten" - det lyder bare forfærdeligt.

Han er "min kæreste" overfor personer der ikke kender ham, og "Andreas" overfor dem der gør

Når vi engang bliver gift bliver han jo så "min mand". Jeg skal aldrig kaldes "dame" - det er SÅ drengerøvs-agtigt: "Så skal jeg sgu lige være sammen med damen i aften" (sagt med en jysk dialekt)

Præcis, især til det sidste -Åhh jeg kan bare ikke klare det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

132319

Znuzke skriver:

du har helt ret. Jeg er 39 - gemalen er 47 - og vi forsøger desperate at være mere voksne ved at jeg af og til siger eller skriver "min mand" 

Det er da en fordom der vil noget.....

Hehe og ak I sølle umodne mennesker der aldrig rigtig bliver voksne fordi I omtaler hinanden som kærester.

Anmeld

26. oktober 2011

Dinna88

132319 skriver:

Præcis, især til det sidste -Åhh jeg kan bare ikke klare det!

Det kan jeg virkelig heller ikke Jeg kender en der kalder sin kæreste "tøs", hvilket lyder SÅ nedladende. "Min tøs" siger han, og et kompliment kan være "din dejlige tøs" - jeg fatter det ikke  Overfor sine venner er hun "hans tøs"

Anmeld

26. oktober 2011

Benjamins'mor

Benjamins far bliver bare omtalt ved navn.

Anmeld

26. oktober 2011

Zibi_84

132319 skriver:

Jeg ser ofte kvinder der omtaler deres kæreste som "manden" og det har jeg aldrig helt forstået?

Omtaler han også Jer som "Konen" eller endda "Kvinden"?

Jeg kalder ikke min kæreste for min mand. Dels fordi jeg aldrig vil giftes men også fordi jeg synes "kæreste" lyder så meget bedre

Selvom vi nu er mand og kone, så vil jeg da lige tilføje at vi kaldte kun hinanden for "kærester" inden vi sagde ja til hinanden...synes jeg passede bedre da vi ikke var gift endnu;0) MEN... Jeg har tit oplevet at den "ældre" generation omkring min mormors alder, ikke brugte ordet "kæreste" men derimod "din ven" lidt morsomt hihi

Anmeld

26. oktober 2011

Nadia&Daniel

132319 skriver:

Jeg ser ofte kvinder der omtaler deres kæreste som "manden" og det har jeg aldrig helt forstået?

Omtaler han også Jer som "Konen" eller endda "Kvinden"?

Jeg kalder ikke min kæreste for min mand. Dels fordi jeg aldrig vil giftes men også fordi jeg synes "kæreste" lyder så meget bedre

Tja, ved faktisk ikke hvorfor, men jeg har næsten fra dag 1 af, omtalt Daniel for min mand (blev han rigtigt den 12. feb. i år)

Han har altid kaldt mig for kæreste, kommer vi begge stadig til engang imellem, tror ikke helt det er gået op for os endnu, at vi rent faktisk er gift

Nede i fodboldklubben er jeg Danny's dame (og vi bliver kaldt for Hr. og Fru. Danny)

Synes faktisk det er hyggeligt

Anmeld

26. oktober 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Nano. skriver:

Jeg kalder min kæreste for min mand , syntes kæreste lyder så barnligt

samme her Og når man har børn sammen og man er forlovet så siger folk tit kæresten i stedet for forlovede, synes ikke godt om nogle af delele, men jeg har fra dag 1 sagt manden selv om han ikke er det på papiret endnu og der kan gå år før han er det

Anmeld

26. oktober 2011

Stjernestoev

132319 skriver:

Det stadie, hvad mener du?

Kærester kan da være lige så seriøse som et ægtepar. Man elsker jo ikke hinanden mindre eller har et mindre seriøst forhold, blot fordi man ikke er/vil giftes.

Jeg er så lykkelig for at se nogen have det på samme måde!

Jeg vil MEGA gerne have brudekjole på, men kun fordi de er smukke. Men skal ALDRIG giftes. For MIG er det en status.

Anmeld

26. oktober 2011

Stjernestoev

Og så synes jeg det er helt tosset, hvis nogen omtaler sin kæreste som "min skat" overfor andre :-D

Anmeld

26. oktober 2011

Stjernestoev

Mi skriver:

hahahahaha...ja måske er det faktisk også sådan min mand omtaler mig, jeg ved det jo i bund og grund ikke  Min far og hans gamle ven, kaldte altid min mor for slædehunden  Min mor er verdens mest tålmodige menneske

Slædehunden... Hahahahahahaha!
Min bedstemor omtaler kun min bedstefar som "stodderen"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.