Måden at omtale sin partner på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.905 visninger
111 svar
0 synes godt om
25. oktober 2011

132319

Jeg ser ofte kvinder der omtaler deres kæreste som "manden" og det har jeg aldrig helt forstået?

Omtaler han også Jer som "Konen" eller endda "Kvinden"?

Jeg kalder ikke min kæreste for min mand. Dels fordi jeg aldrig vil giftes men også fordi jeg synes "kæreste" lyder så meget bedre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

Nano.

Jeg kalder min kæreste for min mand , syntes kæreste lyder så barnligt

Anmeld

25. oktober 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hmmm...

jeg kalder ham for manden mest fordi jeg syntes det er nemmere at sige og skrive...

og så fordi jeg synes det lyder mere som et seriøst forhold end hvis han "bare" var kæresten..

og så var der en der blev ved med at påpege at hendes kæreste hed karsten og hun hele tiden påpegede hvor ofte folk havde hørt det forkerte... blev lidt trættende at høre på og forstærkede blot det at han hed manden herhjemme

vi er forlovede og havde håbet at vi kunne blive gift.. men så længe vi er på offt. ydelser gør vi det ikke da vi ikke har råd til at miste de penge hver måned det ville medføre... for mig er han manden i mit liv og derfor er han "manden derhjemme" når jeg snakker med mennesker jeg kender... ellers er det min kæreste... for hvis jeg siger min forlovede som jeg gjorde en overgang er det første spørgsmål hvornår skal I giftes? og orker ikke at skulle forklare det hver gang at det skal vi ikke...

Anmeld

25. oktober 2011

Mor til Mike

132319 skriver:

Jeg ser ofte kvinder der omtaler deres kæreste som "manden" og det har jeg aldrig helt forstået?

Jeg kalder ikke min kæreste for min mand. Dels fordi jeg aldrig vil giftes men også fordi jeg synes "kæreste" lyder så meget bedre

Min kæreste kalder mig for "sin dame" . og synes bare kæreste lyder forkert når han er omkring de 30, lyder for barnligt . 

Og vi skal giftes i løbet af næste år, så kan man ligeså godt vende sig til at kalde ham det .

Anmeld

25. oktober 2011

FruStolpe

132319 skriver:

Jeg kalder min mand for min mand.
Indtil vi blev gift var han min kæreste, og da vi blev gift blev han min mand.
Når vi er blandt folk vi kender, så kalder vi hinanden ved navn. Men snakker vi feks med offentlige instanser så hedder vi "mand" og "kone"

Carina "konen"

Anmeld

25. oktober 2011

132319

Barnligt ligefrem ?

Hihi jamen så må vi jo være det, den har jeg alligevel godt nok aldrig hørt!

Uff, ingen skulle kalde mig "sin dame" synes det lyder så nedladende.

Anmeld

25. oktober 2011

Frk Mig

Per er en mand og han er min så det er = Min mand

Anmeld

25. oktober 2011

twinny

Frk Mig skriver:

Per er en mand og han er min så det er = Min mand

Anmeld

25. oktober 2011

Kløver

132319 skriver:

Vi er endnu ikke gift, men datoen er sat, og jeg kalder tit min partner for min mand, når jeg omtaler ham. Han kalder så også mig for sin kone, og han tiltaler mig oftest som kone eller mutti, yderst sjældent ved navn

Anmeld

25. oktober 2011

Levi&LilysMor

her siger jeg også min mand for det er han jo også selvom vi ikke er gift. vil aldrig sige min dreng til ham han er altså 26  og jeg er hans dame synes jeg lyder fint  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.