Måden at omtale sin partner på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

Muffinmus

før vi blev gift var vi kærester:-)

Men som svar til dit spørgsmål eller.. JA, jeg er bevet kaldt konen eller kranen, eller hvad der nu eller lige ryger ud af munden på ham, tager det ikke personligt, ogfinder det ikke stødende, det er kærligt ment:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

132319

Gittemor09 skriver:

okay...

var også kun nysgerrig...

men hvorfor er fyr så i orden hvis ikke der må være et ord til den kvindelige kæreste...

Mænd må kalde deres kærester hvad de vil, jeg kan bare ikke lide de pågældende tre ord når der kommer "min" foran

Anmeld

25. oktober 2011

Gittemor09

132319 skriver:

Mænd må kalde deres kærester hvad de vil, jeg kan bare ikke lide de pågældende tre ord når der kommer "min" foran

aha... på den måde... nu er jeg med igen  

så hvis en mand omtaler sin kæreste som damen er det okay?? 

Anmeld

25. oktober 2011

Isabella_mor

jeg kalder min kæreste for kæresten eller manden... han kalder mig for tøsen... 

Anmeld

25. oktober 2011

132319

Gittemor09 skriver:

aha... på den måde... nu er jeg med igen  

så hvis en mand omtaler sin kæreste som damen er det okay?? 

Det styrer han og hans kæreste helt selv, det vil jeg ikke blande mig i

Anmeld

25. oktober 2011

Gittemor09

132319 skriver:

Det styrer han og hans kæreste helt selv, det vil jeg ikke blande mig i

nej, det er rigtigt... 

prøver bare at forstå dit indlæg på den rigtige måde

Anmeld

25. oktober 2011

132319

nej, det er rigtigt... 

prøver bare at forstå dit indlæg på den rigtige måde

Hehe

I bund og grund mener jeg vel bare at jeg kalder en kæreste for en kæreste og først hvis jeg (Gud forbyde det) skulke giftes, ville jeg kalde ham min mand.

Anmeld

25. oktober 2011

Ciss

Jeg kalder min mand ved navn, når jeg omtaler ham for folk som kender ham. Ellers bliver det min mand/manden.

Men i min verden så er "mand" også et meget mindre ladet ord end f eks "kone". Han kalder mig nogengange for kone, men det er med humor i blikket. Hvis jeg skulle kalde ham noget tilsvarende til "kone" ville det nok blive "husbond".

"Kvinde" synes jeg lyder meget formelt - lidt a la "en kvinde i tredveårene er savnet efter en brand i Århus" eller lignende.

Da jeg var yngre foretrak jeg "pige". Nu synes jeg egentlig, at jeg er blevet for voksen til det. Selvom jeg da stadig er mig selv indeni. Så jeg er egentlig ikke helt komfortabel med nogen af betegnelserne for tiden....

Anmeld

25. oktober 2011

Gittemor09

132319 skriver:

Hehe

I bund og grund mener jeg vel bare at jeg kalder en kæreste for en kæreste og først hvis jeg (Gud forbyde det) skulke giftes, ville jeg kalde ham min mand.

vi er helt enige...

man må stå ved den status man er i, og hvis man vil kalde dem det skridtet nærmere til mand/kone... jamen så bliv gift i stedet for....

Anmeld

25. oktober 2011

Isabeau

132319 skriver:

Jeg ser ofte kvinder der omtaler deres kæreste som "manden" og det har jeg aldrig helt forstået?

Omtaler han også Jer som "Konen" eller endda "Kvinden"?

Jeg kalder ikke min kæreste for min mand. Dels fordi jeg aldrig vil giftes men også fordi jeg synes "kæreste" lyder så meget bedre

Jeg bruger 'manden' eller 'gemalen' Han kalder mig 'konen' eller 'damen' ... Sådan har det altid været

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.