Måden at omtale sin partner på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

132319

Kloster skriver:

Hej.

Er detherinde, du mener? Herinde kalder jeg min mand for min mand  Det er fordi, jeg ikke ønsker at offentliggøre hans navn.

Men når jeg omtaler ham til folk, der ikke lige kender ham, kalder jeg ham også for min mand. Vi er gift, så han er jo min mand.

Han kalder også mig for sin kone.

Nej nej, det er ikke jer der er gift for så er han jo jeres mand...

Det er folk der ikke er gift.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

LouiseRH

132319 skriver:

Jeg er også noget forbløffet over udtalelserne om at det er barnligt.

Man er vel ikke mere voksen eller moden fordi man kalder sin partner for sin mand?

Nej det synes jeg nemlig ikke

Nu har min kæreste og jeg været sammen i et år og han er stadig min kæreste og jeg er hans kæreste.

Tænker bare, hvis nu man kun har været sammen i 1 måned er han så også "manden"? Eller er der en usynlig grænse for hvornår det skifter?

Anmeld

25. oktober 2011

lio

132319 skriver:

Jeg ser ofte kvinder der omtaler deres kæreste som "manden" og det har jeg aldrig helt forstået?

Omtaler han også Jer som "Konen" eller endda "Kvinden"?

Jeg kalder ikke min kæreste for min mand. Dels fordi jeg aldrig vil giftes men også fordi jeg synes "kæreste" lyder så meget bedre

Min kæreste og alle i hans omgangskred kalder mig for " Damen" eller " Konen" - Dog omtaler jeg aldrig ham som " Manden" men syn es det ville lovligt for mig at bruge det udtryk i mit tilfælde.

Jeg ser faktisk mig selv som pige/ ung kvinde (da jeg altid har været lært med at man er først en dame når man har børn) og jeg har jo kun en i maven.

Anmeld

25. oktober 2011

132319

Qoco skriver:

Min kæreste og alle i hans omgangskred kalder mig for " Damen" eller " Konen" - Dog omtaler jeg aldrig ham som " Manden" men syn es det ville lovligt for mig at bruge det udtryk i mit tilfælde.

Jeg ser faktisk mig selv som pige/ ung kvinde (da jeg altid har været lært med at man er først en dame når man har børn) og jeg har jo kun en i maven.

Hehe jeg har to børn og vil helst slet ikke være en "dame" -Det lyder så gammelt

Anmeld

25. oktober 2011

Frk-Lotusblomst

Well herhjemme er k min mand. Det kalder jeg ham ihvertfald. Eller sammenleverske mere formelt.

Jeg er hans kost, kone, kvinde, pige. You name it. :-)

for mig er kærester ikke barnligt. Men synes det andet lyder mere seriøst. ;-) ikke lige det med kost. Haha. Men det et intern humor med hans buddies. :-)

Anmeld

25. oktober 2011

LouiseRH

Frk-Lotusblomst skriver:

Well herhjemme er k min mand. Det kalder jeg ham ihvertfald. Eller sammenleverske mere formelt.

Jeg er hans kost, kone, kvinde, pige. You name it. :-)

for mig er kærester ikke barnligt. Men synes det andet lyder mere seriøst. ;-) ikke lige det med kost. Haha. Men det et intern humor med hans buddies. :-)

Synes da ikke det er useriøst at kalde sin partner for sin kæreste, når nu det er det han er

Tror ikke mit forhold ville blive mere seriøs af at vi kaldte hinanden for mand og kone?

Anmeld

25. oktober 2011

Koen.

Jeg kalder ham for manden og Han kalder mig for "lille-mor"

Anmeld

25. oktober 2011

Zelinasmor

132319 skriver:

Jeg ser ofte kvinder der omtaler deres kæreste som "manden" og det har jeg aldrig helt forstået?

Omtaler han også Jer som "Konen" eller endda "Kvinden"?

Jeg kalder ikke min kæreste for min mand. Dels fordi jeg aldrig vil giftes men også fordi jeg synes "kæreste" lyder så meget bedre

Her er det "kæresten", for det er endnu engang det han er. Min kæreste. Han er min mand den dag vi bliver gift.

Anmeld

25. oktober 2011

Diana...

He he!!

Ja da selvfølgelig har jeg kald ham min mand han er MIN og han er en MAND jeg kan ikke se problemet i det?? Bliver han først en mand når man bliver gift  

Nej han kalde ikke mig for sin kone da vi ikke var gift og det synes jeg også er noget andet. Men ja jeg er da hans kvinde jeg er jo en kvinde så hvad der galt med det? Og nu er jeg hans kone og hans kvinde! 

Anmeld

25. oktober 2011

132319

Diana... skriver:

He he!!

Ja da selvfølgelig har jeg kald ham min mand han er MIN og han er en MAND jeg kan ikke se problemet i det?? Bliver han først en mand når man bliver gift  

Nej han kalde ikke mig for sin kone da vi ikke var gift og det synes jeg også er noget andet. Men ja jeg er da hans kvinde jeg er jo en kvinde så hvad der galt med det? Og nu er jeg hans kone og hans kvinde! 

Jeg har aldrig sagt at det var et problem, ro på!

Men mht. mand og kone, så synes jeg nu at det er det samme. At en fyr først er "nogens mand" når man er gift.

Jeg synes bare ikke om at blive kaldt nogens kvinde eller dame og det løber mig koldt ned af ryggen ved tanken om at skulle kaldes kone -Godt at jeg aldrig skal giftes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.