Frøken J. skriver:

Hvorfor er jeg forpligtet til at svare alle, bare fordi jeg er en af de aktive? Jeg har faktisk en lille nyfødt pige at tage mig af, hvorfor jeg så sandelig vil tillade mig at følge med hos mine veninder herinde, når jeg har tid til at skrive herinde. Hvis jeg læser en tråd fra en "ukendt" og jeg kan bidrage med noget, så svarer jeg så sandelig også. Og hvis du kendte bare lidt til min aktivitet herinde, så har jeg faktisk brugt lang tid på at gå ind på oversigten over ubesvarede tråde for at give folk svar. Men jeg har utrolig svært ved at se, at det skal være mit ansvar!
Ydermere vil jeg igen understrege, at jeg er træt af disse debatter, fordi de HVER GANG ender som en hetz mod os aktive brugere, hvor de fulde ansvar ligges over på os. Men det er jo at vende den HELT forkert! Folk er sure over, at de aktive får mange svar. Så er det vel dem, som svarer de aktive, som der er "noget galt med". Hvad vil du have jeg skal gøre? Oprette en tråd og så skrive: "Lad venligst være med at svare, for ellers er der nogen der bliver sure, hvis der kommer mange svar"
Ydermere har jeg IKKE sagt, at der ikke er noget problem ang. svar. Det jeg siger er, at man SELV har et ansvar! Hvis man kun skriver et indlæg eller to pr. dag herinde, så er det da logisk, at man ikke får 20 siders svar til ens debat med billeder af ens baby, fordi folk ikke kender en. Efterhånden som folk lærer en at kende, bliver de også mere interesserede i at følge med. Jeg synes da det er mere spændende at følge dem, som ligger mavefotos ud hver uge og opdaterer jævnligt om deres liv, imens det føles knap så sigende at der kommer en debat ud af det blå fra en, man aldrig har hørt fra. Og det er der da hverken noget forkert eller galt i, det er logisk og forståeligt.
Og så pure og absolut nægter jeg at finde mig i at blive udstillet som en eller anden hovski-snovski kælling, som har sat sig på en piedestal og griner af dem "længere ned". Hvad er det for noget pis? Ja, jeg er gal lige nu, det erkender jeg. Jeg har ikke bedt om at være "populær" - Jeg har bare ikke den store omgangskreds i virkeligheden, hvorfor internettet har en større betydning for mig, hvilket betyder, at det er her jeg netværker. Derfor har jeg fået mange venner herinde, og derfor er der mange der følger med hos mig. Skal jeg undskylde for det? Skal jeg have det dårligt med det? Glæd du dig kun, hvis du i stedet får det behov opfyldt i virkeligheden.
Og grunden til jeg bliver rigtig gal er, at jeg er mobbeoffer ude i det virkelige liv. Så fandeme nej om nogen skal udstille mig som en snobbet bi.... som kun tænker på sig selv og ikke kan nedværdige sig til at tænke på andre. NETOP fordi jeg faktisk har brugt meget tid på at forsøge at få nye til at føle sig velkomne og besvare ubesvarede tråde!
Godnat og tak. Jeg har en datter der har brug for mig - Noget som trods alt må være lidt mere væsentligt og vigtigt end at bruge hele aftenen på at forsvare noget, som på absolut ingen måde er mit ansvar!