skal man virkelig være populær herinde før man kan få svar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

Stjernestoev

AnnaKJ skriver:

Nu siger du at det også handler om at formulere sig godt - men hvad så med dem som ikke er gode til det? Skal de så bare acceptere at de ikke får nogle svar, fordi at folk finder det uinteressant?

Altså selvom man måske ikke er stjerne i at formulere sig som Frøken J, så skal man da stadig have ret til et svar, frem for at blive ignoreret?

Frøken J - intet negativt!

Dejligt du spørger, så jeg også kan forklare mig :-)
Jeg synes bare det virker som om nogen bare laver mange indlæg om dagen, bare for at lave nogen. JEG holder meget af at læse, så jeg læser mest de indlæg der fanger mig.
Det er ikke fordi jeg har noget imod folk der ikke er så gode til at formulere sig, eller synes de ikke har krav på svar.
Men jeg har bare en tendens til at følge dem mere. Da jeg har nemmere ved at danne mig en billede af dem.

Du er en af dem jeg følger, og det er måske fordi jeg har læst ting om din datter, og jeg føler du har en historie. Altså du har givet meget af dit liv og personlighed herinde. Så du har fanget mig, og jeg trykker på dine indlæg, hvis jeg ser du har skrevet dem. Så derfor vælger jeg måske lige nogle andre fra, hvis jeg ikke "kender" deres profil. :-)

Og jeg svarer tit hvis jeg har noget at sige, men jeg giver altså ikke et "kram" herinde, hvis jeg aldrig har set deres profil herinde før. Lidt ligesom i virkeligheden. Du krammer heller ikke en person, som du ikke aner noget om :-)

Håber du forstår. (Jeg er ikke selv vildt velformulerende)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

AnnaK89

Stjernestoev skriver:

Dejligt du spørger, så jeg også kan forklare mig :-)
Jeg synes bare det virker som om nogen bare laver mange indlæg om dagen, bare for at lave nogen. JEG holder meget af at læse, så jeg læser mest de indlæg der fanger mig.
Det er ikke fordi jeg har noget imod folk der ikke er så gode til at formulere sig, eller synes de ikke har krav på svar.
Men jeg har bare en tendens til at følge dem mere. Da jeg har nemmere ved at danne mig en billede af dem.

Du er en af dem jeg følger, og det er måske fordi jeg har læst ting om din datter, og jeg føler du har en historie. Altså du har givet meget af dit liv og personlighed herinde. Så du har fanget mig, og jeg trykker på dine indlæg, hvis jeg ser du har skrevet dem. Så derfor vælger jeg måske lige nogle andre fra, hvis jeg ikke "kender" deres profil. :-)

Og jeg svarer tit hvis jeg har noget at sige, men jeg giver altså ikke et "kram" herinde, hvis jeg aldrig har set deres profil herinde før. Lidt ligesom i virkeligheden. Du krammer heller ikke en person, som du ikke aner noget om :-)

Håber du forstår. (Jeg er ikke selv vildt velformulerende)

Super fin forklaring

Jeg tror bare jeg er sådan en person der svarer på det jeg kan og det jeg kan bidrage med Svarer ikke nogen bestemt

Jeg kan også godt lide mange af de debatter du laver, men hvis jeg ikke føler jeg kan bidrage med noget, så svarer jeg jo ikke

Men ja, som du selv skriver, så krammer jeg heller ikke uden for kende lidt til personen - det ville jeg heller ikke i virkeligheden

Anmeld

25. oktober 2011

Tystys14

anetteb skriver:

Sådan føler jeg virkelig det er nogle gange.
- Kan det virkelig være rigtigt at man skal være populær før folk gider svare på ens tråde?

Nogle oprettede tråde, hvor man fortæller om et eller andet, hvor man fx bare godt kunne bruge at folk sendte et kram, men kun folk man kender svare på dem, men der har været mange inde og læse dem.

eller også bare hvis man søger svar på et eller andet.

- Det er ikke for at være negativ overhovedet, det undre mig bare lidt. Synes selv at baby.dk er blevet en bedre website at være på, eftersom at der ikke er så meget bitcheri herinde mere. + at der også er mange søde mennesker
Jeg kunne dog stadig føle at  man skal være populær for at folk gider svare en, dette er dog ikke hver gang tilfældet, da folk da har været venlige at svare en på nogle oprettede tråde.

Jeg er helt enig, kender for godt det med at folk ikke svare... oprettede selv engang en tråd om mit forhold, hvor man godt kunne havde brugt hvis ikke råd, så noget støtte... Men der var kun 1 der svarede.  Samt mange flere tråde hvor der ikke er blevet gjort noget, hvor man bare føler det er spild at oprette dem nu.

Så jeg giver dig en  for at man nok skal være ret kendt her på baby for at blive svaret.  Desværre.

Selv svarer jeg ivrigt båede ano og kendte.

Anmeld

25. oktober 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har selv oplevet det de sidste par gange jeg har oprettet tråde, hvor der kun kom et svar men næste 50 havde kigget. Generelt er der ikke mange der kommentere mine tråde.

Jeg kommentere tråde på både "kendte" og "ukendte".

Jeg er ellers glad for, at være her

Anmeld

25. oktober 2011

Stjernestoev

AnnaKJ skriver:

Super fin forklaring

Jeg tror bare jeg er sådan en person der svarer på det jeg kan og det jeg kan bidrage med Svarer ikke nogen bestemt

Jeg kan også godt lide mange af de debatter du laver, men hvis jeg ikke føler jeg kan bidrage med noget, så svarer jeg jo ikke

Men ja, som du selv skriver, så krammer jeg heller ikke uden for kende lidt til personen - det ville jeg heller ikke i virkeligheden

Lige præcis!

Og tusind tak. Jeg forventer ikke folk svarer i mine debatter, da jeg ikke selv er så god til at svare. Og jeg tror ikke jeg er en af de "populære", men jeg giver heller ikke så meget af mig selv, og mit liv herinde.

Anmeld

25. oktober 2011

wamse

Jeg svarer der hvor jeg føler, at jeg har noget at bidrage med, og svarer ikke af pligt, men af lyst.

Jeg har også lavet filter, så jeg læser aldrig indlæg omkring baby, fødsel, prøver at blive gravid, parforhold, m.m. Simpelthen fordi at disse emner ikke har nogen relevans for mig. 

Det er da ærgeligt at nogen af jer, føler at i ikke bliver svaret, men jeg tænker lidt, at hvad hjælper det at oprette gentagne indlæg omkring dette, for hvis folk ville bidrage, så havde man vel gjort det.

Men håber da i for fremtiden får de svar, som i ønsker, for at det skal føles okay

Anmeld

25. oktober 2011

lisesp83

Frøken J. skriver:

Selvfølgelig føler jeg mig truffet. Det giver vel sig selv, når disse debatter altid ender som en slags hetz mod de aktive brugere. Så er det sådan set meget rart at forsvare sig. Har svært ved at se hvorfor dit spørgsmål til mig er relevant for debatten.

Det ser jeg skam rimelig relevant.

Jeg spørger dig om noget, på en pæn måde. Hvorfor tager du det så nært?

Men okay - hvis man kun må skrive hvis man er enig, så spring over mine indlæg.

Fortsat god tirsdag..

Anmeld

25. oktober 2011

Stumpen

wamse skriver:

Jeg svarer der hvor jeg føler, at jeg har noget at bidrage med, og svarer ikke af pligt, men af lyst.

eller hvis tråden er besvaret med et svar som jeg selv ville give, så skriver jeg ikke altid "enig" for det har også været oppe og vende som en usagligt og unødvendigt svar, så der kan være mange problemer her på babydotdk... Men mmon ikke det er fordi vi er så mange forskellige kvindfolk med hver vores forventninger til space...

Jeg ved godt at det ikke er det sammen, men ellers prøv at søg på "problemet" mmåske det har været oppe og vende før...

Men som wamse har jeg også et filter, der gør at jeg langt fra får alle tråde frem på forsiden.. 

Anmeld

25. oktober 2011

DinNabo

For mig, der er baby.dk ren underholdning og tidsfordriv. Og man har ikke "krav" på at få svar. Hvis jeg klikker ind på en debat, og ikke synes den er interessant, eller hvis jeg ikke har noget fornuftigt at bidrag med, så kunne jeg da ikke drømme om at skrive noget bare fordi, folk ellers bliver kede af det. Det er min tid for knap til. Kig på mine oprettede debatter, jeg har fået 2 måske 3 svar, men er der brug for mere? Så her er i hvert fald én ikke-populær som er enige med alle de populære

Er jeg et dårligt menneske så? Tjah det er der jo nok delte meninger om. Jeg synes måske mere, at det drejer sig om forskellige forventninger til et forum. Jeg forventer ikke noget som helst.... Alt der sker her er en bonus. Mit "rigtige" liv lever jeg ikke online.

Jeg læser måske 40 debatter om dagen, men svarer måske kun 1 eller ingen. Grunden til det er, at jeg lige nu ikke har meget at bidrage med, da jeg er førstegangsgravid, så jeg læser helt klart mere end jeg skriver. Og jeg bruger søgefunktionen UTROLIGT meget i stedet for at oprette et emne, som har været oppe mange gange før.

Som andre har sagt før. Man får det igen, man selv bidrager med.

Anmeld

25. oktober 2011

Pige2009

Frk.S skriver:

Altså jeg synes da som regel jeg får svar - og jeg vil da ikke mene jeg er populær.

Selv svarer jeg, hvis jeg synes jeg har noget at bidrage med - uanset hvem der skriver.

Det er det samme her Jeg tror måske det er lidt tilfældigt. For hvis jeg ikke har noget at bidrage med, går jeg som regel uden om tråden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.