ååå hvor jeg dog elsker når pengene går ind på kontoen ;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

Troldemommi

Vi har idag fået børne og familieydelse for første gang, da vores lille trutfis intet mangler så ved vi ikke rigtigt hvad vi skal bruge pengene på men det er jo altod rart at kunne sætte lidt ekstra over på opsparingskontoen :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

Mi

camillakrath skriver:

Jeg bliver nød til at kommentere her, selvom jeg ikke normalt ytrer mig meget, hvis jeg har en helt anden mening.

Men jeg forstår godt at folk undrer sig. Vi har heller ikke masser af penge. Jeg er sygemeldt og går på kontanthjælp. Benjamin har hans "egen" konto hvor børnepengene går ind på hver måned. Herfra køber vi tøj, legetøj osv til HAM.

Jeg ville aldrig bruge pengene på mig selv - fordi jeg gerne vil til frisør, have nye sko eller andet. Det er BENJAMINS penge - ikke mine.

Så til jer der giver udtryk for at folks undren bunder i "at de ikke har fået børn", og skriver "bare vent osv." Jeg er altså en af dem der har samme holdning som før jeg fik min søn!

Det er da fint at i gør sådan.

Her går de ind på lønkontoen, samme konto som jeg bruger til ALT, bla også tøj, sko, daginstitution, mad, bleer, sofaer, frisør og alt det andet. Jeg kan ikke se at det er anderledes. I sidste ende, så køber vi jo det til vores børn som de skal have, og vi bruger alle flere penge på vores børn, end vi får i børnepenge.

Anmeld

20. oktober 2011

camillakrath

Mi skriver:

Det er da fint at i gør sådan.

Her går de ind på lønkontoen, samme konto som jeg bruger til ALT, bla også tøj, sko, daginstitution, mad, bleer, sofaer, frisør og alt det andet. Jeg kan ikke se at det er anderledes. I sidste ende, så køber vi jo det til vores børn som de skal have, og vi bruger alle flere penge på vores børn, end vi får i børnepenge.

Det forstår jeg egentlig også godt.

Jeg kan bare ikke forstå at man glæder sig til at børnepengene kommer, for at man så kan gå ud og købe tøj til sig selv, frisør osv.

Anmeld

20. oktober 2011

Mi

camillakrath skriver:

Jeg kan bare ikke forstå at man glæder sig til at børnepengene kommer, for at man så kan gå ud og købe tøj til sig selv, frisør osv.

Måske har man netop brugt alle pengene på vintertøj og ting til børnene. Altså at man af lønnen har brugt forud af børnepengene, så man nu har råd til den sofa eller lign som man ikke har haft mulighed for at spare op til. 

Det er for nogle to forskellige kontoer: Løn og Børnepenge. Men om man ligger disse kontoer samme giver jo nøjagtig de samme penge til de samme ting.

Anmeld

20. oktober 2011

Nadia&Daniel

Vil først SLÅ fast: at vi IKKE bruger børnepengene på os selv, men til de udgifter man har når man har valgt at få en lille i familien..

Men nu når I siger det er børnenes penge, får de så kun ting når der er børnepenge til det, eller hvad med de andre mdr.??

Anmeld

20. oktober 2011

Nadia&Daniel

Mi skriver:

Måske har man netop brugt alle pengene på vintertøj og ting til børnene. Altså at man af lønnen har brugt forud af børnepengene, så man nu har råd til den sofa eller lign som man ikke har haft mulighed for at spare op til. 

Det er for nogle to forskellige kontoer: Løn og Børnepenge. Men om man ligger disse kontoer samme giver jo nøjagtig de samme penge til de samme ting.

Anmeld

20. oktober 2011

klmf

Honey<3 skriver:

Nu har jeg ikke selv børn endnu, men det undre mig lidt at i voksne går og glæder jer til at få børnepenge, for så kan i nemlig købe lidt ting til jer selv, om det er en sofa eller bukser, er for mig ligemeget - jeg forstår bare ikke hvorfor i ikke alle pengene på jeres børn??

Da jeg var under 18, fik jeg tøj for alle pengene, min mor købte sku aldrig et par bukser til sig selv - for det man kan kalde mine penge!!

Hvorfor gør i som i gør?? Det undre mig meget!

Oprindeligt blev børnepengene vel indført for at give et tilskud til daginstitution, så et kalde det 'barnets penge' er måske en overdrivelse Vores går i det daglige budget....

Anmeld

20. oktober 2011

Fru.Mäes <3

Vi har købt en ny autostol til Felix, LIGE en vinterjakke mere, nu når H&M havde 50% på vinterjakker også har vi betalt en lån tilbage til min søster.. Så de fik hurtigt ben at gå på

Anmeld

20. oktober 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
camillakrath skriver:

Når man har udskudt frisør og tøjindkøb til sig selv i måneder, fordi børnene har haft brug for - jeg remser lige op bare for denne måned:  tøj, togkort, betaling for spejderlejr, fødselsdagsgaver til vennerne, tur med Ungdomsskolen, studietur og lommepenge til denne og så lige den ældstes fødselsdag - er det så mærkeligt, at man glæder sig, til der er råd til, at mor kan blive klippet?

Jeg forstår altså ikke logikken - ville det være bedre at udskyde børnenes behov, til børnefamilieydelsen kommer, og så bruge penge på frisør til sig selv undervejs?

Anmeld

21. oktober 2011

Sasja77

Honey<3 skriver:

Er også lidt spændt på at se hvordan det kommer til at udvikle sig når jeg selv står med børn, men jeg vil hellere tage 10 timer's ekstra arbejde, og spare op den vej, end at tage de børnepenge der

Men tillykke med det kommende bryllup

Undskyld men trækker den lige et stykke længere for den kommentar du smider der den undre JEG mig over

Lad mig lige starte med at sige at jeg har ikke læst alle kommentarer! Jeg studsede bare lige der over det du skriver...

Skal jeg forstå din kommentar sådan at du vil hellere arbejde mere for at dit barn har flere penge til sig selv end at bruge Familieydelsen som er lavet som et tilskud til dine udgifter i forbindelse med at få børn. Et tilskud som er med til at dit barn skal trives....og så er det at jeg må undres...I min verden handler det om at give mit barn kærlighed, opmærksomhed, omsorg og sidst men ikke mindst MIN TID. Tid til at være..... Så personligt vil jeg hellere arbejde lidt mindre, bruge de penge der nu er og være mere sammen med mit barn.

Vores barn har både opsparinger, rent, pænt og nyt tøj og sko der passer. Hun mangler ingenting og kommer bestemt heller ikke til økonomisk i fremtiden...Men vigstigst af alt så har hun også vores tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.